• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Glad mandag fra Ris

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God morgen fra kjøkkenbordet. Har gitt de ansatte med små barn fri så da skal jeg jobbe disse dagene. Oslopåsken har innfridd så langt…flott vær og veldig lite folk i byen = den beste kombo`n. Da er det vel bare å starte…

God morgen fra havet, nord om KSU.

Ny uke, nye muligheter. Siden det er påske så ventes det en kraftig reduksjon i innboksen på EDB’en og tilsvarende roligere arbeidsdag. Litt snop og et påskeegg i ny og ne.
(En i timen??)

Dette må bli bra.
Fortsatt god påske der ute.

FQTV

Morn fra Bremen. Visstnok minusgrader på morgenkvisten, men ikke en snøflekk i sikte, fuglene synger og ting blomstrer og gror.
Får etterhvert traske bort til bakeren for litt frokost

God morgen fra Beitostølen. Litt lett hyttekontorering på morgenkvisten. Himmelen er blå og målet er å få måket fri den siste 1/3 av terrassen.
Aspargessesongen ble startet i går, og kunsten å lage hollandaise var heller ikke glemt. Ha en fin dag

God morgen fra bortekontoret - Skip sover aldri.

For en fantastisk Oslo-helg - luksus å bo i en slik by. Nå er det litt møter og deretter litt småoppdydding etter de merkelige bookingene som skjedde med promille. Avreise er onsdag og nå er til og med værmeldingen der den skal være.

Rart med det.. Dritt lei fly og reising for en uke siden - og nå massiv reisefeber.

God morgen fra Oslo i likhet med skip som aldri sover så tar sykdom og elendighet aldri ferie, så her blir det en kveldsvakt i dag. Bookinger gjort i promille ja, har selv gjort feilbookinger i edru tilstand faktisk. Det var ingen unnskyldning for å si det sånn, men har som regel fått igjen alle pengene når jeg har forklart og oppdaget feilen umiddelbart selv på ikke flex billetter (dette var før 24 timers avbestillingsfrist ble vanlig)

Heisann fra Sandnes. Kommet noe til hektene igjen etter forrige ukes sykdom. Fortsatt litt groggy så får ta det litt forsiktig samt tygge ferdig antibiotika-kuren. Foreløpig hvit påske mao. Uansett er det straks ut for å se på noen kjøretøy som en erstatter for konas bil som synger på siste verset. Ha en fin en!

God morgen fra Son og Catosenteret.

Her er det full rulle og trening frem til og med onsdag. Dagen i dag startet med litt rutinemessige blodprøver. Vanligvis tar de det på senteret her, men lab'en er naturligvis stengt hele påsken, så da måtte jeg til Moss sykehus. Ikke noe stort problem egentlig, bortsett fra at det tilhører at Moss sykehus hører til Sykehuset Østfold og Kongsberg hører til VestreViken. Systemene på disse sykehusene snakker ikke sammen og det er litt styrete å få overført resultatene til legen min i Kongsberg. Det endte opp med at jeg kjører bortom i ettermiddag eller i morgen formiddag og henter de ut for deretter å sende det på epost til legen. Håpløst system. Det burde vært sånn at når en tar en prøve så finner de navnet på legen og sykehuse i basen for deretter å trykke på en knapp for elektronisk overføring. Det er slik at en nesten kan lure på om brevduer ville vært et teknologisk fremskritt.

Vel, nå er det straks trening igjen. En kan jo risikere å komme i god form av all treningen her inne. :D

God morgen fra Fbu. Her er det vel duket for jetlagdag. Angrer på at jeg ikke dyttet innpå melantonin i går kveld. Vaskemaskinen er i gang og deg meste er pakket ut. Skal også jobbes endel i dag og i morgen. Bør vel få til litt fysisk fostring også, så en kommer inn i rett tidssone så raskt som mulig.

God midt på dagen fra det sørlandske.
Her skinner solen og jeg sitter på gjemmekontoret og jobber. Travle dager.
Skal selv starte aspargessesongen i ettermiddag, med noen greske hvite av slagsen. Hollandaise fikser man jo lett selv. Så var det å finne en grei vin til. Det er jo mandag...

God påskeuke ønskes!

God morgen fra Son og Catosenteret.

Her er det full rulle og trening frem til og med onsdag. Dagen i dag startet med litt rutinemessige blodprøver. Vanligvis tar de det på senteret her, men lab'en er naturligvis stengt hele påsken, så da måtte jeg til Moss sykehus. Ikke noe stort problem egentlig, bortsett fra at det tilhører at Moss sykehus hører til Sykehuset Østfold og Kongsberg hører til VestreViken. Systemene på disse sykehusene snakker ikke sammen og det er litt styrete å få overført resultatene til legen min i Kongsberg. Det endte opp med at jeg kjører bortom i ettermiddag eller i morgen formiddag og henter de ut for deretter å sende det på epost til legen. Håpløst system. Det burde vært sånn at når en tar en prøve så finner de navnet på legen og sykehuse i basen for deretter å trykke på en knapp for elektronisk overføring. Det er slik at en nesten kan lure på om brevduer ville vært et teknologisk fremskritt.

