Glad mandag fra Brindisi

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God morgen fra Brindisi. Snart ut på en liten gåtur som både er hyggelig når man ser byen våkne til liv, temperaturen er behagelig sval til å få gått litt og i enden av turen venter espresso og cornetto/croissant. Etter den ordentlige frokosten kommer sjåføren Gabriel og kjører oss videre til Lecce…som også kalles «Florence of the south». Best start på dagen ønskes.

God morgen fra HEL.

Av 4 netter her er det påtide å prøve Scandic frokosten før jeg sjekker ut og setter kursen mot flyplassen.
Dagen i dag blir hjemreise. Må nedom ARN og OSL.
Utover det skjer det ikke så mye her i gården.

FQTV

God morgen fra Wien!
Ferien fortsetter og det er deilig. Det ble 15000 skritt rundt omkring i går, varmt med 32 grader. Noen steder sikkert varmere inne i sentrum. Heldigvis er det en del skyggefulle og fine parker her i Wien. :)
Nå er det litt kaffe så får vi se hva dagen bringer!
Enig med EB i at ledig sete er skikkelig fint. Vår Embraer var også full på vei nedover, satt til og med en pilot på klappsete, da er det ekstra best med en egen toseter.
Ha en super mandag folkens, både her og der!

Mornings fra kontoret. Ble bil for tog i dag, men litt mer feriestille trafikk, er ikke køen på E18 alt for ille. Ha en fin dag.

Morn fra Tønsberg. Hjemme alene med gutta, da kona måtte ta en arbeidsdag til før feriestart. Vi skal vel nyte sommerværet og så må vel kjøleskapet fylles opp litt

God morgen fra Kongsberg. Kona har dradd på hyttetur med to barnebarn et par dager så nå har far huset alene. Nå skal det først spilles en bridgeturnering på nett, så blir det vel å lade opp til Brann kampen på fjernsynet i kveld. En nabo som også er fra Bergen og skikkelig Brannsupporter kommer inn, så det må vel kjøpes inn litt kald drikke.

God morgen fra Wien. Fin tur med med Austrian i går ettermiddag. Men fult fly og litt trangere for oss som ikke satt foran.

I dag blir det mer gåing i Wien og en tur på Sissi. Før man drar videre til Linz i morgen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Mårnings fra det Sørlandske!
Ble hjemmekontorerering her i dag. Været er strålende, så en tur ut må man få til i løpet av dagen.....

God uke ønskes!

Morn fra BGO. Her er det sannsynligvis en ny streik eller noe :)

Har ikke hørt om noe streik i luftfarten i Norge?

God dag fra Oslo - her blir det etter hvert en kveldsvakt, men før det en treningsøkt tenkte jeg. Gårsdagens søndagsvakt var jo av det rolige og fine slaget. Det er litt ferietid i helsevesenet altså, det er litt roligere vakter, litt færre pasienter og litt færre ting som gjøres. Det er jo gjerne inngrep/behandling som for pasientenes del er ufarlig å vente en stund med. Også legene som utfører en del av dette har jo krav på sin ferie. Og ute i pleien er det jo en del sengeposter som slås sammen i sommerperioden, færre senger tilgjengelig og lignende. Mye drift som rett og slett reduseres/tas ned.

Last edited:
Etter den ordentlige frokosten kommer sjåføren Gabriel og kjører oss videre til Lecce…som også kalles «Florence of the south». Best start på dagen ønskes.

Lecce ja... Eller som Nils Arne Eggen engang sa da han tok feil av Leicester og Lecce:

"Lecce e jo enno verre..."

God formiddag fra høljregnet i Skaun. Nydelige 12 grader, men vinden gjør det kaldere så man føler virkelig man er hjemme. :)

Bestilte nettopp en overnatting på Erzcheidergården til helgen, så da blir det en liten fjelltur med kona før vi stikker over dammen neste uke!

Kos dere!

Kim

Har ikke hørt om noe streik i luftfarten i Norge?

Neida, det er bare den bagasjen som bruker hinsides med tid på BGO.
Enten er det en gå sakte aksjon (som de en periode har hatt på KSU) eller så hadde bagasjeanlegget en forferdelig dårlig start på dagen :)

Og selvsagt har Ruter innført sommerruter fra i dag av. Ikke all verdens å si men kjipt er det nå at tbanen kun går hvert kvarter og ikke to ganger i kvarteret. I gamle dager var Ruter flinke å annonsere dette men nå til dags selv under store avvik som det var i helgen henviser de bare til reiseplanlegger uten å si noe detaljert om dem på nettsidene. Tbaneavviket har de nå annonsert da.

Men liten headsup på nettsidene hadde kostet dem lite. Papirrutetabellene på stoppene funker ikke feks å se på under sommerruter
Sent from my SM-S921B using Tapatalk

Last edited:
God morgen fra en suite på herlige Encore Wynn. Akkurat passe Harry og hyggelig klientell. FruS og barna liker Las Vegas bedre enn jeg ville trodd. Satan så dyrt her nå så godt det bare er 24 timer.

Vi trodde kjøreturen i går bare skulle bli en kjedelig etappe, men ble en virkelig vakker opplevelse. Frokosten på Chads Santa Barbara var en av de bedre.

Her har vi fått sen utsjekk så det blir poolen og deretter Grand Canyon South Rim og deretter Page. Gleder meg så jeg gliser.

G'morgen fra det mer hverdagslige sørøst .. Her glir tempen opp mot 30-tallet og solen steker allerede.

Begynner å komme meg over manflu'en, og resten av huset er i varerende grader av tilstander ... Så godt man bare er pensjonist. Dette er en fulltidsjobb. På toppen av det hekle uteble pleiersken, så jeg fikk ekstratjeneste med bleieskift etc .. Herlig. Not.

Fin tur med berneren før det ble for varmt. Kan jo da kjøle ned med et bilde fra denne dagen for 20 år siden, som var slik som vi er vant med Alaska .. Vått og grått. ... It was 20 years ago today.... ;)

b012.jpg

Back