God 2. juledag fra Ris

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Ny dag, nye måltider. Rolig morgen og formiddag før vi drar til Lommedalen i ettermiddag/kveld…og jeg har meldt meg som sjåfør så vinglasset må nok vente til vi er hjemme på Ris igjen. Arbeidslivet kaller igjen i morgen og da er det bare 1 uke igjen til jeg får tredje dose….som jeg helst vil ha som et stikk og ikke som smittet. Men først…nå skal det fyres på peisen:-)

God morgen fra Gamlelandet. Venter på fem McDonalds frokoster som nok gleder de små mer enn de voksne. Det er en skjerm i leiligheten du kan bestille alt fra skjorterens til massasje og alt er på døren ASAP.

Straks søppelet er inntatt så venter en bil som tar oss hjem til Jumeirah stranden. Det er egentlig ikke adgang for eksterne og med inflasjonen her så ville det kostet oss 2000 AED å komme inn (!!). Fem år med massiv sløsing gjør at de slipper oss inn med åpne armer.

0139F142-109B-45EA-A744-032E266AA46A.jpeg

Morn fra CCB utenfor Bergen.

Nattevakt og ingenting å gjøre er helt greit. Får surfet etter flybilletter og gjort litt research på fremtidige reisemål. Ser fort at Thailand utgår da Qatar har priser på Biz billetter som ligner på ran ved høylys dag.

Ellers får eg sove litt på hvor mye jeg er villig til å bruke på en biz billett. Er blitt for godt vant med hyggelige priser som var før corona.

FQTV

God morgen fra Prærien. Tørr ikke bevege meg opp i til peisen i tredje i frykt for å vekke resten av huset så stearinlys for gjøre nytten. Kaffe i koppen og DN fra juleaften på plass.

Satser på ikke altfor mye protester på langrenn rundt i ring i dag. Gulroten blir kakao hos de gamle.

God morgen fra Lillestrøm!
Straks opp til OSL for en formiddagstur til BGO og tilbake. Egentlig skulle vi ventet et par timer der men det ble innstilt for en tid tilbake så da er det samme maskin tilbake. Grunn? Diamond run så kona blir diamant hun også. ;) Ha en gnistrende fin dag! :)

God morgen fra Asker. Gutta og jeg er som vanlig oppe, og sover ikke bort denne dagen heller. Planen i dag er å ta hele bølingen for pinner i nesa. Dagens task blir å prøve få legoroboten til å snakke sammen med padden, det gikk ikke i går, så kanskje jeg har bedre lykke i dag. Eldstemann fikk Labyrinth til jul og i går kveld med kona og jeg sittende å drikke engelske bobler og spille det. Ikke så ofte vi sitter spiller brettspill etter ungene er lagt. Ha en fin dag

Last edited:
Morn fra Kolsås. Også her er vi gutta oppe, junior spinner rundt på gulvet mens far har litt roligere tempo med kaffe og sofa. Sov helt til kl 7 med litt overtalelse så er jo rimelig kurant egentlig. Kona mekket kjapp deig med rundstykker i går som står og venter til vi alle er våkne, så da blir det bare velstand

God morgen fra Gamlelandet. Venter på fem McDonalds frokoster som nok gleder de små mer enn de voksne. Det er en skjerm i leiligheten du kan bestille alt fra skjorterens til massasje og alt er på døren ASAP.

Straks søppelet er inntatt så venter en bil som tar oss hjem til Jumeirah stranden. Det er egentlig ikke adgang for eksterne og med inflasjonen her så ville det kostet oss 2000 AED å komme inn (!!). Fem år med massiv sløsing gjør at de slipper oss inn med åpne armer.

View attachment 50625

Frokosten var som forventet og det kom ingen bil, men en amerikansk hårføner med måkevingedører. Alt er rettet opp med at Ahmed hadde rigget opp de beste plassene. Ni minutter til Peroni.

2FB60577-2172-418A-95A9-C861EAB7072B.jpeg

God 2 dag fra Oslo, her skulle jeg egentlig vært på jobb, men våkna med symptomer som ikke er helt forenlig med det i disse dager. Så da blir det å være hjemme i dag. Som en trøst får jeg spise litt pepperkaker tror jeg og satse på at det gir seg fort.

Uansett så skjønner jeg ikke hvorfor noen i det hele tatt vil godta en frokost fra Mcern istedet for hotellfrokost som jeg antar det er det Sud foretrekker.

