Snart to timer på bakken på kanskje den flyplassen på fastlands Europa man helst ikke vil bli strandet ombord i et fly, tidvis uten AC.
D-AINR kom inn på tid fra MUC og boarding gikk som normalt. Men like etter at alle var kommet seg ombord kunne kapteinen opplyse om tekniske utfordringer.
Enkelt, om nødvendigvis ikke korrekt forklart av meg, så er det systemet som er koblet til skjermen i galley foran som ikke vil fungere.
Da får vi tilsynelatende heller ikke lov til å fly sånn uten videre.
Maskinen er shuttet ned og forsøkt restartet uten hell flere ganger, nå er vi på 3 forsøk der vi har ventet i 25 min.
Kjekt med moderne fly. Men det samme kan vel skje med en A321-100 fra tidlig 90 tall?
På SVQ har LH naturligvis ingen teknikker og det var tilsynelatende ikke så lett å finne en som er sertifisert av LH, selv om det som ellers i Europa i vår tid ikke akkurat er mangel på Airbus maskiner å se ut av vinduet.
En teknikker kan visstnok utføre en sjekkliste som gjør at vi kan få fly selv uten operativt system.
Siste nå er at siste restart heller ikke fungerte, men nå er en teknikker fra Iberia på plass. Så da kommer vi vel oss avgårde etterhvert.
Greit med opprinnelig 4 timer i MUC, så da skal man vel komme seg hjem i dag.
Ellers mye dansker ombord, som ikke virker at kende hinanden.
Så her må det være et marked for Anko.
Nevnte jeg at det beste med SAS er lademulighetne?
Sent from my iPhone using Tapatalk