• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Glad tirsdag morgen...

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Bør kanskje ta en opptellling blant nabohusene når jeg kommer ut - det har blåst skikkelig på morgenkvisten i hovedstaden - men jeg regner med at vårt 110 år gamle hus fortsatt står godt plassert der det har stått gjennom vær og vind i mange år...Alfa`n der i mot er jeg usikker på... Ha en bedre tirsdag...

Replying to Topic 'Glad tirsdag morgen...'

...godere morgen i fra oeya, hvor det naermer seg natt....etter en nydelig dag....ser at "the Spotterdude" setter kursen for Alaska iso Afrika...vel de begynner begge paa A...daarlig planlegging aa fly via Salt Lake City naar det er Scanair moete i Seattle.....duuuuude:naughty:

Brødrene Edvardsen har våknet ser jeg! Glad tirsdag fra FBU. Sitter her med det nye Flyhistoriske Tidsskrift på skjermen og det lover meget godt!! :up: Så får vi håpe at det inspirerer nye (yngre) flyhistorikere til å komme med bidrag - mange av den gamle garde er jo mere opptatt av hvem som lånte hva av hvem i 1972 enn å komme med ny flyhistorisk forskning. Mange gretne gamle gubber på gutterommet (pass deg, KOG - du kan bli en av dem!)

Glad tirsdag fra Drammen! Hele Drammen føltes som det skulle blåse bort, men såvidt jeg kunne se stod alle bygninger på samme sted. :)

I dag ble det forøvrig gode muligheter til å se på alt annet enn veien underveis, ettersom jeg skal hente den "nye" konebilen i dag ble det buss til jobb. Førerkortet mitt dekker beklageligvis ikke å kjøre to biler på en gang... hvilket kan være like greit ettersom jeg neppe er særlig god til akkurat det. ;)

Ha en bedre dag allesammen!

Et bilde sier mer enn 1000 ord sies det..
Jonsvatnet, Trondheim kl 09:32 i dag morgest:

JV_640.jpg

God morgen fra Bergen også.
I dag ser det ut som om uværet har rast fra sef for denne gangen.
Men Bergensbanen er fortsatt stengt, og slik det ser ut nå, vil den være det til i morgen.....

Dette står i BT i dag:
-----------------------------------

– Trær har falt ned over linjen i Hallingdal, og på høyfjellet, ved Hallingskeid har det gått et ras. På grunn av dette er morgenekspressen på Bergensbanen fra Oslo til Voss innstilt, opplyser informasjonsvakt Inge Hjertås i Jernbaneverket til NTB.

Når det gjelder Bergensbanen mellom Voss og Arna, ble det mandag kveld sagt at den skulle være ryddet og klar for tog igjen klokken 23 tirsdag kveld.
-------------------------------------

Det er kaldere i dag, ser det er ca. 2 grader på Flesland nå... Og det er visst meldt både sludd og snø til kvelden..... Uff !
Godt jeg har fri i morgen !

God morgen fra Alta

Ikke noe ruskevær her i nord. Våknet opp til -7 grader, stille og skyfri himmel i dag. Litt kaldt, men ellers ingen grunn til å klage på været nei.

God middag herfra syd for OSL...sol og (nesten) klart vær nå, har fri fra jobben i dag men i morgen blir det å møte tidlig og bli der frem til lunsjtider. Da drar vi avgårde kl 12:05 til CPH og videre til SEA 15:45.

Gruppen er nå redusert til 4 personer da èn måtte trekke seg. Det blir besøk hos Everett Tour Center og Museum Of Flight, så får vi se hva annet vi finner på av spotting og flyrelaterte ting der borte. Vi har 4 dager i byen. Vi har også vært i kontakt med Scanair`s "veldig vest" avdeling med tanke på å få til et scanair møte.

Flere har med kamera, så det blir nok litt bilder å legge ut etter turen!

Originally posted by dc-8-63

.ser at "the Spotterdude" setter kursen for Alaska iso Afrika...vel de begynner begge paa A...

Ja, grunnet turens art (FN-charter..), bestemte ATA's sikkerhetsdirektoer at han og hans assistent burde ta turen istedet .... at ingen av dem har vaert i Afrika foer og at de har minimal kjennskap til lokale forhold spilte sikkert ogsaa inn ... hehe .. have fun!
Men jeg faar en hel fridag i ANC, saa er jeg heldig med banen, blir det nok noen fine vinterbilder derfra!

Originally posted by dc-8-63
..daarlig planlegging aa fly via Salt Lake City naar det er Scanair moete i Seattle.....duuuuude:naughty:

De begynner begge paa S .... :p

Ikke mye valg naar DL tilboed billetter ATL-ANC til $412 .... Skulle jeg reist via SEA hadde det blitt minst dobbelt saa dyrt.

Allerede 15 grader paa morrakvisten ... meterolygen lover regn, torden og 23 grader i loepet av dagen/kvelden.....

...og paa Bainbrigde er det en alldeles nydelig morgen....Beaglen og jeg har allerede vaert ute aa jaget Rodney Racoon, saa langt er det 5-1 i vaar favoer (Rodney har kun klart aa aapne soeppelkassa 1 gang, men har veltet den 5 ganger...)...naa naermer det seg ferge avgang....saa langt ser vaeret ut til aa ligge til rette for de 4 fra Oslo....

Back