Vi tok toget hit fra Tashkent i går. Billetten var bestilt på app, men uten wifi på stasjonen fikk jeg ikke opp noe, heldig vis har kona tatt bilder av min skjerm med billetten på, så vi hadde noe å vise frem. Det var ikke noe skilt eller tavle som viste hvilket tog som gikk fra hvilket spor, men ved å spørre fant vi det ut. Da vi kom til stasjonen, Tashkent Nord, var det sikkerhets kontroll, derfor bør man være på stasjonen min 30 min før avgang. Vi var der 50 min før. Ombordstigning i toget var en konduktør dekket 2 vogner, men det tok 5min før "vår" konduktør dukket opp. Toget var av litt eldre type med 2+1 seter, så masse plass. Vi forlot Tashkent bang on time. Vi hadde en stopp, ca 1 time før Samarkand dit vi brukte litt over 3 timer. Så var det 2 stopp før Bukhara. Vi ankom 1,5 minutter etter rute. Stasjonen her ligger 10-15km utenfor bysentrum, så taxi turen tok litt mer en 15min. Vi bor i gamlebyen i et boutique hotell. Betegnelsen kan alle bruke og her kaller ca halvparten seg boutique hotell. Vårt hotell har 8 rom, rent og fint og strøkent, men jeg hadde vel forventet mer. Nå skal vi ut og bese Bukhara til fots, før tog avgang til Samarkand 16:48.
Ha en begivenhets rik dag alle sammen.
Ha en begivenhets rik dag alle sammen.