Glad tirsdag fra Røros

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
Re: Glad tirsdag fra Røros

Faktisk litt koselig å sitte nedgradert bak i pluss med Bærum-sjampis i plastkopper mens man følger med på klimadebatten på forumet.

View attachment 51709

Ok..
Uh gi full rapport på Plus over dammen..
Er det samme som Premium på Norse og tidligere Norwegian over samme damm?
SAS Pluss på International?

Joda, det krangles her men man må jo få satt folk på plass, spesielt damer som tror dem vet noe.:(

Har delt rom med Finn Erik mange ganger. Det går sikkert bra flere ganger. Vi er nok nærmere hverandre enn han tror.

Naa deler jeg rom og et fantastisk liv med en astmatiker, et liv som det ikke finnes rom for her inne !! Dette er ikke politisk - at dette er en krise, ikke bare for oss, men for verden er uten tvil - selv Joe Manchin forstod dette i kveld.

Jeg oensker ikke aa slite med aa forklare at vi er ikke politikere, vi oensker bare et liv hvor begge kan fungere normalt, og jeg skjoenner ikke hvorfor det er saa jaevlig vanskelig aa forstaa - men jeg skjoenner at det ikke er rom for oss her inne og en pause er i grunn helt ok ! Noen ganger maa man innse at man. Har tapt, livet gaar videre SUP iso Forum. See you in a year or so….

Og der kom purseren med noen nydelige varer fra den edlere kabinen og ga meg et blunk.. disse små detaljene vipper SAS er par hakk på listen igjen for en enkel sjel.

BB01382F-693E-4DAC-9DDC-4D119EE2765F.jpeg

https://www.nrk.no/urix/apner-for-o...e-har-brukt-milliarder-pa-a-bevare-1.16052872

DR Kongo joiner MOW, RTP og c/o i "Ikke ****** sin oppgave å redde verden". Så da er det hverken Norge, Tyskland, eller DR Kongos oppgave ^_^ Eller noen andre lands for den saks skyld. Utenom ett.

FAD5lLhXEAIjcbi.jpg

Talsmann for klimaspørsmål i den kongolesiske regjeringen, Tosi Mpanu Mpanu, sier Kongo trenger inntektene til å redusere fattigdom og skape økonomisk vekst:

«Det er vår prioritering. Vår prioritering er ikke å redde verden,» sier Mpanu til New York Times.

Nei, hva skal man si til noe sånt ....

Først og fremst synes jeg det er utrolig respektløst, men det viser jo godt hvordan enkelte høyt utdannede eksperter sitter med hue oppi rævva uten evne til å se ut av sin lille boks.

Fakta nummer 1. Jordens sykluser ruller videre, enten vi vil eller ikke. Det blir heteperiode, det blir istid og så svinger det tilbake igjen. Over tusenvis av år. Der er vi vel alle enige. Ikke sant? Jeg husker også at jeg badet i Oslofjorden som barn. I Holtekilen. Som var full av kloakk. Heldigvis ble det bedre. Men det var mer fisk på den tiden ..

Fakta nummer to. Det brukes millioner eller milliarder av kroner på klimakvoter og forskning å 'finjustere' og minske utslipp i beskjeden grad i utviklede land. Relativt sett. Samtidig driver to land 'neddi veien' og hiver stål og jern på hverandre mens de bruker ugudelige mengder drivstoff for å slakte hverandre ned. Ikke spesielt miljøvennlig. Dette er nok ihvertfall langt mer skadelig for kloden enn å innføre bompenger og fjerne handicap-parkeringsplasser.

Jeg sier ikke at jeg har bedre greie på meteorologi, geologisk historie, fysikk, havstrømmer, klimatologi og statistisk matematikk på litt høyere nivå enn vekt/balanse-utregning (selv om jeg er ganske god på det siste). Men jeg ser at det sløses enormt mens lite konkret blir gjort i de regionene som trenger det mest. Som f.eks. Afrika og India hvor alt fra colabokser til skipsvrak ligger henslengt og folk drikker og bader i egen kloakk.

