• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Default Glad mandag fra Pa(Ris) til Pyramidene…

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God frimandag fra Ris. Vi er klare for en ettermiddag med unga i Kjell Aukrust sitt univers…Flålypa - Fra Paris til Pyramidene. Enn så lenge er det nok onklene som gleder seg mest - men regner med at Solan og Ludvig har fått nye medlemmer i fanklubben i ettermiddag. Kaffe og Anthon Berg marsipan til forum, Aftenposten og NRK Radio. Kjør på!

Gooo'morgen fra Aeropuerto Barcelona El Prat. Turen går i dag til Bogotá med Avianca. På trods af at det er dagens bedste tidspunkt, og klokken netop nu har passeret 7.47. Så er det desværre ikke sådan en der skal fragte mig til Colombia i dag. Det er derimod en Boeing 787-8. God dag til alle :-)

God morgen fra Norefjell. Kaffe i koppen og småkakene er fortært. Litt jobb, før det blir en ny tur i bakken. Burde egentlig få gjort noe med stålkantene, og pudderski ikke er helt optimalt på hard kunstsnø. Piggvarfilet kjørt opp til fjells, skal i pannen i kveld. Ha en fin dag.

Morn fra Tønsberg. Fruen er på jobb og gutta ruler heimen. Ambisjonene er lave, men skal vel klare å få spisbart pinnekjøtt med tilbehør klart til i ettermiddag

och på Zanzibar skiner solen igen. Med temperaturer som börjar på 3 har jag ingen längtan hem just nu. Har är tempot underbart långsamt på alla sätt just nu. Imorgon är planen en tur till fastlandet för Safari.

Ha en fantastisk dag!

God morgen fra Gaustad og bortekontoret. Her sitter jeg alene og lager årsavslutning. Lunch inntatt så da er det bare å holde på videre.

3 dager til vi sitter på flyet mot varmere strøk. :)

Ha en ultrabest mandag

Mandag, fra det Sørlandske!
Utrolig dårlig oppladning til lang flytur i dag. Sov knappe 3 timer i natt, og i går ettermiddag begynte nesa å renne i strie strømmer. Legg til hodepine og urolig mage, så er det ikke akkurat suksessoppskrift.
Eneste fordelen er vel at man forhåpentligvis sovner sittende på flyet i kveld.
Jaja. Nå er det ferie så da gir vi f--n osv.....

Heeeeeisannn!!

God mandag fra Katowice. Gud bedre så komplisert det var å komme hit etter min lille egen fuckup i går. Men Flixbus fikset nå biffen fra Krakow flyplass og hit.Det funka nå iallefall selv om Flixbus aldri vil bli en favoritt. Og gjett vi skulle jo egentlig videre til Krakow og ta en natt der før vi fløy ut fra ja Katowice i morgen. Men jeg har litt samme problemet som @Bizflyer her med litt urolig mage så jeg satte foten ned for meg selv og noe videre store ambisjoner i dag. Våkna også før kl 04, det var heldigvis ganske greit å utvide reservasjonen her i Katowice en natt så. Kan trygt anbefale Mercure hotel her i byen. Det er uansett vesentlig færre turister her enn det er i mer berømte Krakow og prisnivået på hoteller iallefall er lavere.

Nei får slappe av litt ,så har det begynt å bli litt bedre allerede, så får jeg nok ta en tur etterhvert. Har iallefall drukket litt Coca Cola og vann så bør jo hjelpe litt hehe. En interessant ting med busstasjonen i Katowice var jo at det stod flere ukrainskregistrerte busser der, så der kan man dra både til Kharkiv og til Kyiv så jeg på tavla. En snedig ting jeg har lagt merke til med lavkostselskap som Wizzair feks er jo de skal være effektive, men de har tidenes tregeste boardingprosess og alle må vise ID. Automatiske gatene på Gardermoen er rett og slett ikke i bruk. Her mener jeg SAS gjør ting mye bedre. De har jo også inflightmagasin noe så å si samtlige legacy carriers har kutta etter covid (det synes jeg er litt hyggelig at de har da).

