• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Default Glad mandag från Lysekil

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God morgen fra en ny favoritt. Strandflickorna leverer så til de grader på sitt havshotell. Nå skal elektrikeren lades før frokost så går turen nord- og hjemover. Tross alt bare en drøy uke til selve påskeferien starter. På veien skal det hamstres champagne til halv pris. Njuta!

God dag fra Bangkok. Fikk med meg soloppgang i dag også. Technogym hos Conrad så musklene ble slitne før det ble is til frokost. Litt morsomt med disse asiatiske hotellfrokostenehvor du kan spise gjennom verden.

Nå jobbes det knallhardt med å gjøre minst mulig ved bassenget.

Noen som vet hvor tidlig en kan praye en longtailbåt for litt sightseeing inne kanalene nede ved Saphan Taksim? Annet en kan finne på med tenåringer som er her for 5-6 gang?

Last edited:
Morn fra København. Absolutt trivelig dag i Tivoli i går for store og små. I dag får vi se om det blir Experimentarium eller Aquarium

God morgen fra Beitostølen. Kaffe, sjokolade og en liten knert, slik hyttetradisjonen her. Litt gråene i morgentimene, så da passer det fint med litt hyttekontor. Så får det bli en skitur senere i dag. Har blitt satt til å lage bearnaisesaus til dagens middag, men ellers skal det bare nytes.

God morgen fra Klepp. Ikke helt sikker på om jeg skal til kontoret i dag, eller om det blir med hjemmekontorering, men jobbes skal det likevel.

Av kuriositeter kan det nevnes at jeg i uken som gikk hadde jeg en telefonsamtale med en som hørtes ut som Sverre Wilberg (mulig best kjent som Kriminalbetjent Hermansen). Men jeg lot være å be ham si "i kongens navn"...😇

God morgen fra Klepp. Ikke helt sikker på om jeg skal til kontoret i dag, eller om det blir med hjemmekontorering, men jobbes skal det likevel.

Av kuriositeter kan det nevnes at jeg i uken som gikk hadde jeg en telefonsamtale med en som hørtes ut som Sverre Wilberg (mulig best kjent som Kriminalbetjent Hermansen). Men jeg lot være å be ham si "i kongens navn"...😇
Hehe er vel en av de første filmene han plaffer ned hele puben etter å ha sagt det der. God mandag fra Oslo, en kveldsvakt venter så ligger egentlig bare i senga og sløver litt

Morn fra Oslo sentrum. Hadde en produktiv dag i går. Fikk tappet av olje og byttet filter på Vw bussen vår. Dette samtid med den stod på klosser for å få ny starter, som jeg også fikk satt inn. også håndtaket til førerdøren ble byttet, det knakk rett før vi dro på jordomreisen i romjulen og jammen rakk jeg ikke å få satt sommerdekkene på min Leaf også spesielt det siste var jeg veldig glad for da jeg så ut litt før 06.00 i dag tidlig og det var 3cm snø på bakken. Nå er det jobbing til ca kl 17, så hjem, sette i tappepluggen og fylle på motor olje, koble til batteripolen og starte opp, så er vw bussen klar for sommeren. håper jeg også rekker å sette på sommerdekken, før det blir lammelår til middag.
Ha en produktiv dag alle sammen.

God morgen fra et snøfyllt Knaus. Her er peisen og hele stearin-arsenalet fyrt opp og hjemmekontoret i gang. Skulle levere bilen til FruS for å få på sommerskoene, men fire centimeter snø satte en stopper for det. Arving 1 skal leveres på Norefjell senere i kveld så da er denne dagen er vel full.

Oslo er nydelig Påske-destinasjon og det ble 21.000 skritt og tre utepils i går som gjorde godt.

God morgen fra Gaustablikk. Herlig å våkne opp i den norske fjellheimen igjen. Kommet et etterlengtet lite lag med snø så satser på en god skitur etter frokost. Og så blir det kos i solveggen.

God morgen fra Stavanger.
Her går en uke turnusfri mot slutten så i morgen settes kursen nordover mot jobb i hula gjennom hele påsken, men blir kr. av slikt.
Etter påske blir det litt hjemmekontorering og litt av turnusfri’en ryker med til møter før kursen endelig settes mot sydøst.
Ha en fin fin mandag :-)

Herlig småhvit morgen fra Deltastaden. Her har man kontorert litt. Straks bærer det ut for å redigere hodet. Nå ser jeg ut som en gubbe som har vært 5 måneder på seiltur uten annet selskap en loff, skinkeost og rødvin. Denne looken skal i løpet av en 25 minutters tid redigeres ned til en nokså basic "Boris Johnson morgenen etter Corona nachspiel i nr 10 - look".

Når det er gjort blir det bobler her også mens vi venter på at Bongo Gruppens sjåfør kommer og kjører oss til OSL for Påskeferie! Det blir best.

Ha en super duper mandag

Herlig småhvit morgen fra Deltastaden. Her har man kontorert litt. Straks bærer det ut for å redigere hodet. Nå ser jeg ut som en gubbe som har vært 5 måneder på seiltur uten annet selskap en loff, skinkeost og rødvin. Denne looken skal i løpet av en 25 minutters tid redigeres ned til en nokså basic "Boris Johnson morgenen etter Corona nachspiel i nr 10 - look".

Når det er gjort blir det bobler her også mens vi venter på at Bongo Gruppens sjåfør kommer og kjører oss til OSL for Påskeferie! Det blir best.

Ha en super duper mandag
Har aldri før hørt om noen som blander inn rødvin når de spiser loff og skinkeost.

God formiddag fra Brussel. Det jobbes paa kontoret idag og imorgen, foer turen gaar til gamlelandet imorgen ettermiddag. Det er lenge siden jeg har feiret paasken paa fjellet, men i aar blir det helnorsk hyttepaaske i Rondande.

G'morgen!
Har aldri før hørt om noen som blander inn rødvin når de spiser loff og skinkeost.
Det er flere som ser slik ut, og det høres da egentlig ut som en god blanding?

Jaja, livet går videre, det er Mad Dog Monday, og dagens gale hund ble fotografert klokken 11.41PST den 30. mars 2002 (som var en lørdag).

N7506.webp

N7506 ble levert i 1989 og pensjonert i 2013.

Ettermiddag fra det Sørlandske!
Her har man gjemmekontorert i dag, og med ingen planer for kvelden skal det bare sees på TV. Greit med slappe dager av og til.

God ettermiddag fra Jar,

En dag med familieoverhodet som snart runder 96 sommere.
Det går i husrengjøring , vasking av klær og matlaging.
Det må til og er kjekt med påfyll historier fra den gang da!

Ha en fortsatt fin dag.

Back