God torsdag fra São Paulo!
Byen er det økonomiske og industrielle sentrum i Brasil og med sine 19 millioner innbyggere er São Paulo også den største byen i Brasil og på hele den sørlige halvkule. Fremveksten av byen skyldes først og fremst dyrking av kaffe og at kaffeplantasjene lå relativt nær havnebyen Santos, som tidligere var Brasils viktigste eksporthavn.
Klimaet her er subtropisk eller høytliggende tropisk klima ettersom byen ligger 760 moh. Dette gir relativt kjølige vintre og varme somre. Temperaturene på høsten og våren er relativt like og det er uhyre sjelden at temperaturene går under null grader celsius.
Brasil med en befolkning på hele 213 millioner er et gigantisk land! Dette er den femte største i verden, både i folketall og i areal(etter Russland, Canada, Kina og USA)men det eneste amerikanske landet hvor portugisisk er offisielt språk. Selv om det meste av Brasil ligger i tropene, bor mer enn 60 prosent av befolkningen i områder som er kjøligere, enten på grunn av høyde, vind fra havet eller polare fronter.
Jeg har passert flyplassen her flere ganger i transitt til og fra sørligere deler av Amerika, men ellers er dette min første gang i Brasil. Alltid spennende med nye ukjente steder! Dersom jeg i tillegg klarer å slutte å snakke spansk til de, tror jeg dette kan bli bra!
Ha en fin dag i nord!
Noen som vet om jeg kan gå airside fra UA (terminal B) til SK på EWR?
Uansett... han en sykt best dag!
Ser ikke sånn ut hvis man lander på vanlige UA B-gates. LH og SK drar jo fra den rare pølseterminallen.
God morgen fra Norfolk International. Veldig flott flyplass og sykt mye militærfokus her (naturlig nok). Ble stoppet av en dame som skulle fortelle meg at det var egen ekspressinnsjekk for militære. Jeg og elefanten ser sikkert sykt Black Ops'ete ut.
With a total of 15 installations, including Naval Station Norfolk, the world's largest naval base, and over 80,000 active-duty military personnel, the region has one of the largest concentrations of armed forces in the United States.
Er det Renaissance hotel jeg ser på siste bildet der? Det er stamhotellet mitt i SP..
SAS drar vel fra B? Sikker på at du ankommer på B også?
Edit: Så vidt jeg kunne finne ut har UA tre ankomster fra Norfolk på EWR i dag, en på terminal A og to på C. Og den ene på A rekker ikke Oslo-balja.
Å... det tenkte jeg ikke på.Kan anbefale bussen ja, den går fra gate 70 i terminal C. Da kan du stikke i Polaris loungen med restaurantservering med C-billett, så ta bussen over til B for avgang. Da slipper du den begredelige SAS loungen på B uten mat og kan legge deg ned å sove med en gang, helt prima.
Og pga Dronningen (det var ikke noe stas) så skal ikke jeg til London i morgen heller men kan være hjemme med Storsmurfen. Mye greier.
Elefanten grynter skeptisk men innrømmer til nøøøød at det var ok med Martin sitt bussråd
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.