Go´d mandags morgen

peterfox

Peter Fox
Go´d mandags morgen

Hei Forumister,

Da er skiboksen tatt av bilen, 18 døgn på Park-Inn Trysil er historie i 2014. Fantastiske forhold i bakkene, konsertene, restaurantene og ikke minst after skiene.

Forrige uke er rapportert, og kan jo leke med KVM tool ett par timer før "binge"-tid, men venter 2 svigermødre og 1 svigerfar til barnebursdag i morgen formiddag,

Første helg blir snadder; 1 helg i KRS på Choice - Dyreparken, reunion med de tørsteste Epcot folket siden oppstarten i 1998/1999

Deretter er det MR-som står får døren, først en gjeste-visitt til alle destinasjoner i Sør-Norge, for å lufte TP-kortet litt, deretter MXP i tidlig mai. Blir nok også en aldri så liten MR til SFO på poeng, via LAS for å bygge Diamond status dersom vi ikke lander ett nytt TP-Unlimited for 2014-2015, hvor dette følger automatisk.

Ha en flott mandag

Re: Go´d mandags morgen

Mornings fra OSL-Lounge. Ikke hver dag man et på plass før de åpner,en blir vel en stund tiø neste besøk da BA sølvet mitt ryker om noen måneder. Air Berlin via TXL til Las Palmas venter......plukka kulor.....:cheers:

Strålende morgen fra TRD!

Herlig vær og en nydelig dag, tipper det blir god sikt nedover også. SK343 skal ta meg hjem fra påskeferie.

Nyt dagen!

Flott soloppgang i FRA, tror jeg fikk et blinkskudd av en rosa sol som steg opp rett i "roten" av vertical stabilizer på en LH A340.

Hadde god medvind over fjorden i natt, knappe 7 timer for ruten BOS-FRA.

Da var var kommet til TXL og BA-terrasseloubgeb her. 20 stykker ombord i A319 som tok oss fra OSL så lavt belegg på AB sin fakirflight

God litt ut på dagen fra det Bangkokske!

Straks på tide å sjekke ut av Conrad etter et meeeeeget hyggelig opphold.
Lunsjen på Four Seasons i går var fantastisk, og skal absolutt gjøres igjen når anledningen byr seg. Anbefales på det sterkeste for de som er glad i god mat og drikke.

Lunsjen i dag (litt sen sådan) skal bestå i smørrebrød på Stable lodge. Så litt massasje og kanskje en pilsner eller tre før jeg drar ut til Fyssteklassestuen på BKK i kveldinga. TG F til Milano i kveld. Deretter slite seg gjennom 3 SAS flighter før man er helt hjemme.

Og dett var dett for den påsken!

God dag fra Gamle Oslo. Landet bygges mens andre flyr rundt om. Satser på en rolig dag, men tar første del av dagen på kontoret og resten fra sofa. Greit sånn. Ha en strålende andre påskedag. Nå er det nok påske.

Tenkte jeg skulle avslutte helga med å se de to siste episodene av SK917 har nettopp landet...

http://tv.nrk.no/serie/sk-917-har-nettopp-landet

Merkelig at jeg husker så lite fra 1983. Mente at Wesenlund spilte en slags hovedrolle, men det var han jeg husket best, i hvert fall..

Last edited:

God "morgen" fra Veierland utenfor Tønsberg. Lei av røde dager nå...

Nyt den siste fridagen!

God formiddag fra marka. Så lenge man holder seg på brøytede skogsbilveier er det sommer, men ellers er det fremdeles opp mot en halv meter snø. Tipper det bikker 20C om et par timer. Ha en fin dag godtfolk

God dag fra AAL. På vei hjem fra påskeferie. Det er praktisk talt folketomt her. Fant plutselig en liten lounge her og det stod blant annet STAR gold-skilt utenfor. Tenkte at jeg skulle prøve en liten frekk manøver selv om jeg bare skal til CPH nå først er det jo OSL som er destinasjonen min idag.;) med plus-billett og gullkort tenkte jeg det var lov å prøve. Men den gang ei.;)

Ergrer meg litt over at jeg ikke tok direktefly til Oslo, men får i alle fall prøvd loungen i CPH håper jeg. Ønsker alle god 2.påskedag.

God ettermiddag fra CDG 2G. Skyndte meg fra Orly for å se om jeg rakk flighten hjem 13:15. Kom i tide, men ved innsjekking påstod de at det ikke var mulig å endre flight når man allerede hadde hatt en flight. Og det selv om jeg fløy Econnomy Pluss. Hørtes merkelig ut. Uansett på må jeg vegetere i over 6 timer ved gaten her, og uten det lounge-aksess. Ikke engang en klip lounge jeg kan komme inn i med Diners.

Om ikke Aeroflot hadde gitt null poeng for alle flightene jeg har hatt med dem så hadde jeg muligens hatt status i Sky-Team.

Ha en god en alle andre upriviligerte reisende.

G'moorgen! Mandag morra blues her i utkanten. Guttungen er på skolen, kjerringa er på jobb og her sitter jeg uten bil på fridagen .. Jaja .. gress skal klippes og ved skal hugges, så jeg finner sikkert på noe å gjøre ...

