God 2 januar 2025 fra Bukhara

Futura

ScanFlyer Gold
Vi tok toget hit fra Tashkent i går. Billetten var bestilt på app, men uten wifi på stasjonen fikk jeg ikke opp noe, heldig vis har kona tatt bilder av min skjerm med billetten på, så vi hadde noe å vise frem. Det var ikke noe skilt eller tavle som viste hvilket tog som gikk fra hvilket spor, men ved å spørre fant vi det ut. Da vi kom til stasjonen, Tashkent Nord, var det sikkerhets kontroll, derfor bør man være på stasjonen min 30 min før avgang. Vi var der 50 min før. Ombordstigning i toget var en konduktør dekket 2 vogner, men det tok 5min før "vår" konduktør dukket opp. Toget var av litt eldre type med 2+1 seter, så masse plass. Vi forlot Tashkent bang on time. Vi hadde en stopp, ca 1 time før Samarkand dit vi brukte litt over 3 timer. Så var det 2 stopp før Bukhara. Vi ankom 1,5 minutter etter rute. Stasjonen her ligger 10-15km utenfor bysentrum, så taxi turen tok litt mer en 15min. Vi bor i gamlebyen i et boutique hotell. Betegnelsen kan alle bruke og her kaller ca halvparten seg boutique hotell. Vårt hotell har 8 rom, rent og fint og strøkent, men jeg hadde vel forventet mer. Nå skal vi ut og bese Bukhara til fots, før tog avgang til Samarkand 16:48.
Ha en begivenhets rik dag alle sammen.

Re: God 2 januar 2025 fra Bukhara.

God morgen fra kjøkkenbordet hjemme på Ris. Arbeidsåret sparkes i gang om en liten time - tenker det kan være greit med litt sånn tilvenning til arbeidslivet (litt har man da lært av småbarnsforeldre) i dag og i morgen. Bra torsdag ønskes!

Morn fra Tønsberg. Ser visst ut til at det trengs en runde til med snøskuffa i dag. Det nye hjemmekontoret er åpnet, da mitt forrige er blitt barnerom frem til arving nr 2 er stor nok til å flytte ned til mitt nåværende hjemmekontor, som er det langsiktige barnerommet.
Blir nok ikke mye stress og mas på jobb denne uke mistenker jeg

God morgen fra Saigon!
Her er det 30`C og lettskyet i dag. Det er meldt regn først i morgen, men det kjennes allerede nå at det er lummert.

Dette er min siste hele dag her i Vietnam så planen er å få gjort unna litt mer sightseeing.
Var innom det legendariske "REX Hotel" i går. Det var nettopp på dette hotellet amerikanerne holdt sine daglige presse-briefinger under vietnamkrigen. Disse briefingen fikk etterhvert tilnavnet "Five O'Clock Follies" av kyniske journalister ettersom den informasjonen som ble offisielt formidlet sjeldent stod i stil med det som folk i media fikk høre fra sine kilder ute i feltet. Leder for "The Associated Press" i Saigon, hevdet rett ut at disse briefingen trolig måtte være den lengst spilte tragikomedien innen sjangeren absurd teater for hele sørøst-Asia.

En annen funfact: selv om Francis Ford Coppola faktisk gjorde opptakene til sin vietnamfilm "Apocalypse Now" på Filippinene, så er selve åpningsscenen; "Waiting for a Mission"(der U.S.Army Captain Willard(Martin Sheen) våkner opp på et hotell i Saigon og kikker ut av vinduet og ser over mot Saigon City Hall), ja DEN er faktisk filmet på REX Hotel! Artig!

Ha en fin dag enten det blir jobb eller sightseeing!

https://www.youtube.com/watch?v=b89MYgHM50M

Attachments

• IMG_1148.jpg
    IMG_1148.jpg
    82.8 KB · Views: 229
Last edited:

God morgen fra Fornebu. Kona sendte en artikkel om skulking på jobb fra a-magisnet mens hun var på bussen. Her er iallfall arbeidsdagen i gang. Blri en økt fra 07.00-12.00, også blir det en runde i kveldingen tenker jeg. Ungdomeen klaerer seg jo egentlig selv, men tenker litt oppfølging likevel kommer godt med.

Nyt dagen.

