• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

DEN Global Reach Aviation - status og flåte

Someone

Moderator
Medlem
Global Reach Aviation - statustråd

Hva er egentlig linken eller sammenhengen mellom de danske selskapene Global Reach Aviation og Copenhagen Air Taxi? Sistnevnte driver jo tradisjonell air taxi tjenester og noe småruter til f.eks Læsø, mens Global Reach trodde jeg var en dansk variant av Sundt Air.

Uansett så ser jeg de enten deler på eller driver å "sender" 2 CRJ-200 maskiner seg i mellom? OY-MIL og OY-CRJ

Canadair CRJ 200 7391 OY-MIL Copenhagen Air Taxi at BLL 11oct20, Global Reach Aviation titl
 
Re: Copenhagen Air Taxi og Global Reach Aviation?

Global Reach Aviation har vist nok ikke deres eget AOC og benytter sig af CAT’s AOC.
 
Re: Copenhagen Air Taxi og Global Reach Aviation?

Global Reach Aviation har vist nok ikke deres eget AOC og benytter sig af CAT’s AOC.

Som jewer skriver, GRA har ikke eget AOC, derfor samarbeidet de tidligere med BackBone Aviation i Danmark, så ProAir Aviation i Tyskland, før det ble Copenhagen Airtaxi i år, derav D-reg på flyene de siste årene.
 
Re: Copenhagen Air Taxi og Global Reach Aviation?

Mens vi er inne på Global Reach Aviation, så ser jeg de utvider flåten med en CRJ-900

Forstår jeg det rett så har den 86 seter og er tiltenkt ad-hoc charter, og ikke som "business jet" charter
 
Re: Copenhagen Air Taxi og Global Reach Aviation?

GRA har ikke bekreftet hvilket individ det er snakk om, men det ser ut til å være tidligere D-ACKC som er litt over 15 år og har kun vært i tjeneste for Lufthansa CityLine

Nytt reg hos GRA: OY-MIT.
Foto: Global Reach Aviation (Instagram)
 

Attachments

  • F0B66F69-BEE7-4459-8134-0B4CAB7338C3.jpeg
    F0B66F69-BEE7-4459-8134-0B4CAB7338C3.jpeg
    488.9 KB · Views: 697
  • 230E7E6C-DB2A-45EA-BD2F-60494A663C6B.jpeg
    230E7E6C-DB2A-45EA-BD2F-60494A663C6B.jpeg
    692.7 KB · Views: 696
  • 84D67CA3-C304-4794-BB7A-CE0FAC03878F.jpeg
    84D67CA3-C304-4794-BB7A-CE0FAC03878F.jpeg
    535.7 KB · Views: 693
Re: Global Reach Aviation - statustråd

Som skrevet over, deres CRJ200 skal ut til høsten og de skal over til en enhetsflåte.
ES-ACB en CRJ900 som startet hos Estonian Air, siden Nordica/Xfly ser ut til å bli OY-SIF hos Global Reach Aviation.
https://oy-reg.dk/register/7360.html
 
Da var tiden for GAV sine CRJ200 over, på vei over dammen.

Noen som kjenner til hvordan status for kommende OY-SIF er?
 

Attachments

  • IMG_6674.webp
    IMG_6674.webp
    45 KB · Views: 10
  • IMG_6673.webp
    IMG_6673.webp
    57.9 KB · Views: 10
Back
Top