Sol og fint - gradestokken ventes å stoppe opp ca 25 grader over null, så jeg får si meg fornøyd med det.

G'moorgen! Mandag morra blues her i utkanten. Guttungen er på skolen, kjerringa er på jobb og her sitter jeg uten bil på fridagen .. Jaja .. gress skal klippes og ved skal hugges, så jeg finner sikkert på noe å gjøre ...

Sol og fint - gradestokken ventes å stoppe opp ca 25 grader over null, så jeg får si meg fornøyd med det.

Livet er fælt og det uten bil i USA? Nei da får du ta beina fatt min gode mann og gå deg en lenger spasertur. Godt mulig du bor litt landlig til da.

God morran fra litt lenger nord på samme kyst i USA. Alt tar en slutt en gang også oppholdet her i Woburn, MA, USA (utafor Boston), fant ut at det var flybuss til Logan hver halvtime ved togstasjonen her og det passer jo greit for da slipper man dyr taxi, Boston har visst USAs dyreste taxier, men ja det kosta jo skjorta taxituren hit så det får bli public transport tilbake. Ulempen er at jeg må gå 20-30 minutter til togstasjoenn da, men det har jeg gjort nå omtrent hver dag så da klarer jeg vel det med litt bagasje også. Men så er spørsmålet hva jeg skal gjøre med ølen jeg har igjen i kjøleskapet. Kan vel sikkert drikke litt av det, men føler det er politisk ukorrekt å gjøre det. Det er visst også Boston maraton i byen i dag. Jeg skal ihvertfall ikke løpe det.

God ettermiddag fra Stavanger. Første halvdel av dagen har blitt tilbragt ute i det fine været. En skikkelig forsmak på sommeren. Første dag i shorts osv...

Nå blir det straks en kjapp grandis til middag før det blir å sette seg i bilen for en kveldsvakt på Forus. Ha en god fortsatt god 2. påskedag forumister.

Måtte avbryte byggingen av landet pga varmen. Arbeidsfolk trenger en Paulaner midt på dagen. Ifølge arbeidsmiljøloven er det lovlig når det 2. Påskedag er over 18 grader.

Livet er fælt og det uten bil i USA? Nei da får du ta beina fatt min gode mann og gå deg en lenger spasertur. Godt mulig du bor litt landlig til da.

Gjør nok det - skal jeg på Kroger snakker vi en dagstur. Det er litt avstander her. ;)

Ingen krise uansett .. og blir detkrise kan jeg spenne på meg rulleskiene.

Gjør nok det - skal jeg på Kroger snakker vi en dagstur. Det er litt avstander her. ;)

Ingen krise uansett .. og blir detkrise kan jeg spenne på meg rulleskiene.

Sykkel kan man også bruke da. Hehe. Jaja her prokasitnerer man til flyet går hjem og forsøker å drikke noe av ølet man har kjøpt inn. Verste er jo at jeg har en flaske California "Champagne" som jeg har her. Men men. Håper noen får glede av den.

Da har man kommet til BA Terrace Lounge i BOS. Dette er et nitrist sted, hvorfor i alle dager plasserte de loungen i en mørk kjeller? :rolleyes:

God dag fra AAL. På vei hjem fra påskeferie. Det er praktisk talt folketomt her. Fant plutselig en liten lounge her og det stod blant annet STAR gold-skilt utenfor. Tenkte at jeg skulle prøve en liten frekk manøver selv om jeg bare skal til CPH nå først er det jo OSL som er destinasjonen min idag.;) med plus-billett og gullkort tenkte jeg det var lov å prøve. Men den gang ei.;)

Ergrer meg litt over at jeg ikke tok direktefly til Oslo, men får i alle fall prøvd loungen i CPH håper jeg. Ønsker alle god 2.påskedag.

Må si reisen hjem i dag ble en litt skuffende affære. Særlig turen fra Aalborg til København ble en selsom affære. For det første er det virkelig ingen fordeler å fly plus på dansk innenriks? Man kan ta akkurat den samme juicen/vannet og kaffekoppen ved gate før avgang (en grei og effektiv løsning for korte flyturer for øvrig - i dag fløy vi på 30 min). Men ettersom flyet var cirka 80 % fullt var det en del ledige seter foran i plus. Her ble i tur og orden flyttet noen barnefamilier som ikke hadde fått plass ved siden av hverandre lengre bakover. Herunder en jeg mente å gjenkjenne som en av Danmarks største TV/underholdningskjendiser.

Dermed fikk en del i plus ikke lenger ledig midtsete og på seteraden foran meg ble det nesten skikkelig krangel under sikkerhetsdemonstrasjonen. Måten kabinsjefen (?) snakket til den ene passasjeren sjokkerte meg nesten, jeg må si det. Crewet var generelt svært lite hyggelige og imøtekommende, det var ikke antydning til smil eller reaksjon da jeg nikket hei ved boarding for eksempel.

Turen til Oslo var bedre men heller ingen høydare. Smekkfullt fly for øvrig og et voldsomt kaos av folk på Gardermoen ved ankomst. Mange passasjerer der i dag tror jeg.

Back