Glad søndag fra Ris

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Glad søndag fra Ris

God morgen fra den blå stuen på Ris. Fantastisk lørdag med vinsmaking hos Aftenposten og påfølgende middag på Scarpetta i Operapassasjen…da er det helt ok med en søndag uten så mange planer - ennet en ny kopp kaffe og noen gullvafler. Best søndag ønskes!

Re: Glad søndag fra Ris

God morgen fra Hvalstad. Våknet til regn, men Yr påstår det skal tørke opp. Det meste av svigerslekten dukker visstnok opp i dag, så da blir det å lage kleftiko. Løpetur i kveld, da jeg ligger litt bak uken mål. Ha en fin dag

Morn fra Kolsås. Her soves det så far i huset har litt alenetid. Det var en tid da eneste grunnen til å være våken på denne tiden av døgnet på en søndag var fordi man var på vei hjem fra nachspiel...

God søndag fra Bangkok. Her ble beina satt i dørken før 07:00, og dagen startet med en liten rundtur, først buss til Central World, så BTS til Nana og hvor frokost ble inntatt på Monsoon i Soi 8. Deretter fotmarsj hjem igjen.
1200m svømming sto på planen, men gadd ikke mer etter 600m, ble varmt i sola gitt.
Nå sitter en i «loungen» i 52 etasje. Ikke skikkelig lounge da, siden her er ingen servering. Men en fantastisk utsikt da her er panoramavinduer på 3 av 4 sider. Til og med et lite glass gulv har de tatt seg råd til.
Ha en nydelig søndag :)

3a4e8c39ade716164bf0d7e80cec7b02.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

God morgon från 5A I OY-KAM. Nu bär det av till ARN via OSL. Har en short connection i Oslo så får se hur det går då nästan inget flyg jag sitter på går i Rute nu förtiden.

God morgen fra Rikshospitalet. Her går livet sin vante gang med prøver målinger og vurdering av status. Sov rimelig bra i natt heldigvis. Det har til tider vært litt vanskelig å sove skikkelig, da det alltid er støy i korridoren, samt at rommet ligger rett ved helikopterlandingsplassen.

Det er mye sport på TV i dag med både formel 1 og 2 samt fotball. Slår MIF KFUM i dag er opprykket formelt sett i boks.

God morgen fra kantina på OSL. Snart venter SK907 og første USA tur siden februar. Forrige gang ble kansellert da jeg ble syk med mulig Covid, så jeg var litt smånervøs når jeg ble dårlig tidligere denne uken også. Hvis jeg og smurfen og den lille grå skal ha råd til å surre rundt i verden og drikke tryllesoda må vi ha styr på Junaiten. Så det blir godt å komme seg over igjen.

Kvelden skal etter planen avsluttes i Burlington.

Ha en ekstra tryllebest dag.

God morgen fra Knausen. Dragen har bestilt frokosten til 10.45 når hun er tilbake fra noe trening med nabofruene, så det er bare å fyre opp peisen og kverne kaffe. Stor svinenakke skal snart inn i ovnen og det er vel egentlig planen samt litt pakking.

God formiddag fra Flytoget. Ut på jobbtur, noe jeg egentlig gjerne skulle vært for uten… Går glipp av både Telemark Airshow og årets fotballbegivenhet på Intility. Men sånn er det når arrangementer stadig blir flyttet på pga en viss pandemi. Ikke blir det kantine heller, da dagens tur til Genève går med KLM. Men man berger i det minste poengene som snart hadde utløpt på Flying Blue kontoen. Ellers er det jo selvsagt fint å være ute på tur igjen. Og spennende å se om den innsjekkede bagasjen dukker opp omtrent samtidig med meg på GVA… Ha en strålende søndag, på farten eller hjemme[emoji3]

God søndag fra Oslo. Litt indretjeneste på programmet også vurderes det en tur på kino senere i dag for å se John Carew som Benny. Har ikke allverdens forventninger, men som fan av Olsenbanden så må jeg nok nesten få med meg den filmen. Problemet er vel at man er for vant med at det er Arve Opsahl som ER selve Egon og at alt annet blir kanskje dårlige kopier. Spørs hvordan hans dom hadde blitt hadde Opsahl og co fortsatt vært i live i dag. Arve Opsahl ble vel eldst av alle i Olsenbanden, mens de andre vel gikk bort pga kreft. Skal vel sies at Byhring, Holm og Heide-Steen junior vel var kjent som noen storrøykere. At Byhring og Heide-Steen junior gikk bort pga lungekreft er vel brakt på det rene.
Jaja nok om det ha en fin dag!