OK, jeg babler, men vi har et 90-10 problem. Man bruker 90% av ressursene til å fikse 10% av problemene. Her trengs det bedre balanse.
E du seriøs?

DR Kongo joiner MOW, RTP og c/o i "Ikke ****** sin oppgave å redde verden".

De som forurenser mest bør vel rydde opp mest, om det er China, USA eller andre verstinger.
Jeg ser for meg at lille Norge, med vannkraft og el- biler og el-ferger ikke er ansvarlig for
mye i forhold til alt svineriet i resten ev verden.
(At Norge produserer olje som blir eksportert og vil forurense er en annen sak som også må
telle i det store bildet, kanskje bør olje produksjon stoppes men da ryker mange
jobber samt velferdssamfunnet og man er tilbake til jordbruk og fiske som før i tiden) :cry:

E du seriøs?

Ja det er nok 100% seriøst …. politikk - ikke et eneste ord, en setning er LN-MOW orginal dette er allt hentet fra «right Wing Talk Radio» dette er og blir politikk og klart at i disse sin verden er det ikke rom for astmatikere - det er kun liberale som Bør utryddes !
Vi som sliter (i dag sliter min kone med å puste pga luft kvalitet) er ikke verdig et annet syn på klima - vi bare overdriver

dette er allt hentet fra «right Wing Talk Radio»

Neida, tull og tøyse: MOW er ikke på høyere siden eller radikal i den retningen.
Kanskje Good Old Boy, men kompasset er vel justert riktig tross alt.:old

Neida, tull og tøyse: MOW er ikke på høyere siden eller radikal i den retningen.
Kanskje Good Old Boy, men kompasset er vel justert riktig tross alt.:old

Skjoenner at atsmatikere ikke har none Verdi for dere, hvor mange ganger har dere staatt opp midt paa natten med en kone som ikke klarer aa puste ?? Del gjerne dresse erfaringer ? 2 Helikopter turer til Seattle bak oss - saa er jeg vettskremt for holdingene LN - MOW viser her inne. Selv i kveld med Air Quality under 100 sliter Alexandra - du har vel god erfaring med AQ 550 ? har du noengang opplevd AQ over 500 ??? Hvordan er Solen der.

Nei vi er vettskremte over LN-MOW’s politikk og paa onsdag setter vi oss paa HA 030 for aa finne et miljoe vi kan leve med, LN-MOW’s USA har ikke plass til loosers med astma :angry:

Det jeg sliter med aa forstaa er forskjellen mellom naar Florida blir truffet av en Hurricane og mange omkommer - da stotter vi 100% opp om med hjelp etc. eller naar Georgia har Tornadoere - vi stoetter 100% opp og ler aldri av dere - vi stiller ikke spoersmaal - vi vil aldri latterligjoere noe saa alvorlig - men naar vi forsoeker uten en 1 cent hjelp aa gjoere livet bedre for oss - saa er det ingenting som ikke «off the table» de tiltakene vi gjoer for aa bedre luftkvalitet blir sett ned paa av LN-MOW og hans politiske venner !! Som en Republikaner (Liz Cheney) sa etter at jeg viste han LN-MOW’s innlegg (han er svensk) og har en datter med astma (saa han er vel en av de som ikke teller) Whatr a Right wing Nutcase !! - Det fra en Republikaner!!!!!)

Litt fakta om AQ 200-250 er normal skogbrann, over dette betyr at det er andre «ingrideinser» som hus dyr (det tar deg over 300) men du maa ha betydelig antall «human remains» for aa naa 500 og hoeyere - men det er jo vest kysten saa det betyr jo absolutt ikke noe - we are just looooosers

Økende orkaner og skogbranner har samme rotårsak. Har da aldri sagt noe annet? Dette er bare dumt.

Back