• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Glem været, endelig fredag

Re: Glem været, endelig fredag

God formiddag fra Haugesund. Kaldt og fin vær, tydelig at det klimamøtet var meget vellykket.

Sitter ellers å surfer etter billetter. Det har seg slik at jeg skal på en jobbtur til Tenerife, hvor de har klart å booke meg inn på et charterfly fra OSL søndag morgen den 24 januar. Dvs at jeg må til OSL dagen før. Samme når jeg skal hjem 1 uke etterpå, ankommer OSL for sent til at jeg kommer meg til HAU, må derfor overnatte til mandagen. Så nå leter jeg etter alternativer på å komme meg ned på søndagen, og hjem søndagen etterpå. Enten fra HAU eller SVG.

Med KLM T/R SVG er det i hvert fall ingen problem og komme seg helt frem og helt tilbake på samme dagen. Og prisen på den billetten er ikke verre enn det to overnattinger alene koster (3700).

Vurderer prøve den, da den ligger halvparten så nærme (minst) som Sushi House i Sporveisgata som jeg tidligere har brukt, på tross av at den ikke er nærmest. Men det er jo slik at man ofte bruker den samme når man finner en man er fornøyd med. Så har egentlig ikke prøvd andre i området, selv om jeg vet om 6 steder innen 5 minutters gange:D

Har blitt anbefalt Sushi Express tidligere, men av frykt for å treffe på hun som anbefalte meg den har jeg holdt meg unna:headbang

Den beste dere har på østkanten syntes jeg er den rett ovenfor Blitz. God sushi og mye kunder så det er alltid fersk fisk. Husker ikke hva den heter.

Den beste dere har på østkanten syntes jeg er den rett ovenfor Blitz. God sushi og mye kunder så det er alltid fersk fisk. Husker ikke hva den heter.
Ovenfor? Finnes det sushirestaurant i Blitzhuset? Eller mener du overfor?

God morgen fra Stavanger.:)

Da var man tilbake i gamlelandet etter en laaaaang tur fra IAD til SVG.
Det ble en tidlig kveld i går, vi våknet ca for en time siden.

Så nå står det kaffe og forum på tapetet, mot normalt, som er noen timer tidligere vanligvis.

Solen skinner, men det er kalt ute, så vi får se hvordan approachen ut døra blir i dag. ^_^

God ettermiddag fra Forus,
Fortsatt flott og kaldt vintervær her i sørvest med blek sol i sør.
-11 grader i Tananger i morges er 16 grader lavere enn normalen for årstiden.
Men dette er bedre enn regn og vind!
Satser på skihelg siden været er så fint.
Mandag morgen skal WF prøves til Torp , faktisk er det 2-3 år siden siste WF flight. Billett er anskaffet med WF433 mandag morgen og en av våre leverandører skal besøkes i steden for UK i neste uke på grunn av kulde og snø/is der over på øya.
Det blir noen omrokkeringer på reiseplanen som følge av "global oppvarming".
Ha en fin dag og god helg alle.

-9°C Feels Like -18°C - Fint her i (semi-)tropene .... :rolleyes:

Vel - solen skinner iallefall og det ligger et tyyyynt lag sne utenfor. Og det blir nok liggende en stund, for her er det ingen varmegrader i sikte. En del is på veiene har ført til en del pileup's .. bl.a. var det et par 20-bilsepisoder nede ved Six Flags.

Men jeg sitter godt og varmt her på gutterommet, og her blir jeg.

Problemet med å ha frekventert Alex Sushi er at smaksløkene knapt vil ha noe annet, nesten som når en har fått smaken på Business Class. :colgate:

En riktig god fredag ettermiddag ifra Maura. Helgen blir av den sorten der man må bære med seg jobbtelefonen uansett hvor man ferdes da jeg har vakt på en gravemaskin vi har hos Skedsmo Kommune i tilfelle rottefelle vannlekasje i helga. Så her blir det ikke ei pils engang.

God fredag ønses dere alle her fra Barbados. Å våkne opp, åpne balkongdøra og se utsikten til stranda og sjøen er godt for kropp og sjel. venter på å komme hjem, men deg kan ta tid ( ID billett), men det er greit det når været er som det er der hjemme. Virgin skulle kanskje sende en maskin for å hente hjem sine passasjerer som har ventet siden onsdag, men det ble ikke noe av det i dag ihvertfall. Ønsker dere alle en god helg.

Pils ja!
Note to self: Kjøpe øl på butikken i dag!

Meg tørst! :drink

[regner ikke med at det overrasket noen!]

BF:cool2

Bizflyer er tørst!! Kanskje man bør legge inn en lottokupong, og se opp for flygende elger også? Snø "der nede" har det vel nesten begynt med, så kaldt som det er nå :D

G'freddan fra FedEx. Forholdsvis grei arbeidsdag, og 12 dager til ferie. Snart er're hælj også, uten at man har noen store planer for den. Er det for tidlig å begynne å pakke til ferien?

Inn er også tørst på øl. På tide å rusle de 8 meterne bort til bassengbaren. Klokka er 1230 og happy hour. To øl for 15 kroner! Skål!

I økonomiklassen er jeg ganske fan av Sushi Express i Parkveien (hjørnet Welhavensgate - Parkveien). Svært god tempura.

Da ble den en Tempura Maki og en Medium Sushi....sammen med en liten boblende Sør Afrikaner. Sushi Express var meget god den, og absolutt på høyde med Sushi House hvor jeg har gått tidligere. Prisen var ca lik

sushi3.jpg

Har hørt at restaurenten som ligger på vestsiden i Bislett-rundkjøringen også leverer varene godt, dog ingen erfaring med den selv foreløpig.

Har ikke prøvd Intermezzo, som den heter, men hører også den skal være bra. men de gangene jeg har gått ut for å spise sushi har jeg normalt beveget meg lengre hjemmefra. Normalt på Nodee

Oj! Det så herlig ut. Ble faktisk fristet til å kjøpe sushi i dag pga denne tråden, men fordi jeg var så himla sliten (sovna nesten på trikken), ble det ganske dårlig butikk-sushi. Skal huske å teste Sushi House neste gang! Elegant champagne-glass også, produsent? :)

Elegant champagne-glass også, produsent? :)

Rosendal. Både rødvins-, hvitvins-, champagne- og cognacglassene mine er derfra. Bra, men samtidig ganske rimelig og føler de gir bra med value for the money

Rosendal er bra kvalitet også på vanlige melkeglass og ølglass... og shot-glass...

Vel. Ingen shot i sikte for meg. jeg har akkurat benket meg foran pulten på jobb og her her sier turnusen min at jeg skal bruke 34 timer denne helga. Det blir forhåpentligvis litt film underveis.

33 timer igjen...

Back