Glad og kald onsdag morgen

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
Itillegg har jeg nå tatt i bruk kollektivtrafikken i Oslo sin store "suksess"; Flexus. :sarc Dessverre var de utsolgt for gammeldagse månedskort, så endte opp med Flexus istedet....snakk om tungvindt system. Men jeg tidligere har kunne stemple kortet en gang i måneden også gått med det i lommeboken til det gikk ut, må jeg nå drive å validere kortet hver gang jeg går på en t-bane/buss/trikk :(

Hvor ofte du må validere henger da sammen med type billett. Selv har jeg månedskort og validerer max 3-4 ganger i mnd. Det funker helt utmerket. Den hyggelige mannen hos Trafikanten gav meg da også beskjed om at så lenge jeg hadde månedskort var det ikke nødvendig å validere hele tiden, kun en gang i blant, da for "registreringer og oppdateringer"...

Hvor ofte du må validere henger da sammen med type billett. Selv har jeg månedskort og validerer max 3-4 ganger i mnd. Det funker helt utmerket. Den hyggelige mannen hos Trafikanten gav meg da også beskjed om at så lenge jeg hadde månedskort var det ikke nødvendig å validere hele tiden, kun en gang i blant, da for "registreringer og oppdateringer"...

Aha, da vet jeg det. Da fikk jeg feil beskjed fra "frk sløv" bak disken hos Narvesen. Da funker det jo allikevel :) Har vanlig månedskort

God dag! Av ulike grunner ble det hjemmekontor idag, men VPN fungerer så treigt at jeg snart gir opp å jobbe mot jobbserver. Ellers blir det klesvask parallelt med jobbingen, så produktiviteten er egentlig svært høy her idag :p

G'onsdag fra FedEx

Begynte dagen litt for sent, gitt. Vel, en er nå på plass, og en får vel avgårde det som skal fås avgårde i dag også. Konstaterer også at det er onsdag, og at jeg bare skal jobbe en onsdag til, før det kommer en onsdag hvor jeg ikke skal jobbe, men sitte på i en flymaskin ;). T-14

God onsdag, folkens :)

Som den rike kapteinsgentlemannen du er, tilbyr du selvfølgelig å betale de 8 høvdingene for en billett hjem. Du kan jo begrunne det med at du savner henne så vanvittig? :colgate:Det blir vel ikke så mye dyrere enn en ID og en vennebillett i biz, pluss noen netter på hotell når det ikke er plass på flyet hjem?BF:cool2

Første mulighet for utreise for meg var 14/1, hjemreise 16/1. Det ble for sent for damen, så det blir overføring av noen høvdinger, ja!

G-g'morgen fra et kaaaaldt Alpharetta ... Akkurat nå er det solskinn og -4°C Feels Like -11°C iflg weather.com - var dobbelt så kaldt da jeg sto opp. Og i morgen skal det bli sne, sier'em ... Da holder jeg meg innendørs - Rednecks On Ice er en risikosport som gjør seg best på TV ...

Men her sitter jeg lunt og godt på hjemmekontoret - varm kaffe i koppen og bikkja snorker søvndyssende bak meg ....

God morgen fra Chicago. Her var det bikkjekaldt på morran men kun -4 nå rett og slett fordi det er snø i store mengder på vei. Så jeg hører på værmannen og stikker hjem klokka 15 dag.

Ellers ble det litt booking av jobbreiser i dag, men ellers lite å melde

En riktig god onsdag ifra Maura. Dagen idag har vert iskald i arbeidet med å få ferdig miljøgata gjennom Maura. Og blir det enda kaldere ligger det ann til fridager med full lønn. Noen goder må vi i anleggsnæringa ha.

God kveld - det tok to timer (mot estimert 0:55) å komme seg hjem i dag takket være Ruter#, biltrafikken, veiarbeid og total mangel på kollektivfelt. Ja, reis kollektivt - miljøvennlig og forfriskende naturopplevelse når man må bytte tre ganger i kulda. Det var hvertfall deilig å stå på det varme badegulvet når jeg kom hjem.

Og det er ikke varmere i ettermiddag:
ENRO 061750Z 00000KT 7000 NSC M40/M44 Q1012

Hyggelig at enkelte forummedlemmer er veldig stolt av at de kan tolke og deretter lime inn diverse værsnutter ingen skjønner noe særlig av. :D;)

-44 holder ihvertfall lenge for meg ;)

Hyggelig at enkelte forummedlemmer er veldig stolt av at de kan tolke og deretter lime inn diverse værsnutter ingen skjønner noe særlig av. :D;)

På tide å lære det da ;), glemte å legge inn forklaringen denne gangen skal aaaaaldri gjenta seg :(

Og da kommer kommentaren; det er -40 på Røros

Tar dere ned trafikklyset da?

Det er umulig å si nå. Det kommer alt ann på om vi for gjort ferdig arbeidet i grøfta vi driver i nå. Blir vi ferdig der i morgen, og kulden setter en stopper for arbeidet på fredag kan det tenkes at det blir tatt inn. Får vi ikke fylt igjen grøfta blir lysene stående oppe.

Last edited:
Back