• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Default Glad tirsdag:-)

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God morgen fra kjøkkenbenken hjemme på Ris. Kaffe og forum før turen går opp til toppen av byen med lunsj og omvisning hos naboen der oppe. Siden ektemannen drar på vinterferie i morgen så skal man vel ikke se bort i fra at vi later som det er fredag når menyen settes i kveld. Nyt i vei!

God morgen fra Knausen. Litt vinterferie-stemning med naturlig oppvåkning klokken 0700. Nå er det ned med FruS for å teste Scandic kortene våres på en laaaang frokost før arbeidsdagen starter. Gleder meg til litt morgen-date. I kveld blir det flyndre og sørafrikanske druer.

Morn fra hjemmekontoret avd Tønsberg. Alle barn i barnehagen, så håper at de holder seg friske uten tilbakefall denne gangen. Snart i mål med skruingen av IKEA-møbler som ble shoppet i helgen, men jaggu hadde vi visst ikke bestemt at en av de også skulle males...

Guten Morgen, med bittelitt hjemlengsel da en nabo er på tur i Tromsø og på Svalbard.
Men jeg minner meg selv på at denne hagedrømmen ikke er mulig i det golde steinødet der oppe...

Først, kaffe, 70% "Zartbitter", og sikre at folk får strøm og vann levert til husene sine :D

God morgen fra Lech. 40cm nysnø i natt, så måtte innom kameraten min på skiutleien og bytte ski til noe med andre dimensjoner. Foreløpig mye stengt og alt over 2000m stengt mens luftkanonene gjaller i dalen for snøskred fiksing. Men det er POW overalt og ølen er kald.

IMG_2609.webp

God (?) morgen fra Klepp. Den yngste er knapt ferdig med omgangssyke før den eldste setter i gang. Og det ser ut til å være noe som går i området, for mine er slettest ikke de eneste.

Nuvel, kaffe...:coffee:

God (?) morgen fra Klepp. Den yngste er knapt ferdig med omgangssyke før den eldste setter i gang. Og det ser ut til å være noe som går i området, for mine er slettest ikke de eneste.

Nuvel, kaffe...:coffee:

Det området strekker seg ned over nordsjøen og helt ned til Køln :sick:

Heldigvis ingen tegn til omgangssyke på det blide Sørland!
Her har det kommet i natt, og kommer enda, noen snøfnugg. Jaja. Det får bare komme. Det går over til plussgrader til helga, så da blir det vel sørpe uansett.
Jeg har funnet veien til kontoret og skal kontorere resten av dagen før det blir halvprispizzafra Dominos til middag. Enkelt og godt.

Good day!

God morgen fra HEL. En grytidlig start på dagen for å rekke Finnair til Vilnius med finsk mellomlanding. En ATR står klar til for å ta oss til Litauen.

God Morgon,
Tidigt på kontoret, några möten, kaffe och en semla innan SJ tar mig till Malmö för ett litet event. Imorgon blir det CPH.

• Like
Reactions: EB
God morgen fra bortekontoret. Mye å gjøre etter noen dager borte på delvis ferie, delvis syk og delvis begge deler. Men nå har formet kommet seg rimelig bra. Tror vi snakker 90%.

Å begynne å reise kollektivt etter noen måneder borte tror jeg må være litt som å starte i barnehagen. Det tar 3 dager, så begynner morroa.

Ha en best tirsdag

• Like
Reactions: EB
God formiddag fra kontoret! Her analyseres det og tastes på tastaturet. Siden EB fortsetter å spørre pent så blir det nok litt mer tasting på tastaturet i kveld for å komme litt videre på trip reporten.

Men nå er det straks lunsj, et lite møte og så litt mer analysering 😁

Ja, nettopp .... 😇

G'morgen fra det sedvanlige SC ... Her blir det legesjekk på morran - nei, ikke noe spennende. Bare påfyll av kassaapparatet hos legen. Så da blir det en tur på Walmart for å kjøpe hermetikk til bikkjematen og Aldi for påfyll av sjokolade og kanskje noen middagsretter. Aldi har en del snadder.

