God 1. juledag

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God morgen fra Ris. Nespresso i koppen og fyr på peisen...en av årets beste dager. Skjer ikke mye før vi skal bort i ettermiddag for å feire italiensk jul. Ha en fin tirsdag du også.

God tirsdag fra altea. Er på bedagelig hotel hvor frokost ikke starter før 8:30 så det blir litt surfing og kanskje litt mere booking for høstsesongen før det er frokost og så leting etter rullesteiner på stranden.

Fikk en perfekt ribbe here nede igår, men det hadde sneket seg et fremmedlegeme inn på juletallerkenen. Mellom potetene og medisterkaka var det perfekte svisker. God tyttebærsyltetøy ved siden av. Surkål og rødkål var perfekt. Det var også ribba som det var litt saus på. Julepølsene fikk også godkjent.

Finn feilen!
attachment.php

Ha en god en alle som har klart seg uten fremmedlegemer som sniker seg inn i julematen.

Attachments

• ribbe.jpg
    ribbe.jpg
    103 KB · Views: 419
Mornings fra Hvalstad. Her har vi alt bygget lego en stund. Etterhvert skal de spises mere mat, før jeg håper få presset inn en skitur. Ha en fin dag

f50d47cd70e95270a19f596d01d50cce.jpg

God tirsdag fra altea. Er på bedagelig hotel hvor frokost ikke starter før 8:30 så det blir litt surfing og kanskje litt mere booking for høstsesongen før det er frokost og så leting etter rullesteiner på stranden.

Fikk en perfekt ribbe here nede igår, men det hadde sneket seg et fremmedlegeme inn på juletallerkenen. Mellom potetene og medisterkaka var det perfekte svisker. God tyttebærsyltetøy ved siden av. Surkål og rødkål var perfekt. Det var også ribba som det var litt saus på. Julepølsene fikk også godkjent.

Finn feilen!

attachment.php

Ha en god en alle som har klart seg uten fremmedlegemer som sniker seg inn i julematen.
Ser da ikke noe galt med den tallerkenen? Og hvor får man tak i ribbe i Spania? Hmm

Uansett god 1 juledag fra Oslo. Ny dag og nytt familieselskap. For oss halvt utlendinger betyr det enda litt mer gaver og en kalkunmiddag i kveld

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

Finn feilen!

Ingen juleøl til maten? Går ikke å spise julemiddag med vann i glasser.

God ettermiddag fra Phuket. Her går snart turen til lunsj, og deretter Full Moon Brewery. Blir spennende og se hva de har å by på (kanskje juleøl?) blant de 28 sortene de har tilgjengelig.

Joda, det er noe veldig galt der. og det har vært tema flere ganger på dette forumet.

Ellers stod den ikke tilbake for noen julemiddag som man kan få i Norge.
Ser rosenkål der...

God 1. Juledag fra ankerplass utenfor Takoradi.
Litt jobbing må til i dag også, men blir ellers en rolig dag. Blir vel en tur i bassenget i dag også..

Stuerten stillte godt med oss i går i matveien og ellers, sikker på at i dag blir like bra.

Ha ei finfin jul alle samnen! :-)

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

God morgen fra Alta. Arvingen sov helt til 8 :wow:, og madammen sover ennå. Så nå leker arvingen med julegaver, mens jeg vurderer å ta et eple fra fruktfatet. Ettersom jeg ikke har fysisk krevende jobb å komme tilbake til etter jul vil det sikkert forventes at jeg prøver faderens romaskin, men det tar jeg som det kommer. For dagen i dag er antagelig snømåking en mer sannsynlig øvelse. Fortsatt god jul til alle.:)

God morgen fra Lillestrøm. :) Rolig morgen her etter en koselig julefeiring i går. Flyturer ble mottatt og gitt bort. ;) Så da ligger det 15 flyturer og venter framover så langt. Skal prøve Crj 1000 for første gang neste år også. Ny versjon av Crj for meg. Ha en fin dag med mat med eller uten fremmedelementer! :) Jeg foretrekker uten, fikk en sylskarp metallbit i kinamaten i Tyskland for noen år siden. Svelget nesten før jeg merket det. Men det er vel noe annet Robert sikter til? :)

Vanskelig? Hvor mange tilbehør til matretter har egentlig stadig blitt diskutert på dette forumet?
Tror vi skal vekk fra maten og til drikke. Det lille glasset ser ut som akevitt og i det største er det Fanta. Du er vel ikke begeistret for noen av delene?

God morgen fra Kongsberg. Rolig første juledag og frokosten ser ut til å bli brunch... Hadde sen middag i går med en perfekt ribbe (uten små grønne fremmedelementer) og godt drikke i både store og små glass.

Ha en fortsatt fredelig jul[emoji3]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Bare jeg som ser sylteagurken der? [emoji13]

Nei. Men du var på forumet før meg... Sylteagurk kan ha sin misjon på en del kjøttretter som f.eks ribberull og roastbeef. Faktisk første gang jeg har sett den på juletallerken, smakte det godt til ribben?

Eller skal vi la den diskusjonen ligge, i julefredens ånd..?

Back