Vel, nå er det straks trening igjen. En kan jo risikere å komme i god form av all treningen her inne. :D

Men begge deler tilhører jo Helse Sørøst... Er uansett slettes ikke helt overrasket over dette må jeg si selv om det er inn under samme helseregion... Journalsystemet DIPS ser ut som det er designet på 90 tallet (noe det sikkert er også) og det er visst ikke mange år siden man slutta med medisinkurver på papir. Det er uansett langt bedre enn det de nord for Dovre kaller Helvetesplattformen hvor viktige innkallinger bare forsvinner i et svart hull et sted. Det er nesten så man skulle tro de hopppet over testfasen i prosjektet og bare gikk rett ut til å sette det i produksjon. Selve prosjektstyringsgruppa bestod jo heller ikke av noen IT folk heller tror jeg, men en masse helsebyråkrater.

God eftan fra Skaun!

Kom hjem etter et lengre opphold i Bratislava sent i går kveld, selvsagt med litt forinkelser i Frankfurt som normalt. :)

Ferdig utpakket, og nå skal det straks handles litt god mat til de neste dagene. Dårlig med Påskeferie foreløpig, må til Oslo i styremøte onsdag og så bærer det til Spania igjen på lørdag og nye 6 dager der.

Får slappe av til høsten si... :)

God påske til dere andre, nyt finværet!

Kim

G'morgen fra Toppen. Grå morgen og regnværet starter nok før jeg kommer ned til bilen.

I dag er det 15 år siden ATA shuttet ned, så da har jeg på denne t-skjorta ...

e895482fa3e727cdb779802334d7862d.jpg

Men begge deler tilhører jo Helse Sørøst... Er uansett slettes ikke helt overrasket over dette må jeg si selv om det er inn under samme helseregion... Journalsystemet DIPS ser ut som det er designet på 90 tallet (noe det sikkert er også) og det er visst ikke mange år siden man slutta med medisinkurver på papir. Det er uansett langt bedre enn det de nord for Dovre kaller Helvetesplattformen hvor viktige innkallinger bare forsvinner i et svart hull et sted. Det er nesten så man skulle tro de hopppet over testfasen i prosjektet og bare gikk rett ut til å sette det i produksjon. Selve prosjektstyringsgruppa bestod jo heller ikke av noen IT folk heller tror jeg, men en masse helsebyråkrater.

At begge sykehusene er i Helse Sørøst er da ikke til hinder for at de kan bruke helt forskjellige systemer som ikke snakker med hverandre. Jeg ringte til sykehuset for en times tid siden og fikk bekreftet at alle prøver er klare. Hun som tok telefonen understreket i nokså klare ordelag at de ikke gir ut resultater til pasienter, kun til rekvirerende lege. Med Pandion kort i lommen ordner slikt seg greit likevel. Jeg kjørte bortom Moss sykehus nå i sted (Det er ikke lange veien) og fikk skrevet ut prøvene. Nå er de sendt på epost til min assisternede livlege, slik at vi kan ha telefonmøte i morgen som planlagt.

God morgen fra Boston. Her er første runden med digre kaffebegre nede i magen og vi venter på frokost på rommet. Blir nok en dag med en del rusling rundt omkring før jeg skal introdusere Oversmurfologen for Fogo de Chao.

Åjåjåjåjåjåj som har har savnet Fogo de Chao. Ihvertfall om det er en av de gode. Det varierer jo bittelitt. Men du og du... Brasilianske pølser og kjøtt som bare ramler fra hverandre når man ser hardt på det.

Bare å komme seg i gang.... etter ca 50 minutter ventetid på frokost.

Ønsker alle en like ekstra super mandag!

At begge sykehusene er i Helse Sørøst er da ikke til hinder for at de kan bruke helt forskjellige systemer som ikke snakker med hverandre. Jeg ringte til sykehuset for en times tid siden og fikk bekreftet at alle prøver er klare. Hun som tok telefonen understreket i nokså klare ordelag at de ikke gir ut resultater til pasienter, kun til rekvirerende lege. Med Pandion kort i lommen ordner slikt seg greit likevel. Jeg kjørte bortom Moss sykehus nå i sted (Det er ikke lange veien) og fikk skrevet ut prøvene. Nå er de sendt på epost til min assisternede livlege, slik at vi kan ha telefonmøte i morgen som planlagt.

Ja nei som jeg skrev - jeg er slettes ikke overrasket over det. I det minste er hele Helse-Sørøst på felles HR og lønnsystem da gjennom Sykehuspartner - det er da noe...

Men det er jo også mange eksempeler på hvor ting har gått galt i staten - UiO, UiB et al bruker jo DFØ... Å betale ut honorar til utenlandske oppdragstakere er helt komplett umulig visstnok. Og det er jo ganske så essensielt å kunne gjøre når man driver et universitet... Av og til lurer jeg på om staten bare har lyst til å betale ut maks antall kroner til diverse konsulenter rundt om på pure f.
https://khrono.no/opplevde-et-kaos-...le-fa-utbetalt-honorar-for-forelesning/766988

Last edited:
Back