Glad søndag fra Ris

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Glad søndag fra Ris

God morgen fra kjøkkenbordet. Kaffe, forum og nyheter før det blir en runde med indretjeneste. Svensk feel-good film på kino i ettermiddag:-) Så skal vi vel se at vi igjen er klare for arbeidslivet som starter opp igjen i morgen. Nyt dagen.

Re: Glad søndag fra Ris

God morgen Søndag fra hybelen i Bergen. Her inntas en lett frokost før kursen settes inn i fjellet for siste vakt i denne runden. Ute ligger det noe lett tåke som er i ferd med å letne, men fuglene kvitrer og blomstrende Hegg som skogen her for det meste består av, lukter nydelig - endelig følelse av vår :)
Ha en fantastisk Søndag :)

Glad søndag fra Ris

God morgen fra et sted på Trollfeltet (NW av Bergen)

Noen har vel bakrus etter en feiring. For noen holdt det med å se det på tv, uten å kunne feire noe som helst.
Skal sies at de gule spilte som et middels damelag og den store underholdningen uteble, men hva gjør nå det når seieren er vår (?)

Så blir det vanlig jobb søndag og så smått begynne å se på værmeldingene for kommende uke. Arbeidsdagen er uansett snart ferdig :)

FQTV

GOD SØNDAG fra Thailand! Bangkok calling!

På samme måte som New York er en `melting-pot`av ulike folkeslag og ideer, har denne byen tilsvarende rolle i Asia. Derav kallenavnet "The Big Mango"(lik New York; The Big Apple). Byen fremstår som imponerende futuristisk, men på samme tid forbausende tradisjonell. Av byens over 10 millioner innbyggere, finner man store innslag av folk fra Burma, Cambodia, Laos, Myanmar, Kina, Japan og Europa. Det er kanskje nettopp denne unike blandingen som gir byen så herlig elektrisk energi?

Jeg har hatt fine dager på Landmark Hotel. En av fordelene med å bo på dette hotellet er at man får fri tilgang tll treningssenteret "Fitness First" som ligger i samme bygg. Dette er stort og fresh gym, med treningsapparater fra Technogym(samme modeller som SATS-sentrene der hjemme har byttet ut). Disse kjenner jeg godt og passer min kropp perfekt og har i løpet av denne uken fått definerte muskler, så "sommerkroppen 2023" er nå innen rekkevidde!

Omtrent midt på Sukhumvit har det brukt å ligge en gammel bokhandel, Asia Books; med godt utvalg av engelske bøker. Dette var en smal bygning med bøker overalt og fordelt på flere etasjer. Jeg husker jeg kunne gå timesvis der og lete etter spennende bøker. Den er dessverre nå revet, men oppdaget til stor glede at Asia Books har nå utsalg i kjelleren på Terminal21. Utvalget er noe begrenset, men klarte fint å velge meg ut flere interessante bøker! Ferien er reddet!

Ha en fin søndag!

Attachments

• 2DACC803-C289-453B-B8D5-EBEC58497169.jpeg
    2DACC803-C289-453B-B8D5-EBEC58497169.jpeg
    99.9 KB · Views: 218
  • 109620E6-38E1-4BEB-93F1-03DF60B1646B.jpeg
    109620E6-38E1-4BEB-93F1-03DF60B1646B.jpeg
    113.8 KB · Views: 222
  • 1A70D65F-EC6D-49C0-96DC-FB523EBD15C8.jpeg
    1A70D65F-EC6D-49C0-96DC-FB523EBD15C8.jpeg
    127.7 KB · Views: 220
Last edited:

God morgen fra Scandic Park og Sandefjord. Får vel snart tusle ned til frokosten. Ha en fin dag

God morgen fra Kongsberg.

Det ble en fantastisk dag i går med cupseier til Brann. Det var en stor opplevelse å være tilstede på Ullevaal. Plassene våres var helt suverene, midt på langsiden og rad 9. Parkering var helt uproblematisk. Det var godt med plasser på Riksen. Like nedenfor Riksen møtte vi Brannbussen med spillere og støtteapparat. Som seg hør og bør hadde de politieskorte til finalearenaen.