Føles underlig å starte long haul fra OSL. Det er mange år siden sist, men merker at dette blir bra.

3ebfb9f3c35e6b447cdf37adec4833ac.jpg

Andy out

Bok 4? Er de første 3 lesbare?

G’morgen. Som vanlig, 22 grader her på terrassen. Skyet, halvmørkt og klamt. Ingen pleierske resten av helgen (helligdag mandag) så det blir å stålsette seg.

5cc på radio’n .. kaffe i koppen .. bikkjer foran gyngestolen .. snart siste innspurt av jobbhelgen.

Riktig God Søndag fra Santiago de Chile!

Det kjennes deilig å endelig være tilbake etter 3 år. Hele 7 mill bor i byen. Det blir omtrent hele Norge + 2 mill samlet i en og samme by , så ikke noe småby dette.
Var på middag med en kamerat som bor her borte i går. Hyggelig å ha noen å spise med etter å ha vimset omkring alene i snart 2 uker. Det er viktig avstemning her i Chile denne søndagen. Det skal stemmes over ny grunnlov. Den gamle var fra Augusto Pinochet sin tid og gav få rettigheter til store grupper i samfunnet. Bestefaren til min kamerat er 103 år og har gledet seg til å delta på det som trolig blir hans livs siste valg og dessuten det viktigste valget i Chiles historie. MEN i følge listen over stemmeberettigede her i Chile, har han alt avgått ved døden for flere år siden og kan følgelig ikke avgi sin stemme.
Så alt er ikke helt på stell i dette tidligere diktaturet.

Det er forventet uroligheter i Santiago i kveld og ‘episenter’ for tumultene er visstnok rett ved mitt hotell. Min plan for dagen er derfor å trekke meg tidlig tilbake på mitt værelse og ‘binge-watch’ ett eller annet på Netflix denne kvelden.

Ha en fredfylt søndag der nordpå!

Attachments

• 1DDE3D37-C736-4FA9-9BC6-68CEC144306A.jpeg
    1DDE3D37-C736-4FA9-9BC6-68CEC144306A.jpeg
    152.3 KB · Views: 157
  • C3ABB0DB-A2A1-45D3-8E08-8AF9A1E51347.jpeg
    C3ABB0DB-A2A1-45D3-8E08-8AF9A1E51347.jpeg
    117.2 KB · Views: 153
  • 144EB682-BF17-4F14-A575-B4C1976706EA.jpeg
    144EB682-BF17-4F14-A575-B4C1976706EA.jpeg
    93.8 KB · Views: 148
  • A6076212-0726-4890-9A85-0BF0BB121B6A.jpeg
    A6076212-0726-4890-9A85-0BF0BB121B6A.jpeg
    164.5 KB · Views: 150
  • 510542B6-8311-4094-898A-2EE47FDD0F19.jpeg
    510542B6-8311-4094-898A-2EE47FDD0F19.jpeg
    154.1 KB · Views: 150
  • 5686E73F-F1EC-4942-913D-5E57060711B9.jpeg
    5686E73F-F1EC-4942-913D-5E57060711B9.jpeg
    168.6 KB · Views: 27
  • B61D3828-1B1D-49B5-B3A3-9A4D2D55AC08.jpeg
    B61D3828-1B1D-49B5-B3A3-9A4D2D55AC08.jpeg
    140.8 KB · Views: 27
Last edited:

Forøvrig er det ganske herlig med god morgen tråder med innsjekk fra mange hjørner av verdenen og div flyplasser og flyseter. Herlig normalt som vi vel kaller det her.

"This is your captain. We will park here for the time being due to weather or something somewhere. I will let you know once someone tells us where to go". (Ordrett)

Reising er bare deilig i 2022. :)

"This is your captain. We will park here for the time being due to weather or something somewhere. I will let you know once someone tells us where to go". (Ordrett)

Se der ja, dere har kommet til New York. Kos dere i USA :)

Men likevel lander du nesten på rute ... ;)

Back