Glad tirsdag fra Ris…

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Glad tirsdag fra Ris…

…til Røros. SJ Nord tar meg hele veien fra Oslo til Røros i formiddag og til skikkelig fin, kald og hvit vinter. Ha en best tirsdag du også.

Re: Glad tirsdag fra Ris…

God morgen fra kontoret. Tror jeg tar en espresso før Outlook. I kveld skal det både løpes og lages podcast. Ha en fin dag

Mornings fra Forus. Status pr. nå er at det er kaffe i koppen og noen entrepenører har startet med påling et lite stykke utenfor kontorvinduet. Her skal det bygges ny bru. Det er en monoton konstant rytme i det hele. Men man blir vel vant med det til slutt. Ikke så mye planer for resten av dagen da ukas første treningsøkt ble gjennomført i går. Ha en fin en!

Last edited:

God morgen fra Stavanger. Frokost er akkurat inntatt og det surres i sofaen med litt kaffe.
Et lite zoom møte nå klokka 9 er første som står på programmet. Så må en ut å spasere litt etterpå.
Ha en fin en :)

Morn fra hjemmekontoret. Ikke full au-pair tjeneste, men må stå for både henting og levering og da er det greit å korte ned reiseveien.
Må rote frem skiutstyret i kveld, da man i morgen har en kort arbeidsdag og drar på teambuilding i langrennsløypene opp til Frognerseteren.

Morgen fra bortekontoret.. Dette har vært en opplevelsesrik dag så langt. Sov minimalt (en av de få overtroene jeg har er at rundt fullmåne sover man dårlig).. Mekket tre nydlige matpakker og hoppet i bilen for en morgensvøm - når du er oppe så tidlig så er det fri hastighet på Ring 3 og i temmelig grei hastighet punkterte det ene bakdekket i Smestadtunellen.. Da ble det en bråsving inn på Shell og pumpe dekket fullt av skum..

Lang historie kort: Jeg kom meg frem til svømmehallen, svømte fort 2000K (hjelper å være litt ergelig) og begynte å ringe.. Dekkmann rakk ikke si hei en gang før de mente jeg måtte ha fire nye grisedyre piggdekk fordi jeg hadde brukt skum og det er 4x4 (AKKURAT det samme som skjedde med Dragen som punkterte i går med Indieren sin). Det hun lærte i går etter å ha sagt nei til 4 x 21" vinterhul til 45.000 er at de kan lappe det for 1000, Det trikset brukte jeg, så nå står bilen på det lokale spaet for lapping og polering.

Synes synd på meg selv i 2-3 sekunder før jeg tenkte på de fleste toppsakene på NRK i disse dager og tenkte "Hold kjeft Sud)

Last edited:

Akkurat der har toget en fordel, det punkterer ikke :p

Nei, så lenge kjøreledningen henger der den skal, og de får grønt lys, så

God tirsdag fra kontoret.

Sen ankomst, da tre biler visstnok hadde lyst til å bli bedre kjent med hverandre på E6. Ikke ofte jeg må bremse ned fra akselerasjonsfeltet og ut på E6 ved Kløfta. Selvfølgelig på en dag man har mye å gjøre.

Ha en god en :)

God formiddag fra Forus II,
Her jobbes det godt i prosjektet , ferdig med morgenmøter med ingeniør leverandørene i Pune , India og Port Klang , Malaysia.
Flere møter ut over dagen før jeg forhaler østover fjellet til Tranby i kveld.
Ha en fin dag.

God formiddag fra Kongsberg. Her har jeg fått gjort unna en del småtterier som har blitt liggende. Om litt så venter det trening med slavedriveren (fysioterapeuten). Det blir greit å få trent litt. Fysiske formen må bygges opp igjen.

Nå går jo ikke toget i Smestadtunnelen eller Follotunelen for den saks skyld heller;-)

Nå er det vel ikke noe tunnell som heter Follotunnelen. Den nye lange tunnelen på Follobanen har fått navnet Blixtunellen. Det går faktisk tog der nå, men uten passasjerer. De har startet opp med testkjøring igjen nå, så får vi tro de åpner for passasjertransport innen rimelig tid.

God dag fra Oslo. Tok sin tid å komme av Magic da politiet bestemte seg å kjøre passkontroll..Tok godt og vel en time. Noen ganger kan man lure på dette sykelig norske kontrollbehovet. I Kiel var det to politifolk som bare stod og drakk kaffe. Kontrollerte folk gjorde de iallfall ikke. Schengen er tydeligvis ikke verdt no for norske myndigheter av og til. Kommer man med buss fra Gøteborg er det alltid en strafferunde på Svinesund selv post covid. Tar man tog fra Gøteborg så å si aldri kontroll bortsett fra billettkontroll da . Because of logikk I guess.

Sent fra min SM-G990B via Tapatalk

Dekkmann rakk ikke si hei en gang før de mente jeg måtte ha fire nye grisedyre piggdekk fordi jeg hadde brukt skum og det er 4x4 (AKKURAT det samme som skjedde med Dragen som punkterte i går med Inideren). Det hun lærte i går etter å h sagt nei til 4 21" vinterhul til 45.000 er at de kan lappe det for 1000, Det trikset brukte jeg, så nå står bilen på delokale spaet for lapping og polering.

Tenk på alle bonuspoengene du gikk glipp av :colgate:

Toget kjører heller ikke til Tenerife, men der er vi allikevel. Får snart krabbe ut av køya og få oss litt lunch.

Ha en fin dag!

Nei, så lenge kjøreledningen henger der den skal, og de får grønt lys, så

… og så lenge sporene går sånn noenlunde parallelt … ;)

G’morgen! Fortsatt småkjølig her i semitropiske strøk, men dagtempen skal ihverfall bli bra.
Gikk brukbart hos doktor Stetson i går. Men bør kanskje bli litt flinkere til å gå på gymmen. Covid ødela en god rytme jeg sliter med å komme tilbake i.

Oh well.. Blir tre dager uten kona i huset fremover. Takk og lov for pleiersken …

… og så lenge sporene går sånn noenlunde parallelt … ;)

G’morgen! Fortsatt småkjølig her i semitropiske strøk, men dagtempen skal ihverfall bli bra.

Gikk brukbart hos doktor Stetson i går. Men bør kanskje bli litt flinkere til å gå på gymmen. Covid ødela en god rytme jeg sliter med å komme tilbake i.

Oh well.. Blir tre dager uten kona i huset fremover. Takk og lov for pleiersken …
Og i USA er det nesten ikke kjøreledninger heller utenfor Northeast Corridor! Men sporene tja

Sent fra min SM-G990B via Tapatalk

Back