Re: Glad søndag fra Ris
God morgen fra en strømløs, vannløs og veiløs hytte, 900moh på Gudbrandsdalens østside, mellom Kvam og Vinstra. -8 her nå, men blir nok varmere(mindre kaldt) etter hvert. Vi kom opp på fredag, første hyttetur med ID4'n og må si det er greiere med en elbil med vinter rekkevidde på 40 mil, kontra Leaf'n som gikk 14-15 mil på vintern. Nå ladet vi når det passet, ikke når vi måtte. Vi ladet 29 min på kvitfjell, da vi handlet, så nå har vi nok strøm til å komme oss til Eidsvoll eller der omkring, men det blir nok en 5-10 min lading når vi likevel stopper for en matbit.
Noe av formålet med turen, var å få montert opp inverteren på 3000watt, som går på 24 volt, noe som medfører at både solpaneler og de 6 100Ah litium batteriene må seriekobles, men da inverteren ble testet, leverte den ikke strøm i det hele tatt, den er gammel men kom rett fra reparasjon hos Sunwind i Bærum, der de sa at den fungerte, så jeg er ikke akkurat fornøyd. Jeg får foreta noen andre småfix på det elektriske og så blir det nok en LITEN skitur i solskinnet. Det er nok noe sport på TV, vi har bare NRK1 og 2 og så skal vi hjem i morgen.
Ha en fortsatt fin dag.