Glad mandag fra Lillestrøm! :)

Concorde98

ScanFlyer member
Medlem
Glad mandag fra Lillestrøm! :)

God morgen fra Deltabyen med en av verdens eldste flyplasser i nærheten. :)
Her starter man opp uka og gleder seg til fredagen som kommer, da begynner ferien!

Ellers omsider klaffet det med en tur med Tiger Mothen igjen. Litt mye vind, crosswind, gjorde at vi ventet til nærmere åtte før take off. Som piloten sa, etter landing er han også på en måte passasjer da kjerra ikke har bremser og trenger hjelp av gresset til å senke farten. Kun ei skinne bak. Ved for mye crosswind kan vi bli slengt ut av kurs da kjerra har tyngdepunktet litt foran og er lett bak.
Uansett imponerende å se maskinen bygget av treverk med duk utenpå.

Etter take off cruiset vi ut over Haukåsen og Oslofjorden, før Bygdøy og Holmenkollen ble passert i lav høyde. Møtte luftambulansen som bemerket vi så flotte ut!
Jepp, intercom i år! [emoji106] I tillegg til håndsignaler. Jeg satt jo foran piloten.
Fin landing på Kjeller og vi skled ut farten og stanset. Litt manøvrering må til over asfalterte taxebaner og slikt. :)
Takket så mye for turen og fikk snakket litt med piloten mens han stelte med flyet i hangaren.

Dette er på Kjeller folkens! Ikke langt unna for mange av dere. Løp og få dere en tur! Sikkert mange av dere som hadde likt det! :)

Glad mandag alle sammen!

PS Tok en ganske fin video av landingen vår forover fra Tiger Mothen. Kan ikke poste video her men de som kjenner meg kan se på Facebook eller Instagram. :) 20220717_193527.jpg20220717_195410.jpg20220717_200132.jpg20220717_200308.jpg20220717_200343.jpg20220717_201024.jpg20220717_201725.jpg20220717_202414.jpg

Sent fra min SM-G998B via Tapatalk

Re: Glad mandag fra Lillestrøm! :)

Glad mandag fra Ris. Her skal det jobbes litta dag før det blir 17. mai, bursdag og julaften på en gang. Etter at jeg krasjet bilen i april har vi pga av delemangel/transportkirsie ventet i over 3 måneder på å få bilen tilbake…i dag kan jeg endelig hente den. Så da blir det en snau måned med denne før leasingen går ut tidlig august og vi kan hente hjem den nye. Ha en herlig mandag!

Morn fra Kolsås. Vått og grått for øyeblikket, men skal visst bedre seg. Ikke de helt ambisiøse planer for dagen, men man (les: kona) skal vel få kappet og montert gulvlister, samt putte litt ting i noen kofferter slik at man i morgen ettermiddag ender opp i Marburg ved hjelper av buss-tog-fly-tog-tog. Bor nok bra med unntak av at det nok er en smule varmt med 35 grader der i morgen

God morgen fra en relativt tom gullstue på OSL.

Regn og 13 grader skal byttes ut med London, sol og nærmere 40 grader [emoji28] Mer eller mindre utsolgt SAS-morgenbalje til LHR. Første tur til det store utland på nesten 3 år.

Dagens oppgave blir å holde seg hydrert på ulike måter.

Ha en fin start på uken!

God morgen fra Forus. Mens andre reiser ut i den store varme verden skal det jobbes i fire uker til før man tar ferie. Denne uka har riktignok kun to arbeidsdager (etter planen). Så det blir en liten roadtrip i slutten av uka.

God morgen fra Kongsberg. Første post på programmet i dag er å dra til sykehuset for å ta litt blodprøver. Formen kjennes fin ut, så jeg tror ikke de vil gi de helt store overraskelsene. Ellers regner jeg med det kommer en telefon fra Riksen i dag med info om når de vil ha meg inn dit.

Brann spiller mot Raufoss i dag på bortebane i dag. Jeg hadde håpet å få med meg den kampen, men det blir dessverre ikke aktuelt. Så da blir det å følge kampen på fjernsynet istedenfor.

God morgen fra Grønland. Ferie[emoji3] Gråvær og lett regn passer dårlig med dagens utflukt på motorsykkel. Men, men… dårlig vær, dårlige klær osv. Dagens første etappe starter om et par timer, det blir Oslo-Hvittingfoss-Siljan-Langesund. Ha en strålende mandag!

Utrolig kule bilder!

God morgen fra Deltabyen med en av verdens eldste flyplasser i nærheten. :)
Her starter man opp uka og gleder seg til fredagen som kommer, da begynner ferien!

Ellers omsider klaffet det med en tur med Tiger Mothen igjen. Litt mye vind, crosswind, gjorde at vi ventet til nærmere åtte før take off. Som piloten sa, etter landing er han også på en måte passasjer da kjerra ikke har bremser og trenger hjelp av gresset til å senke farten. Kun ei skinne bak. Ved for mye crosswind kan vi bli slengt ut av kurs da kjerra har tyngdepunktet litt foran og er lett bak.
Uansett imponerende å se maskinen bygget av treverk med duk utenpå.

