• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Default Glad onsdag:-)

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God morgen fra kjøkkenbordet hjemme på Ris. Kofferten pakket og etter en tur opp til toppen av Byen så går turen til Hurdalsjøen Hotel & Spa. Skal se det blir helt greit å drøye hjemreisen til godt utpå dagen. To uker igjen til julaften er det også:-)

Morn fra Tønsberg. Kursen settes snart retning Elvebyen, hvor det også blir "julebord" med teamet hos kunden. Må holde seg passe anstendig da man må tilbake dit for å jobbe i morgen også.
En god bonus at jeg slipper regntøy for en gangs skyld, og i tillegg risikerer man å se sola i dag

God morgen fra TRD der trønderværet virkelig kjemper for å være autentisk. Litt møtevirksomhet også sier ryktene det er julelunsj som betyr kaos i kantinen. Nidelven venter i kveld.

Gjort enda noen "forbedringer" i frokosten på Radisson Blu. Hadde jeg kunnet få frokostdietten utbetalt hadde jeg droppet hele greia. Men ta-med kaffe har de fortsatt.

Attachments

• image.webp
    image.webp
    38.2 KB · Views: 4
Last edited:
God morgen fra Asker. Fortsatt hjemme med sykt barn, som store deler av nabolaget, men nå våknet jeg selv såpass uggen, at det nok er en fordel med hjemmekontor. Fra en totalt amatørs diagnose, mistenker jeg er "årlige" koronaen. Men den kureres med paracet. Ha en fin dag.

God morgen fra cph og et radisson hotell. Snart frokost her bare sønnen kommer seg opp. I dag bærende hjemover med en A320 og sete 1dog 1f.

God morgen fra kontoret. Litt rusten i dag og FruS ligger hjemme, nede for telling. Nå mener SAS appen at jeg om 14 dager ligger i et basseng med en Miller Lite og ser på delfiner yppe seg.. Det hjelper på ganske så lite dagslys utenfor..

Herlig morgen fra Lillestraum. Hjemmekontor i dag før jeg skal ut på årets siste jobbmiddag på Palate, eller noe sånt, i kveld.

I Bongo har vi ofte (med mindre vi planlegger helt forkært) noen veldig rolige uker før jul. Etter BF vil ingen kunder snakke med oss uansett, så da kan man ryddet i prosjekter og sette i gang alle mulige slags nye. Det er utrolig deilig.

Ha en best.... nei... Ekstra Best onsdag!

Morn fra Lommedalen. Jeg vet ikke om dagen blir best. Jeg skal i begravelse, som er et par år siden sist. Den gamle tanten ble 99år og 33 dager, så noe kjempe trist er det jo ikke.
Fikk mail i natt fra et av de mindre benyttede flyselskap blant forumets medlemmer, Solomon Airlines, med info om innsjekk og oppmøte. Det får en til å tenke på at det er 3 uker til nyttårsaften, som feires med ankomst SIN med en 747-400, etter nattflight fra FRA og dermed starten på en 46 dagers ferie.
Håper alle forumets medlemmer får en bedre dag en meg.

God dag fra byen med flyplass kode AES.

Dag 3 på kurs og 3’dje natte på Scandic, av totalt 5. Rolige kvelder og mye avslapping hører normalt ikke med, men Ålesund har ikke yrende liv. Så blir rolige dager

God morgen fra den sørlige halvkule. Solen skinner, kaffe i koppen og straks av gårde til treningssenteret og date med PTen... Div. ærend og koordinering gjennom dagen, men håper jeg rekker en dupp i poolen. Ha en bra onsdag.

Tralla-la-onsdag, ja! Den aller beste dagen i uka som starter opå O. Og det er ikke verst.

Lite som skjer. Kona er i Raleigh, og jeg er her 'alene' med svigerbeist og pleierske (pass på fingra, MOW ... ) ;)

Det var travelt i går med diverse håndverkere etc i huset, men i dag skulle det bli rolig. Satser på å få kompensert for den luren jeg ikke fikk i går.

I dag er det 20 år siden jeg tok turen til Eielson for å jobbe en milcharter. Første stopp var i Minneapolis, som fortsatt var DC-9 heaven.

PC100004.webp

Bildet ditt av Northwest fikk meg til å Google hvorvidt alt var bedre før.

Det va'kke det

God morgen fra Asker. Fortsatt hjemme med sykt barn, som store deler av nabolaget, men nå våknet jeg selv såpass uggen, at det nok er en fordel med hjemmekontor. Fra en totalt amatørs diagnose, mistenker jeg er "årlige" koronaen. Men den kureres med paracet. Ha en fin dag.

Finnes noe så kult som selvtester, men Norge var jo alltid relativt anti disse. Koster 15kr på apoteket her.

Lite som skjer. Kona er i Raleigh, og jeg er her 'alene' med svigerbeist og pleierske (pass på fingra, MOW ... ) ;)

Dette minner meg om disse type videoene som for tiden ofte vises på instagram (sikkert på tiktok også):

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Lais fra EU,
her skinner sola og det er 15 grader. Krokussene titter ut med grønne spirer opp fra bakken, ikke bra.
Har sendt avgårde mannfolket på julebord i Hamburg, så i kveld er jeg gressenke for første gang på lenge. Får prøve å lage noe julepynt med de to små kaospilotene mine.

Siden vi ikke bor på Nesodden - så er vaksinen tatt for lenge siden.

Finnes noe så kult som selvtester, men Norge var jo alltid relativt anti disse. Koster 15kr på apoteket her.
Får tak i det her også (regner jeg med 😅) men føler ikke at det er så veldig relevant om det er koronavirus, rhinovirus eller influensavirus som er synderen. Hadde holdt meg hjemme og lindrer symptomene uavhengig av "diagnose"

Får tak i det her også (regner jeg med 😅) men føler ikke at det er så veldig relevant om det er koronavirus, rhinovirus eller influensavirus som er synderen. Hadde holdt meg hjemme og lindrer symptomene uavhengig av "diagnose"

Ikke helt korrekt. Corona påvirker immunsystemet etter infeksjon, også 20 måneder etter man har blitt frisk. Menn, og særlig de med HKS-sykdomer, kan ha opp til en 70% reduksjon i immunceller 20 måneder etter COVID-infekt. https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1201971225005090
Denne effekten kjenner man fra meslinger, og folk lurer på hvorfor alle er mer syk etter 2020.... Go figure.

Corona kan forårsake problemer etter overstått infeksjon hos 10-20% av barn https://jamanetwork.com/journals/jamapediatrics/fullarticle/2834486

Det er mange grunner til å ville vite hva man har (også fordi det kan være lurt å unngå hard trening eller harde påkjenninger rett etter overstått sykdom), og om man ikke bryr seg så mye om seg selv eller egen familie, så er det iallefall greit å vite så man ikke går på jobb og smitter alle med sin "forkjølelse" som egentlig er en kompleks virussykdom som setter seg både i hjerne, lymfesystem, tarm, nervesystem, blodårer og i grunn: hele kroppen. Det er veldig usosialt...

Back