• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Default Go’ tisdag!

Savipix

ScanFlyer Mile High Club
Goood Morgon!

Sista dagen i Mumbai för denna gång. Har varit en intressant upplevelse på många sätt. Imorgon går turen vidare till ett, för mig, nytt land!

Ha en flott tisdag!

Glad tirsdag fra Ris. Snart på tide å komme seg til toppen av byen ang dagens arbeidsoppgaver. Ingen andre planer enn å fyre i peisen når jeg kommer hjem…Nyt tirsdagen du også.

Morn fra DY sin morgen flight BGO OSL.

Våknet i 05-tiden og lå å grublet på Status Match som ryker for andre gang på et år.
Hoppet ut av køyen og booket første fly med DY til OSL. Det skjedde for ca en time siden når dette skrives og her sitter jeg nå på Rad 12.
Effektiv morgen.

Retur før lunsj = Reward ✅ I et år.

God morgen fra Fornebu. Tidlig igang på hjemmekontor her med diverse godkjenninger som må gjøres eller avvises. I kveld blir det TRD, får se om appen har fått styr på seg så det går an å endre flyvning for Diamant. Ikke fått det til etter at de oppdaterte sas-appen siste gang. Får heller ikke prioritet i køen når jeg ringer.

Leste i avvisen i går at sas snart skal komme med nyheter om Mexico og Canada. Mulig det bare er iforbindelse med VM.

Mornings fra kontoret. I gang med dagens først espresso. Kun et barn som skal på trening i dag. Ha en fin dag.

God morgen fra Fornebu. Tidlig igang på hjemmekontor her med diverse godkjenninger som må gjøres eller avvises. I kveld blir det TRD, får se om appen har fått styr på seg så det går an å endre flyvning for Diamant. Ikke fått det til etter at de oppdaterte sas-appen siste gang. Får heller ikke prioritet i køen når jeg ringer.

Leste i avvisen i går at sas snart skal komme med nyheter om Mexico og Canada. Mulig det bare er iforbindelse med VM.
Og i dag ble det jo offesielt med "Diamond for life". Stusset litt da jeg ikke ble ropt opp på senen i Oslo, men har sikret bildebevis på at jeg har hatt diamond og over 90000 statuspoeng i 10 år nå så får kanskje feire med en øl med alkohol i loungen i kveld.

Så blev det tirsdag. Kaffen løber i kaffemaskinen, og vi nærmer os med hastige skridt December.

Klokken er 7.47, og der er kommun/fylkevalg i Danmark i dag. Jeg bor dog i Sverige, så det har ingen indvirkning på mig. I må have en rigtig dejlig dag :-)

God morgen fra hjemmekontoret. Rolig start på en Teams-fri morgen. Senere i dag skal man sette kursen østover, leverandørmøte i Finland. Da blir det Finnair til Helsinki, og videre derfra med ATR til Vasa. Hotell der, og så videre med leiebil en time eller to i morgen tidlig. Får krysset av en ny flyplass om ikke annet. Ser ut til å bli et par kjølige dager. Ha en finfin tirsdag😀

Morn fra Tønsberg. Sirkuset er sendt i barnehagen og jeg sitter foran PCen i fred og ro med espressoen. Det skal jobbes, og så skal det gjøres et tredje forsøk på å fikse pungtert sykkel, da reserveslangen jeg fant i går var spist opp av mus...

Og i dag ble det jo offesielt med "Diamond for life". Stusset litt da jeg ikke ble ropt opp på senen i Oslo, men har sikret bildebevis på at jeg har hatt diamond og over 90000 statuspoeng i 10 år nå så får kanskje feire med en øl med alkohol i loungen i kveld.
Var du der også? Pokker at vi ikke tok et beger sammen.

God morgen fra kontoret.. Er på tredje koppen nå og skal multitaske med jobb og litt kosebookinger. Fiskedag på Jacobs i dag så har lovet breiflabb til banden.

God morgen fra SK4010 på vei mot OSL.
Frokost er ferdig og vi har startet descend.
Så blir det SE-DRM videre til CPH og det blir første gang i 321 i de eleverte klasser.
Livet er lett :-)
Ha en nydelig tirsdag!

Last edited:
God morgen fra Barcelona. Deilig løpetur på Barceloneta i soloppgangen og nå et glass cava til frokosten. Viktig å kose seg på tur. Litt innkjøp på formiddagen og så begynner den lange reisen hjem til Chile. Mileage run og melkerute denne gang. KL til AMS og så AM til SCL via MEX. Første gang AM på langdistanse og forventningene er helt midt på treet. Men poeng blir det og diamant for ellevte året på rad. Må holde på den nå inntil lifetime er helt i boks. Ha en bra dag.

Morn fra Lommedalen. 6 uker til feriestart i dag, merker reisefeberen ligger å ulmer. Har vært litt stop i bookingene i det siste, mangler fortsatt 2 hotell i SCL og leiebil i AKL og muligens LPB, bli ikke gjort i dag heller.
Her fyres det med ved, går ca 5 sekker i uken, når det mates i både ovn og peis. Skal ut etter hvert å rigge opp kappsaga, så jeg får kappet opp litt inventar vi kan fyre med. Både taklampe, do sete og en stol skal bli til pinneved. Kona er på antidoping seminar i regi av NFF, på Thon Storo, så jeg har kåken for meg selv i hele dag. Ha en fortsatt trivelig dag uansett hvor i verden du er.
KL til AMS og så AM til SCL via MEX. Første gang AM på langdistanse og forventningene er helt midt på treet. Men poeng blir det og diamant for ellevte året på rad. Må holde på den nå inntil lifetime er helt i boks. Ha en bra dag.
Jeg skal fly nesten motsatt, LIM-MEX-AMS-OSL 12-13.02 Men du skal vel i Biz, vi flyr i Eco. Håper på en liten trip report fra AM.
Jeg forventer ikke at jeg klarer å få med meg ett eneste poeng fra de turene, skjønner ikke meteren av hvordan man skal få det til, når man er medlem men ikke har medlemsnummer.

G'morgen .. Sitter og 'varmer opp' til formiddagens legebesøk. Deretter blir det å fare opp til Greenwood og se til Svigerbeistet, som ble innlagt i går ... The days are just packed .....

Så derfor passer det vel med et ambulansefly?

01.webp

Fytti katta, jeg føler meg skikkelig lur nå. Tidlig i vår så jeg at jeg måtte fokusert litt mer på Eurobonus for å opprettholde Diamond for sånn ca 7-ende året eller noe. Men så tenkte jeg "føkk det, jeg har råd til å kjøpe den ekstra vinflaska i GO hvis det skulle være". Deretter feiret jeg at med nye AmEx reglene kom jeg til å rekvalifisere til Diamond uten å fly en meter. Så alle flights er registrert hos Flying Blue istedenfor i disse månedene jeg nå har hatt Gold. Så da føler man seg jo usedvaaaaanlig smart når denne meldingen kommer.

Men regner vel med at det snart merges med Flying Blue hvor jeg straks er ferdig med Platinum for life. Så da går det vel kanskje i sammen til slutt allikevel.

God ettermiddag fra Gaustad. Flott dag på kontoret i dag. Ikke et eneste j**la møte. Fantastisk!

En like god tirsdag ønskes.

God ettermiddag fra Forus,

Travel dag i prosjektet, møter non-stop. Hjem til middag nå før styremøte i Flymuseet i kveld.

Ha en fin ettermiddag/kveld

Back