Re: Glad søndag fra Ris
God morgen fra Brakanes Hotel i Ulvik i Hardanger. Vi har spist en bedre frokost. Vesentlig bedre en den på Stalheim, men en del dårligere en den på Scandic Byparken i bergen. Terningkast 5 minus. I gar kjørte vi langs fjorden på rv13 fra Odda, til Hardangerbrua. Det er et stykke på 5-800 meter, rundt et lite nes, der det ikke er mulig å møtes for to biler. Der er det lysregulering for å unngå opphopninger. Fra Odda siden kom det en gruppe på 10-12 biler, mot Odda kom det en gruppe på 3, disse møttes helt i østenden av strekningen, da måtte de på 3 rygge. Første bil var en hot-shot på ca 40, med nyinkjøpt Hongqi med enda nyere campingvogn. Hot-shotten kunne ikke rygge, bare kjøre fremover. Dette resulterte i blokering i ca 45 min før vi kunne kjøre videre. Jeg trodde NAF holdt campingvogn kurs, der folk kunne lære seg å kjøre med vogn....
Nuvel, vi kom frem hit til Brakanes ca 19.45 og slappet av resten av kvelden.
Om en liten stund går ferden videre hjemover og jeg gleder meg til å sove noen netter i egen seng. Jeg gleder meg ikke like mye til alt regnværet som dem lover oss.
Ha en trivelig og regnfri dag alle sammen.