Glad lørdag og happy Pride:-)

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem

God morgen fra Ris. I dag skal vi på frokost i DNB sitt hovedkontor i Bjørvika med Morten Hegseth før vi sammen går i prideparaden fra Grønland til Akershus festning - en viktig markering for alle som ikke kan eller tørr gå av ulike grunner. Sammen er vi best:-)

Re: Glad lørdag og happy Pride:-)

God morgen fra Hvalstad. Hva skjedde her? Ingen var oppe før 7:30. Familiebursdag for eldstemann, så huset fylles opp av folk og jeg skal flippe burgere og pølser, og fetes opp med is og kake. Før jeg i kveld har blitt lokket til Drammen for øl

God lørdag fra fbu. Her føler man seg litt bedukket etter konsert i går til tross for at det bare ble drukket en Munkholm. Bruce leverte varene, og det var deilig å ha sneket seg til en parkering sá en kunne kjøre rett hjem. Litt usikker på hva det betyr når gutter i 20-årene klyper deg i rumpa på vei hjem (mann litt for langt i 4o-årene hånd i hånd med sin kone), men velger ã ta det med et smil.

Litt usikker på dagens plan, men iallfall fått beskjed om å ikke bråke.

God lørdag fra Bangkok. Her var det tidlig leggstrekk i morges, selv etter en hyggelig kveld på by’n. Så her var det både klesvask og indretjeneste på morran før kursen ble satt ut ved 9 tiden for frokost.
I dag har en også vert nede i Silom området på en liten ekspedisjon og derved er 10k skritt for lengst passert, og mer skal det bli.
Nå blir det et par timers avslapning på sofaen før en gjør seg klar til kveldens begivenheter, men tenker å komme meg avgårde litt tidligere enn i går. Gårsdagens endte med å måtte ta motorbike taxi…. Kom heldigvis fra det uten en skramme :)

Ha en flott lørdag :)

f2705dd423e96b7e574e33aa576740ed.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

God formiddagers Grønland. Frokosten er litt utsatt da fruen serverte en stooor mango smoothie på senga. Så får greie meg med en kaffekopp til dagens nettaviser og forum enn så lenge. Skal selvfølgelig ut å se på sirkusopptoget som passerer utenfor her om noen timer, senere blir det også den tradisjonelle pridefesten på takterrassen i sameiet. Det pleier å bli sent… I morgen blir det Bruce på Voldsløkka sammen med overnattingsgjester, så mer enn nok å sysle med i helga[emoji3]

God morgen fra Vestlandet, juli allerede jo! :D Sprøtt. Men skal uansett bli en bra dag.

The boss leverte varene i går. Ingenting å si på det. God formiddag fra Oslo. To nattevakter venter. Hva utsetter man seg ikke for litt ekstra penger?
0

Sent fra min SM-G990B via Tapatalk

God morgen fra Knausen. Tidlig frokost i dag (10.00) da alle barna skulle hentes for litt Tusenfryd. Da har vi hust for oss selv før det blir tredje lørdag på rad med hagefest som begynner klokken 15.00. Denne gangen er det borte på godset til svigers med 45 til bords.

Nyt Pride- dagen.

IMG_4484.jpeg

God dag fra Warszawa, skal kun trene i det fine været og ellers gjøre lite før jeg skal i en bursdag.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Heisan fra ei campinghytte i regnfulle Egersund. Dag tre på visefestival og guttetur er i gang. Foreløpig går det i bøtting av kaffe og så går vi vel over til kjØLig drikke etterhvert.

Hepp hepp, da var lørdagen i gang. Ekstra best langhelg, med fri tirsdag (4. juli) i tillegg. Feirer 15-års jubileum i dag hos nåværende arbeidsgiver også!

Blir en lang dag i bilen, men satser på hjemkomst rundt mørkets frembrudd. Varslet 35 grader, så kjølebag med vann og bikkjemat må lastes.

Happy Pride for de som driver med sånt. ;)

Happy Pride fra bassengkanten på selveste Best Western i Santa Lucia. I morgen bærer det videre, men dette lille hotellet har faktisk vært skikkelig koselig den snart uken vi har vært her.

Ha en ekstra best lørdag!