God morgen fra Phi Phi Islands.. Lenge siden vi har vært her og hadde lave forventninger. Jazzet opp turen litt med bra turoperatør så da sitter vi og koser oss med kengurupiss (nydelig australsk chardonnay) på en hvit sandstrand - kan ikke bli så mye bedre enn det.

Aberet med shipping er jo at arbeidsåret egentlig aldri sluttet..

00c8053c-d90a-44be-8786-d7dfcca4ebda.jpg

Morn fra Hyttekontoret. Her har vi snøstormtendenser, men fyring i peisen og en varmepumpe som leverer adekvat gjør det hele koselig :)

Mornings fra Asker. Minstemann er levert ferie-SFO, og storebroren sendes i slalombakken med en kamerat. Litt hjemmekontorering, men også en tur innom kontoret for lunsj og for å plage IT avdelingen med litt assistanse. Ha en fin dag.

God morgen fra Forus. Det er faktisk kommet noe hvitt på bakken første arbeidsdagen i det nye året. Nå er det kaffe i koppen og en relativt normal liste med bestillinger som skal sendes siden høytiden er over. Noen unntak for leverandører som holder stengt for varetellinger osv.

Og jeg kan berolige KnutW med at yngste arvingen foretrekker MD81 i SK Janne farger. Den største bekymringen er vel i grunnen den mellomste som ikke finnes interessert i fly overhodet. Selv ikke den ukentlige frakteren er av interesse når den kommer over hustaket...

Vi tok toget hit fra Tashkent i går. Billetten var bestilt på app, men uten wifi på stasjonen fikk jeg ikke opp noe, heldig vis har kona tatt bilder av min skjerm med billetten på, så vi hadde noe å vise frem. Det var ikke noe skilt eller tavle som viste hvilket tog som gikk fra hvilket spor, men ved å spørre fant vi det ut. Da vi kom til stasjonen, Tashkent Nord, var det sikkerhets kontroll, derfor bør man være på stasjonen min 30 min før avgang. Vi var der 50 min før. Ombordstigning i toget var en konduktør dekket 2 vogner, men det tok 5min før "vår" konduktør dukket opp. Toget var av litt eldre type med 2+1 seter, så masse plass. Vi forlot Tashkent bang on time. Vi hadde en stopp, ca 1 time før Samarkand dit vi brukte litt over 3 timer. Så var det 2 stopp før Bukhara. Vi ankom 1,5 minutter etter rute. Stasjonen her ligger 10-15km utenfor bysentrum, så taxi turen tok litt mer en 15min. Vi bor i gamlebyen i et boutique hotell. Betegnelsen kan alle bruke og her kaller ca halvparten seg boutique hotell. Vårt hotell har 8 rom, rent og fint og strøkent, men jeg hadde vel forventet mer. Nå skal vi ut og bese Bukhara til fots, før tog avgang til Samarkand 16:48.
Ha en begivenhets rik dag alle sammen.

God morgen fra et vinterlig Stockholm. Hilsen fra toget i Usbekistan bringer tilbake minner fra en tur dit for noen år siden.

Sent from my iPhone using Tapatalk

God formiddag fra kontoret i Groruddalen. Her er vi kun to stykker i landskapet, så stille og fredelig. Ser ut til å bli en effektiv dag med kun ett Teams-møte på agendaen.

God Nytt År[emoji3]

Godt nyttår fra Winter Wonderland, eller Bergen som det også er kalt. Skal lave ned både i dag og i morgen, så nå er det mulig å få tosifret antall cm med snø. Helt crazy!

God formiddag fra Kongsberg. Dagens cellegift ble avlyst. Mange av prøvene var fine, men de som går på imunforsvaret var langt unna det som kreves, så da ble alt utsatt til neste onsdag. Vel, vel, ikke noe å gjøre med det. Da blir det en liten bridgeturnering her på formiddagen i stedenfor.

God formiddag fra snøkaoset i Skaun!

Kona hadde prestert å booke service på sin bil kl 08.30 i morges, og med 50cm nysnø var det knalltøft å komme seg ned til hovedveien med begge biler siden jeg måtte kjøre og ta henne med hjem i min bil. Ikke var hovedveien brøytet heller, og føret er helt jævlig. Når man ikke ser veien pga snøfokk er det vanskelig, men kom oss til slutt både til verkstedet og tilbake. Hørte på veien at TRD også var stengt pga snøkaoset.

