Jeg pleier som oftest å være enig med deg i i dine vurderinger på forumet.
Men jeg må si at jeg denne gangen er knakende uenig...
Jeg kan ikke se hva som er verken positivt eller patriotisk med at DY kommer inn på IC-markedet. Etter mitt syner det DY kommer til å gjøre å føre til enda mindre mangfold på OSL og at definitivt true flere av dagens IC-ruter.
Det er ikke vanskelig å se at DY kan lykkes med de to "enkle" destinasjonene NYC og BKK. Her er det stort marked i det prissensitive leisure-markedet, og noen kommer sikkert til å bare sjekke DY også i den tro at de uansett er billigere enn hhv SK/UA og TG.
Noe av det første som kommer til å skje til NYC er at UA trekker seg fra OSL etter neste sommersesong og da vil konkurransen bli mellom SK og DY - akkurat slik den er på strengt tatt de aller fleste destinasjoner i Europa idag.

Det er ikke spesielt spennende.
Det ville heller ikke sjokkere om TG vil redusere (kraftig?) til BKK som følge av dette.
Det vi heller ikke skal glemme er at NYC og BKK er viktige destinasjoner for mange one stop-reiser fra OSL. Det er ikke usannsynlig at frekvensen til viktige europeiske hub'er vil gå ned og generelt gi et dårligere tilbud. KL til AMS, LH/SK til FRA/MUC.
Til andre destinasjoner fra Oslo vil DYs IC-satsing bestå av turer til feriedestinasjoner som neppe har grunnlag for mer enn en ukentlig avgang. Da kan ikke jeg etter beste evne skjønne hva som er mer stas med at DY flyr til slike steder enn vanlige charterflyselskaper, som DK, BLX og NVR.
Jeg mener ikke å være negative overfor DY, jeg liker de veldig godt på kortere turer, men er ikke overbegistret over LH-satsingen deres. :8: det må jeg innrømme. Ettersom jeg har vært på en IC-reise totalt er vel opplysningen like interessant som Siemens' boikott av Ryanair... men jeg bare sier det; jeg har ikke tenkt å fly DY på langtur.