Frokosten var som forventet og det kom ingen bil, men en amerikansk hårføner med måkevingedører. Alt er rettet opp med at Ahmed hadde rigget opp de beste plassene. Ni minutter til Peroni.

View attachment 50626

Damn, er det «business-attire»-kleskode for barn på stranda?

God formiddag fra EU. Våknet til at pappa ikke fant hunden vår, døra på gjerdet vårt hadde sklidd opp i natt. Og hun hadde tatt seg friheten til å gå på eventyr når hun ble sluppet ut i mårrest. Panisk dro hele familien ut minus meg og mini, ble igjen og så på overvåkningskameraene hvor hun hadde tatt vegen. 30min panikk senere ringte svigerfar, vofsen var på den lokale Aral-stasjonen.

Nok action for 2. juledag. Passer fint at akkurat svigerfar får stor overraskelsesfest i dag, med overrekkelse av tilhenger med tipp og elektrostyring.

Tudelu :)

God formiddag fra Kongsberg.

Det tegner til å bli en fin dag her i dag med skyfri himmel og sol. Men det er ganske kjølig med -12 grader. Nå står først en trimtur på programmet. Må jo utnytte solen når den først er her. Senere i dag blir det vel å benke seg foran TV'en og følge VM i hurtigsjakk. Pinnekjøtt står på menyen i dag til familien. Det går dårlig for meg å spise, så jeg får finne noe alternativt. Synd for jeg synes pinnekjøtt er kjempegodt.

MickeyD-frokostene er jo ikke så illle, da. Måde McMuffin og biscuits er grei vomfyll.

G’morgen fra noe lenger vest. Vært ute med bikkjene og sitter her med første kaffekopp. Ingen store planer for dagen, men vurderer å rydde bort litt julestash. Ihvertfall ute. På radioen synger første mosebok om å slå den på igjen. Kanskje begynne på andre sesong av Beforeigners?

På radioen synger første mosebok om å slå den på igjen.

Ja, den er fin, og trengs idag, etter nyheten om at Desmond Tutu er død. Et lys for oss alle i sin utrettelige kamp for hvert enkelt menneskes uendelige verdi, jeg fikk høre ham i Oslo domkirke alt i 1984, og talen hans satte spor.

God 2.juledag fra Nordvest i Groruddalen, hvor solen skinner, og jeg skal finne frem sjakkbrettet i tide. Marsipangrissen er spist opp.

Ha en god dag!

God dag fra Las Palmas. Er greit deilig å kunne subbe rundt i t-skjorte igjen. Er desverre innført krav om munnbind på alle offentlige steder her nå men det overlever vi med.

Desverre har vi fått ett av veldig få rom uten balkong. Men vi skal få bytte i morgen så da er det meste i orden.

Ha en fjong dag

Hei og hå herfra. Stille og rolig før jobben kaller igjen i morgen.

Fått binget sesong 2 av Wisting, og for de som har vært i BA-loungene på LHR dukket det opp en gammel kjenning:

041468ddd7e74c8ea780e0a892479fde.jpg

Er man også litt tognerd, vil jeg muligens ikke anbefale serien.

Ha en god en :)

God annen juledag fra oss i vest, hvor foeret for flip-flops og kortbukse er litt utfordrende - LN-MOW’s «lett sludd» har nok klumpet seg noksaa mye - saa nesten 20 cm ny sne paa bakken, LN-MOW tar jo alltid lett paa klima utfordringene ;-)

Her blir det allikevel en lang tur med hundene paa 3 dagen, vet ikke om vi klarer 20.000 skritt i dag - hadde en flott tur i gaar langs Strait San Juan de Fuca - i dag blir det lokalt - heldigvis har vi flotte turer rett utenfor doeren.

Trist at vi har mistet en kjempe - Desmond Tutu.

God kveld fra Mjøndalen. Da fikk resten av familien 2 streker på testene, så 1 januar er de ute av isolasjon. Jeg er ute i dag, og kan nå gjøre som jeg vil [emoji3060]. Greit å få både seg selv og ungene immunisert, slik at det blir mindre stress når skolene og barnehagene åpnet gjen på nyåret. En Covid-fylt romjul ønskes alle [emoji318][emoji318]

Hei og hå herfra. Stille og rolig før jobben kaller igjen i morgen.

Fått binget sesong 2 av Wisting, og for de som har vært i BA-loungene på LHR dukket det opp en gammel kjenning:

041468ddd7e74c8ea780e0a892479fde.jpg

Er man også litt tognerd, vil jeg muligens ikke anbefale serien.

Ha en god en :)

Åjåjåj... fra Terminal 3?

Back