Glad mandag morgen

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Første arbeidsdag etter 4 ukers ferie...første hvite dag etter 4 uker med vin. Fortsetter med trening som ble startet opp igjen i går etter 4 ukers dvale - det skal bli en tøff start på ssite halvår i 2009. At det regner i hovedstaden gjør jo ikke saken så mye bedre - men skaff deg en herlig mandag alikevel...

God morgen fra Stavanger! Litt treige på mandags morran! Men det er snart på tide å komme seg ut døra, levere den ene snuppa i barnehagen og sette kursen mot jobb.

Kan bli en hektisk dag i dag, får en del nye mennesker i et prosjekt, så det blir mange ønsker og krav og baller i luften i dag.
Vel vel, dagen går fort i det minste!

Og i ettermiddag blir det en bursdagselskap for ei på 1 år.

Ja ja, ha en fin dag forumister :)

God morgen fra Oslo. Her regner det og det er på tide å komme seg på jobb. Nok å gjøre der idag og har en mål om å få tatt meg en treningstur ikveld. Ha en fin dag

glad mandag morgen i regnet!
Tilbake på jobb etter tre uker på Sørlandet. Men, jeg tar en rolig start og starter med noen timers hjemmekontor mens jeg venter på reparatøren fra Husqvarna som skal se på mikrobølgeovnen min som konka før ferien. Så fort han er ferdig (og har lagt igjen regning) er det avgårde til FBU (merker at laptoppen savner å være koblet til nettverket via kabel og ikke VPN), før konen skal ta meg med på Hvalstrand Bad og feire 7 års ekteskap!

God morgen fra hovedstaden.

Her er det straks avreise mot OSL og årets tur til :USA

Kanskje man får rapportert noe underveis ;) Ha en fin mandag alle sammen!

God morgen fra stavanger ! dagen her er ikke så spesiel med unntak at jeg kanskje får en tellefon fra en pilot. Ha en fin dag alle Forumister!

God morgen fra Lysaker - vått og grått preger dagen. Litt forsinket 9-kaffe med forum, ellers en rolig dag ser det ut som. Ha en fin (arbeids)uke alle sammen.

God morgen fra regnfylte Sjursøya. Er på plass etter en riktig så bra tur over fjellet på SK244 med LN-BUF i morges. Ingen kø noen steder, og avgårde på tid. Nå var også Flytoget sine direkteavganger begynt å gå igjen, så da dermed ble det en perfekt start på uken.

Her er vi så smått begynt å planlegge nedriggingen av anleggskontoret, så dette blir fort siste uken min her i byen for denne gang. Heretter blir det mer dagsturer.

I kveld blir det tur på Ullevål for å se Brann brilljere på sin andre hjemmebane. Jeg får muligens gratisbilletter også! :)

Ha en fuktig dag.

God morgen fra loungen på OSL, hvor jeg skal tilbringe noen timer med jobbing i dag, i påvente av en aldri så liten reise til Singapore, hvor TG955 blir neste "ride". Tidlig opp i MJF i morges, og en rask flytur hvor vi var over 15 min før rutetid inn til TRD medførte 3 timer kortere bakkestopp der. Ruslet rett opp i loungen, bare for å finne ut at de ikke kan sjekk inn til TG herfra ... Så da blir det å gå ut igjen om et par timer for å sjekke inn på dedikert TG innsjekk. Noen som vet hvorfor det er slik? Trodde SGS hadde full handling .. ?

I Ørsta er det første dag på ferie!:) Sol og strålande vær, måtte det vare - LENGE!. Gratulerer til CK med 7 års bryllaupsdag! :nor

Trodde SGS hadde full handling .. ?

SGS har handling hverken for Thai eller US Air, selv om de har kapasiteten som skal til. Virker som SAS prøver å strupe SGS til døde.

God mandag. Det verste regnet er over forhåpentligvis. Idag er det båttur til Oscarsborg for Roundtrip-gjengen, men den er i regi av Hurum-klubben, så jeg har fri nesten hele dagen. Den brukes til legesjekk, handling og litt arbeid i forb. med halvårlig simulatorsjekk i midten av måneden.
Ha en fin dag, og måtte regnet holde seg unna!