• Like
Reactions: EB
God dag fra Oslo. Snart ferdig med konas «to do liste», så da får man ta seg en tur ut å nyte det fine vinterværet. Fortsatt lite med snø i nærområdet, så blir nok en byvandring til fots. Ha en finfin mandag😊

God morgen fra sørlige breddegrader. Nydelige 26 grader i dag MEN så kommer det en real kaldfront i morgen som skal vare to dager.. De frykter jeg at shopping blir et yndet tema. Men først mimosa-frokost og en dag på stranden.

G'morgen. ja .. Tempen på vei nedover her og. Blir minus til natten.

Helseprat fortsetter .. tydeligvis noe som går. Jeg har også hatt et par 'interessante' toalettbesøk på morran.. Er det smittsomt gjennom forumet, tro? Man kan lure ..

Men uansett frekvens på døbesøkene ... det er Mad Dog Monday igjen!

12.webp

Ikke noe god dag fra Lommedalen. Vi sliter fremdeles med transit visa til Australia, som er gratis, for vårt 44 timers opphold på vei fra NZ til Påskeøya. Dette er en visa prosess som tilsvarer at man skal besøke landet med sin Columbianske narkotika mafia familie. Skal man ha et besøksvisa, for en 2 ukers ferie, så kan man bruke en app, men det er ikke utviklet for transit Visa, dermed er det en visa prosess som ikke likner noen ting. Vi må vise proof of employment, lønnsslipper, Bilde av Nationalt ID, Scanne bilde av passet, 50 spørsmål om vandel, bilde av alle sider i passet med stempel fra alle land man har besøkt de siste 10 år. En haug med spørsmål om helse. Milde måne. Dette må være det verste land i verden å bytte fly i. Selv til usa er det jo enkelt for en ESTA. Vi lurer nå på om vi bare skal gi opp og dra innom en Ambasade, dvs det heter jo High Commisioner, i SIN eller Port Moresby. For de som vurderer å dra til Australia, hold dere langt unna. Jeg antar det er lettere å få seg visa til både Turkmenistan og Nord Korea.

GRUMF

Helseprat fortsetter .. tydeligvis noe som går. Jeg har også hatt et par 'interessante' toalettbesøk på morran.. Er det smittsomt gjennom forumet, tro? Man kan lure ..

Jeg kunne også spedt på med diverse helsehistorier men jeg har latt det ligge i julen. Status er i allefall at formen er stabil og ok forholdene tatt i betrakning. Nå blir det å følge med på sjakk.

…og her trilles terningen til 6 for Flåklypa - fra Paris til Pyramidene. Og filmmusikken er ikke dårligere. Kom dere på kino - Kjell Aukrust er jo egentlig voksenhumor.

Ikke noe god dag fra Lommedalen. Vi sliter fremdeles med transit visa til Australia, som er gratis, for vårt 44 timers opphold på vei fra NZ til Påskeøya. Dette er en visa prosess som tilsvarer at man skal besøke landet med sin Columbianske narkotika mafia familie. Skal man ha et besøksvisa, for en 2 ukers ferie, så kan man bruke en app, men det er ikke utviklet for transit Visa, dermed er det en visa prosess som ikke likner noen ting. Vi må vise proof of employment, lønnsslipper, Bilde av Nationalt ID, Scanne bilde av passet, 50 spørsmål om vandel, bilde av alle sider i passet med stempel fra alle land man har besøkt de siste 10 år. En haug med spørsmål om helse. Milde måne. Dette må være det verste land i verden å bytte fly i. Selv til usa er det jo enkelt for en ESTA. Vi lurer nå på om vi bare skal gi opp og dra innom en Ambasade, dvs det heter jo High Commisioner, i SIN eller Port Moresby. For de som vurderer å dra til Australia, hold dere langt unna. Jeg antar det er lettere å få seg visa til både Turkmenistan og Nord Korea.

GRUMF

Tja, hvorfor ikke gå for vanlig eVisa? Er ikke det gratis for de med norske pass?

God ettermiddag fra Santiago. Trening og div. ærend unnagjort og nå blir vi straks 20 stk. på grilling i hagen så det er bare å brette opp ermene. Sol, sommer og hetebølge på vei. Godt med noe kaldt i glasset da.

Back