Etter take off cruiset vi ut over Haukåsen og Oslofjorden, før Bygdøy og Holmenkollen ble passert i lav høyde. Møtte luftambulansen som bemerket vi så flotte ut!
Jepp, intercom i år! [emoji106] I tillegg til håndsignaler. Jeg satt jo foran piloten.
Fin landing på Kjeller og vi skled ut farten og stanset. Litt manøvrering må til over asfalterte taxebaner og slikt. :)
Takket så mye for turen og fikk snakket litt med piloten mens han stelte med flyet i hangaren.

Dette er på Kjeller folkens! Ikke langt unna for mange av dere. Løp og få dere en tur! Sikkert mange av dere som hadde likt det! :)

Glad mandag alle sammen!

PS Tok en ganske fin video av landingen vår forover fra Tiger Mothen.
Sent fra min SM-G998B via Tapatalk

God morgen fra Granka. Det varsles 26 grader og sol i dag. Ha en fin dag

God morgen fra sentrale Europa. Etter å ha snudd på ferieplanene så ble det allikevel en helt fin ferietur her. Sommervarme har vi jo også til de grader...mange grader faktisk.

Var like greit at man ikke kom seg av gårde som planlagt med SAS for en stund siden, for da hadde det nok vært et voldsomt styr å komme seg hjem også slik streiken drar ut i tid.

Ha en fin dag, med eller uten streik i nærheten!

God morgen eller god dag fra Bergen.

Ingenting på agendaen og det føles befriende.
Så her tar eg fri’en seriøst og fortsetter med å gjøre ingenting inntil noen ringer og vil ha meg med på et-eller-annet. Tror eg slumrer litt videre.

FQTV

God dag fra jobben.

Ny uke, ny "utskiftning" av kollegar som har begynt/sluttet ferie, og ny rullering av hvem-gjør-hva-for-hvem. Nesten alle dukket opp også, bortsett fra ei som tydeligvis hadde flydd SAS på ferie.

Ha en god en :)

God morgen fra Øst-Europa (aka Sverige). Visby er fint og Stordalen leverer i kjent stil (ikke skikkelig kaffe, opprevne sofaer i suiten, ødelagt dispenser i dusjen, fillete håndklær etc), men stemningen med utendørs frokost i bakgården er fantastisk.

Ble til slutt nødt til å bestille DY hjem i morgen. Det som startet med 1360kr/pers endte til slutt med 7800kr for fire når alt en måtte ha med var bestilt. Dette blir 4 og 5 flyvning for meg med DY og mye tyder på at jeg fortsetter med samme frekvens…

Nå skal vi forsøke å finne sykler for å utvide aksjonsradiusen dn smule.

Da kom den forventede telefonen fra Rikshospitalet om nok en ERCP. De vil ha meg inn på onsdag allerede. Siden jeg må møte opp tidlig på onsdag drar jeg innover i morgen ettermiddag. Jeg må nok i vanlig stil bli over til torsdagen på Riksen. Greit å få dato til dette rimelig kjapt slik at jeg kan starte planleggingen av en liten ferietur igjen. :)

God formiddag fra det Sørlandske!
Første dag i ferien, og etter en elendig natts søvn er det mye handling og pakking som står på tapetet før kursen kan settes ut mot hytta i skjærgården. At jeg har fått noe rusk i halsen og hoster litt innimellom er noe irriterende, men satser på at det ikke utvikler seg til noe værre.

Regner med å sprette champagnen og melde klar til skål sånn i 19 tiden.....

God sommer!

God dag fra Tallink terminalen i Helsinki. Klar for fergen over til Tallinn og 3 dager der.

Sent fra min SM-A530F via Tapatalk

God ettermiddag fra Forus II,
En grei dag her i Prosjektet , feriestille naturligvis denne uken også. Men noen av oss må holde hjulene igang som det heter.
Båtvedlikehold i ettermiddag og hvis været fortsetter å bedre seg stikker vi en tur til sjøs i kveld.
Ha en fin dag.

God morgen fra Jerevan. Her har vi fått oss fruktfat og litt boblende fermentert lokal frukt til å passe til. Så blir det vel ut og spise lunch igjen. Har også planer om å komme oss til et lokalt marked av noe slag, men det finnes også alternativer så vi får bestemme oss under lunchen.

Kaffe og fruit plate er forøvrig en tvilsom kombo når det begynner å bli tynt med toalettpapir. Bare til info.

Ha en fin en.

god morgen fra Warszawa. Vaeret er skiftende, ofte sol, men ogsaa ofte kraftige regnbyger. Heteboelgen har ikke kommet hit ennaa. Snart ferie med smaa barn. Deres pass kom endelig etter over to maaneders venting.

Back