Verste av alt er at det skal bli verre fra kvelden av og i hele morgen, så er det noen her som skal fly til/fra TRD det neste døgnet er det greit å beregne ekstra god tid + evt forsinkelser...

Ryggen har i tillegg klikka, så midt i en rant her booket jeg hjemreise fra en messe i Barcelona nå om 14 dager, via GRANKA!! Får da 3 dager i solen der, før jeg flyr til TRD. :) Bra hjemreise-taktikk!

Drittlei snø kan du si!

Tjohei!

Kim

God formiddag fra snøkaoset i Skaun!

Kona hadde prestert å booke service på sin bil kl 08.30 i morges, og med 50cm nysnø var det knalltøft å komme seg ned til hovedveien med begge biler siden jeg måtte kjøre og ta henne med hjem i min bil. Ikke var hovedveien brøytet heller, og føret er helt jævlig. Når man ikke ser veien pga snøfokk er det vanskelig, men kom oss til slutt både til verkstedet og tilbake. Hørte på veien at TRD også var stengt pga snøkaoset.

Verste av alt er at det skal bli verre fra kvelden av og i hele morgen, så er det noen her som skal fly til/fra TRD det neste døgnet er det greit å beregne ekstra god tid + evt forsinkelser...

Ryggen har i tillegg klikka, så midt i en rant her booket jeg hjemreise fra en messe i Barcelona nå om 14 dager, via GRANKA!! Får da 3 dager i solen der, før jeg flyr til TRD. :) Bra hjemreise-taktikk!

Drittlei snø kan du si!

Tjohei!

Kim

Nå er jo Bongos fremskutte temporære utekontor for tiden plassert på øya, så de kan sikkert fikse en atskillig mer interessant hjemreise enn LPA-TRD direkte. Har du noengang vært i Punte Arenas og Ulaan Bator?

God morgen fra hovedstaden.

Her er man godt i gang med årets første offisielle arbeidsdag selv om det også ble noen timer i går. Sånn er det når man har en kunde som vil gå live med en ny løsning 01.01.25 :p

Arvingen er parkert hos svigermor fram til søndag, så det er litt feriefølelse selv om man er tilbake i hamsterhjulet.

Ha en fortreffelig torsdag!

God dag fra Forus Vest,
Første arbeidsdagen i det nye året starter greit , planlegging av første halvår har tatt mesteparten av tiden så langt.
Jobb og feriereiser er bestilt ut over første halvår.
Her blir jobbreiser til OSL , SSJ, KUL , SIN , AMS og CPH satt opp.
Feriereiser til NCE , SEA og FAI er kjøpt.
Ha en fortsatt fin dag.

Tralla bom og hei og hå fra Balkongen. Ingen planer om å entre arbeidslivet på en stund ennå.

Revelje (AA CRJ9) klokken 0515 . Musikk i mine ører.

Attachments

• IMG_8138.jpeg
    IMG_8138.jpeg
    927.5 KB · Views: 139
Last edited:

Nå er jo Bongos fremskutte temporære utekontor for tiden plassert på øya, så de kan sikkert fikse en atskillig mer interessant hjemreise enn LPA-TRD direkte. Har du noengang vært i Punte Arenas og Ulaan Bator?

Begge deler er virkelig å anbefale!!!

God morgen fra Granka. Her varer ferien enda noen dager til før vi - grøss og gru - flyr rett hjem med SAS. Foreløpig på en god D+F booking, men det blir ganske sikkert fullt så jeg kan nyte E i 6 timer...

Her har vi hatt en svært middelmådig frokost på rommet og nå blir det vel ut og gå en skikkelig tur. Litt mageissues, litt latskap og litt uflaks har gjort at vi har rundet in-room dining menyen her. Nå er vi begge så lei av den at vi blir fysisk kvalme bare av å tenke på den. Trenger nesten en Aperol for å tvinge vekk smaken...

Hmmmm...

De har faktisk Aperol på inroom dining menyen.

Hmmmm...

Gottagobye!

Hei fra Sandnes. Arvingen sover og ute snør det. Slik jeg tolker værmeldingen kan det fort være vinteren kommer til å vare noen dager fremover…

Back