I dag blir det nok en litt roligere dag her hjemme. Jeg må forberede litt muntlig eksamen til uken blant annet.

Attachments

• PXL_20230520_154925705.jpg
    PXL_20230520_154925705.jpg
    189 KB · Views: 214

God morgen fra Oslo Øst. Fint at Brann slo bønda fra Lillestrøm, men nå får dere rødkledde se å komme dere hjemover[emoji6] Strålende vær i dag og fruen vil ut på tur, så blir det den vanlige diskusjonen om det blir to eller fire hjul…
@FBI2012; savner også den gamle smale Asia Books butikken med tre etasjer. Fortsatt mange filialer rundt i Bangkok, men ingen kan måle seg med utvalget som var i originalen. Ha en strålende søndag[emoji3]

God morgen fra i nærheten av Sandefjord. Snart på tide å stå opp. Planen dr å komme seg hjemover om ikke så lenge for å fikse litt nødvendige æren med båten som skal på sjøen den kommende uken. Husker ikke helt hvor fenderne er f. Eks. Mulig de ligger i båten, men også mulig de er stjålet…solen skinner vel uansett i dag.

God morgen fra Røros og Erzscheidergården. :) Fint opphold og god frokost er spist. Nå er det litt pakking før man rusler bort til flyplassen hvor Widerøe tar meg hjem. Deilig med fint vær og sol! :)

Fint vær og sol er ikke varslet på Grønland til uka! Så når en av dagene viser orkan ved Nuuk og resten snø og vind til og fra så tok jeg valget om å kansellere. Sånn er det og jeg har en forbefaring på den nye ferieleiligheten å rekke også, så nå er det ikke noe stress. Ferie fra onsdag har man i hvertfall og det er digg! Noe finner man nok på. :)

Ha en super søndag folkens! 20230521_082824.jpg20230520_102658.jpg

Sent fra min SM-G998B via Tapatalk

God dag fra Nationaltheatret. Da var det tid for retur hjem. Skulle egentlig ikke hjem før i morgen tidlig, men utrolig nok var det ledig billett til 5k poeng, så da var valget svært enkelt! Sliten er alt jeg har å si.

Sent fra min SM-G991B via Tapatalk

Ahhhh.. fra knausen. Herlige tre dager på fjellet med gamle naboen fra Dubai var herlig med mye latter og herlig mat - men for det fantastisk p komme hjem til et varmt sommer-Oslo. Merket noe artig ned fra fjellet.. Folk med indisk SUV skal lissom hilse på hverandre som man gjør med 911. Dragen har stusset på hvor mange "kjente" hun møter på veien :D

01E940A0-1B49-4D37-BC20-E8513A826D65.jpeg

Ahhhh.. fra knausen. Herlige tre dager på fjellet med gamle naboen fra Dubai var herlig med mye latter og herlig mat - men for det fantastisk p komme hjem til et varmt sommer-Oslo. Merket noe artig ned fra fjellet.. Folk med indisk SUV skal lissom hilse på hverandre som man gjør med 911. Dragen har stusset på hvor mange "kjente" hun møter på veien :D

View attachment 53412

Vi med Alfa Romeo har hilst på hverandre…vi siden vår første i 2001 - men andre sikkert enda lengre. #hyggeligognerdete

Glad søndag fra Ris

Good day ... Vellykket utflukt med svigerbeist, valpebeist og .. erm .. konebeist til en bbq-restaurant ved Lake Lanier. Veslejenta oppførte seg som en prinsesse og ble hele sjappas kjæledegge. Første restaurantbesøk og det gikk strålende.

Nå blir det hjem til en lur.

99726b6e6efa1202422236e51dca9e1b.jpg

Vi med Alfa Romeo har hilst på hverandre…vi siden vår første i 2001 - men andre sikkert enda lengre. #hyggeligognerdete

Trodde du hadde nedgradert til Porsche[emoji6]
1e3881e0d4b7b48dbde3361303579d2b.jpg

Back