Glad lørdag:-)

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem

God morgen fra Ris. Kaffe, croissanter, nyheter på radio, nett og papir. Om en liten stund blir det en treningsøkt på Ekeberg før det blir brunch her hjemme. Bilen skal på SPA i ettermiddag og da passer det at vi samtidig kan få gått våre daglige kilometere. Ha en best lørdag.

Re: Glad lørdag:-)

Mornings fra Tjøme. Sover ikke bort dagen i dag heller de gutta. Et pit stop hos noen venner for vaffelpåfyll, før turen går hjem til Asker. Ha en fin dag

God morgen fra Kongsberg.

Det er meldt skikkelig varmt her i Kongsberg i dag med 8-9 plussgrader. Det skal utnyttes til litt trim senere i dag. Først blir det en økt med Golf på TV. Hovland ligger på skuddhold med sin 5. plass, så med bra spill i dag og i morgen kan dette bli en ny topplassering.

Morn fra Kolsås, hvor man sov uforstyrret til kvart over syv, som era absolutt godkjent. Konserten roter rundt med en Q-tip i hals og nese men satser på at det bare dukker opp én strek, slik at lunchbesøk kan foregå etter planen.

God morgen fra Kollen. Tidlig oppe i dag og store mengder bacon skal grilles. 14(!) gutter kommer på bursdagsfeiring med junior så i kveld blir det øresus.

Litt feilbooking med vaskedamene i går gjorde at jeg fikk gleden av å skrubbe fire etasjer og ryggen er rimelig forbannet for det i dag. Dette blir en lang dag og man håper man rekker å snike seg ut i Marka før stengetid.

God formiddag. Det har snødd mye i natt og brøytebilene patruljerer gatene. Så da blir det trim med snøskuffa for meg om en stund. I helga er det også mulig å spotte og registrere flygende individer, det er tid for Hagefugltellingen 2022. Her håper vi å se mange fargerike livery's. Ha en flott lørdag, både i nord og i sør :)

God formiddag. Joggetur og frokost ferdig og om en time kommer det forsyning med kanelboller og en forsinket bursdagsgave. Må vel få styr på internett i huset også. Forslag til mesh nettverk som bringer 1MB/s videre ut i huset.? Må ha iallfall tre sånne sendere å spre i huset. Og det viktigste av alt: Må kunne opprette flere nettverk slik at nettverk på tv og barnas telefonr/ipads blir «borte» mens jeg fortsatt kan jobbe.

På Elkjøp/power prater de jo bare piss er min erfaring siste årene.

God formiddag. Joggetur og frokost ferdig og om en time kommer det forsyning med kanelboller og en forsinket bursdagsgave. Må vel få styr på internett i huset også. Forslag til mesh nettverk som bringer 1MB/s videre ut i huset.? Må ha iallfall tre sånne sendere å spre i huset. Og det viktigste av alt: Må kunne opprette flere nettverk slik at nettverk på tv og barnas telefonr/ipads blir «borte» mens jeg fortsatt kan jobbe.

Kan anbefale Unifi fra Ubiquity. Bør ha litt ekstra kompetanse for å sette det opp, men når det er satt opp så bare virker det. Har satt opp ett par installasjoner hos folk med store hus osv, og det funker knall. Har enda ikke gjort noe annet enn å oppdatere firmware remote ett par ganger. Tror Someone er rimelig happy med hvordan det funker hos han :) Jeg har det også selv, og ville aldri byttet det ut. Fordrer at man kan legge kabel til hvert trådløstpunkt, men kan man det så har man et system som virker i mange år.

Har brukt Orbi i flere år, funker panser. Har ikke splittet ut annet enn et gjestenettverk, men har aldri hatt problemer med overbelastning, selv med en hyper tenåring i huset. Og denne er en nyere generasjon enn min. Og vi er to som jobber hjemmefra i tillegg.
Oh yeah, bare basen som er kablet. Satelittene er trådløse.

https://www.netgear.com/home/wifi/m...edium=cpc&utm_campaign=us-best-wifi6-srch-cpc

G’morgen! -6 på gradestokken.Bikkjene er foret og alle samler seg foran peisen.

Last edited:

Har et Amplifi Mesh system fra Unifi, får fint 12MB/s koblet til en node med passelig grei plassering. Alle noder et trådløse og det er veldig enkelt å sette opp. Alle trådløse systemer mister hastighet ut til noder og om du virkelig kun har 1MB/s må du nok kable for å beholde hastighet nok til nodene

God ettermiddag fra Tananger,
Dagens arbeidsøkt med interiøret på DC-6ern vår er ferdig. Ute er det heftig storm nå og det gir godt med lyd i huset. Satser på at vinduene i den vestvendte stuen holder også denne gangen. Løse gjenstander er surret ute.
Jeg får ta en tur ut å ta noen bilder mens det enda er lyst.
Ha en fortsatt god helg

Kan anbefale Unifi fra Ubiquity. Bør ha litt ekstra kompetanse for å sette det opp, men når det er satt opp så bare virker det. Har satt opp ett par installasjoner hos folk med store hus osv, og det funker knall. Har enda ikke gjort noe annet enn å oppdatere firmware remote ett par ganger. Tror Someone er rimelig happy med hvordan det funker hos han :) Jeg har det også selv, og ville aldri byttet det ut. Fordrer at man kan legge kabel til hvert trådløstpunkt, men kan man det så har man et system som virker i mange år.

Ja, det funker som gull

Jeg har jo helt grei størrelse på huset og holder med 2 punkter, som også dekker det egne nettverket til utleiedelen. Hvor det er satt en hastighetsbegrensing.

Så får man se om det trengs mer guffe når barna blir eldre

God efta fra Lillestrøm. Her har man puslet med å forstå alt det nye etter at man gikk fra ENK til AS på privaten. Det virker ikke som så stor overgang før man gjør det, og selv om jeg har regnskapsfører så er det innmari mye mekk og helt nye rutiner. Det er ikke sånn at jeg er naturlig organisert og ryddig. Nå må alle rutinene lages på nytt.

Men klokken er straks 16, så jobb byttes ut med en øl og snart skal Storsmurfen lage fancy jålemat til oss mens jeg har funnet fram en like fancy schmanzy flaske Morgon.

Blir fort trådløst da også!

Ha en fin en

Last edited:
Back