Og der ble det gull igjen, gitt! Det feirer vi med en gullkjerre.

fra16.webp

God tirsdag fra Oslo. Lite forstår jeg hvorfor Ruter kjører ferieruter nå. De har aldri gjort det i skolens vinterferie før mener jeg. Det gir mening i jul, påske og sommerferien men nå? Vinterferie og høstferie er det langt færre som tar.

Jaja. Wizzair i går ble som vanlig forsinka men det snødde greit PÅ BTS så skal ikke klandre dem. Må jo da deice og alt mulig. Bts er en hyggelig liten flyplass, meget effektiv sikkerhetskontroll hvor de har de nye maskinene som gjør at man slipper å ta ut pc og flytende. Gleder meg om Gardermoen i det hele tatt får dem. Men i BTS kjører Wizzair et merkelig preboarding opplegg ikke helt ulikt det Turkish gjør på Osl - inn i et fengsel. Og i Bts er det ikke toaletter eller noe på innsiden av "fengselet ". Er ikke så fan av det opplegget der .

Last edited:
God tirsdag fra Oslo. Lite forstår jeg hvorfor Ruter kjører ferieruter nå. De har aldri gjort det i skolens vinterferie før mener jeg. Det gir mening i jul, påske og sommerferien men nå? Vinterferie og høstferie er det langt færre som tar.
Økonomi - for å spare penger
Ikke populært blant driftsselskapene som har mannskap og vogner, men får mindre inntekter denne uka

En annen ting som jeg har sett hos Wizzair er at jo flyet var høvelig fullt i går, men det var noen ledige rader her og der. Alle som prøvde å få en litt mer behagelig flytur ble bedt om å sette seg tilbake til setet på boardingkortet av personalet selv etter flyet var i lufta. Jeg ser et poeng her om grunnen er vekt og balanse som ofte er når det er flyginger med få passasjerer, men dette bruker sjeldent å være noe stort problem hos SAS eller andre legacy selskap, men her var de strikte. Ingen fikk lov å flytte seg.

Økonomi - for å spare penger
Ikke populært blant driftsselskapene som har mannskap og vogner, men får mindre inntekter denne uka
Altså hvis det er sjåfører som allerede er satt opp i sin turnus til å kjøre avganger som er innstilt så er jo opplegget dødsteit. Det blir jo da ekstra lønnskostnader for Nobina, Unibuss etc. Nå kjenner jeg ikke til detaljene i kontraktene mellom Ruter og operatørene (de er nok uansett unntatt offentlighet) men ja.

Altså hvis det er sjåfører som allerede er satt opp i sin turnus til å kjøre avganger som er innstilt så er jo opplegget dødsteit. Det blir jo da ekstra lønnskostnader for Nobina, Unibuss etc. Nå kjenner jeg ikke til detaljene i kontraktene mellom Ruter og operatørene (de er nok uansett unntatt offentlighet) men ja.
Satt opp eller ikke satt opp. Om man har fulltidsansatte så må de uansett ha uke-lønna de har avtale om. Er nok relativt få som søker om ferie i vinterferie-uka ifht ellers. Langt fler som vil ha sommerferie. Lønsutgiftene er jo der uansett

Sommeren er jo også en periode hvor man har krav på/er pålagt 3(?) uker sammenhengende ferie. Usikker på evt detaljer i overenkomsten for transport.

Kveld fra Sandnes. Det må være noe som går. Mini ble hentet hjem fra barnehagen med feber i går. Så hun har vært hjemme med meg i dag. Kona kom hjem fra jobb ved lunsjtider og kasta opp i kveld. Så jeg har vært sykepleier og underholdningsavdeling i dag. Og nå begynner jeg å kjenne på «noe». Så det blir spennende kveld/natt. Ha en fin kveld forumister!

Back