SGS har handling hverken for Thai eller US Air, selv om de har kapasiteten som skal til.

SGS handlar väl TG och US på OSL?

På ARN har vi TG och CPH har också TG. Saken är den att det används ett annat checkinsystem än PACS/PALCO.

Last edited:
SGS handlar väl TG och US på OSL?

På ARN har vi TG och CPH har också TG. Saken är den att det används ett annat checkinsystem än PACS/PALCO.

Sist jeg fløy pax til CPH, ble jeg stående og prate med en bekjent som hadde ansvar for gaten min. Vi snakket om mulighetene for SAS IC ruter etter at Thai og US Air hadde startet opp. "Idag flyr begge med smekkfulle fly, og det er maskiner VI kunne ha hatt handlingen for. Men nei, de har valgt andre operatører og SGS forsøkte ikke engang å få kontrakten med dem" var det han sa til meg.

Sist jeg fløy pax til CPH, ble jeg stående og prate med en bekjent som hadde ansvar for gaten min. Vi snakket om mulighetene for SAS IC ruter etter at Thai og US Air hadde startet opp. "Idag flyr begge med smekkfulle fly, og det er maskiner VI kunne ha hatt handlingen for. Men nei, de har valgt andre operatører og SGS forsøkte ikke engang å få kontrakten med dem" var det han sa til meg.

Dette er feil, både Thai og US handles av SGS på OSL. Det står det ihvertfall på OSL sine sider, og jeg mener jeg ble sjekket inn av en i SAS uniform da jeg fløy US i sommer. Og rundt Thai maskinen har det ihvertfall alltid vært fullt av SAS/SGS biler rundt da jeg har sett den

Dette kan ikke stemme. Bl.a. sitter jeg på info om at "lekkasjen" da Thai kom til Oslo nettopp kom fra SGS på OSL....

Første dag etter ferien - det regner - hva skal man si.....

Og så det ikke skulle være noen tvil: Thai og US handles av SGS ved OSL.
Og at SGS ikke forsøkte å få kontrakt.... vel det er vel motsatt. På i alle fall en av dem fikk de tilogmed god drahjelp fra eieren sin som var med å la føringer sammen med "gode allierte" selv om kunden egentlig kunne tenke seg noen andre.

Men dette viser jo hvor fort man kan greie å spre et godt rykte....

Ha en fortreffelig dag

S

Ingen tvil om at SGS har full handling og vel så det på TG ;-)
Problemet var bare at det sjekkes inn på eget system som det er nevnt før her, som medførte at jeg måtte ut gjennom tollen igjen for å sjekke inn når den dedikerte innsjekken endelig åpnet. Godt vindussete er sikret, men litt synd at TG velger å blokkere alle setene på rad 1 og 2 i dag ettersom flyet ikke er helt fullt. Hadde jo vært bedre å sitte i de aller beste stolene når jeg nå skal fly med A346 .. Men, turen blir nok aldeles utmerket likevel kan jeg forestille meg.

G'mandag fra FedEx.. Grått ute, og det er kanskje like greit.. Må innrømme at man blir litt misunnelig på enkelte som skal ut å reise, men jeg kan konstatere at deter ikke mindre enn 50 dager til jeg selv planter rompa nedi et flysete igjen :). Ellers ble helgen tilbragt i et familieselskap, hvor det bl.a. ble pratet mer om en mulig NYC-tur neste år :).

God mandag ønskes alle :)

God dag fra Steinshamn. Her ute er det strålende sol og 20+. En Hansa fatøl er inntatt i varmen. Ettersom jeg er den eneste ølhunden i huset, får jeg nok ha mine innkjøpte Nøgne Ø for meg selv, litt senere.:cool:

God ettermiddag fra Evje hvor det høres skuddsalver kontinuerlig! Regn her dessverre. Håper jeg kommer meg nedover til mer siviliserte strøk i kveld.
Er det ikke helg snart?

BF:cool2

Back