Happy pride fra EU.
Jeg feirer pride med unga, da den viktigste oppgaven som forelder er å akseptere og være åpen for at ens egne barn både kan være skeiv og trans :) Aksept og toleranse starter fra hjemmet <3

Det regner og kjøles godt ned i dag, lenge siden man har sovet så godt!

Happy pride fra EU.

Jeg feirer pride med unga, da den viktigste oppgaven som forelder er å akseptere og være åpen for at ens egne barn både kan være skeiv og trans :) Aksept og toleranse starter fra hjemmet <3

Det regner og kjøles godt ned i dag, lenge siden man har sovet så godt!
Du høres ut som en bra forelder. Leser man kommentarfeltet under Pride saker så kan man bli lettere sjokkert. En del som mener at pride er å spre pedofili og mye annet rart ovenfor barn og unge . Mange som tror undervisning i temaet får unge til å bli mer usikre. Vel jeg kjenner en homofil mann på over 60. Han ble jo ikke mindre homofil av datidens heteronormative undervisning... Men holdt seg tvert i mot i skapet til han ble godt voksen

Sent fra min SM-G990B via Tapatalk

Last edited:

Kommer til å savne litt å sitte med en øl på denne balkongen og følge med på folk som skal legge til. Lage hakk i bordkanten for hver bulk og sånt...

Mange er helt "pute-TV" å se på. Og noen er så flinke at jeg mister pusten. En fyr her nærmest brekkslæddet inn en 45 fot seilbåt mellom på andre. En annen slet så forferdelig med 34 foteren sin at han nesten ramponerte en hel perlerad av andre. :)

Kos altså.

558b648a44181de601d4be983494e317.jpg

Last edited:

Kommer til å savne litt å sitte med en øl på denne balkongen og følge med på folk som skal legge til. Lage hakk i bordkanten for hver bulk og sånt...

Mange er helt "pute-TV" å se på. Og noen er så flinke at jeg mister pusten. En fyr her nærmest brekkslæddet inn en 45 fot seilbåt mellom på andre. En annen slet så forferdelig med 34 foteren sin at han nesten ramponerte en hel perlerad av andre. :)

Kos altså.

558b648a44181de601d4be983494e317.jpg

Elementært min kjære Fnatson ! Baugpropell ! Driver med å¨teste ut en hel del 40-43 Fot Oceanis (Beneteau) og med Baugpropell og Joystick (Tenk Airbus) er det en lek å legge til selv med 43 fot, uten befinner en seg fort i Slaget om Midway :rolleyes:

Eller Happy Pride Day, flott at dere tar byen tilbake ! (Og Kudos til Polaris som står frem som et eksempel).

Her pakkes det SUPér og Sykkler for en 4th of July tilbake på Orcas i San Juan øeyene, flott vær, null fyrverkeri

Elementært min kjære Fnatson ! Baugpropell ! Driver med å¨teste ut en hel del 40-43 Fot Oceanis (Beneteau) og med Baugpropell og Joystick (Tenk Airbus) er det en lek å legge til selv med 43 fot, uten befinner en seg fort i Slaget om Midway :rolleyes:

Ser den, men baugpropell hjalp ikke alle båtkeiserne her nede. :)

Men tenker at kanskje kjølen spiller en rolle også på en seilbåt. Manøvrene et par fyrer gjorde, i grei fart, føler jeg at bryter naturlovene. Med mindre kjølen kan funke litt som snurreper (eller hva de greiene het).

Håper du finner deg balje

Ser den, men baugpropell hjalp ikke alle båtkeiserne her nede. :)

Men tenker at kanskje kjølen spiller en rolle også på en seilbåt. Manøvrene et par fyrer gjorde, i grei fart, føler jeg at bryter naturlovene. Med mindre kjølen kan funke litt som snurreper (eller hva de greiene het).

Håper du finner deg balje

Vi har funnet balja, men sitter med et omvendt størrelse problem, båter er jo «alltid» 3 ft for små, men for oss er den perfekte båten 3 ft for stor, dvs. vi har en båt plass på hånden - men båten er 3 fot for lang :( MarinaOverDirektørMesteren var på glid med 1 for over, men 3 absolutt ikke.

Båtene vi ser på er Franske og har samme kjøl og med riktig plassert baug propell (og riktig type) kan du snu på en gammel norska femøring.

Men uten er det et mareritt, propellen sitter nemlig ikke midt på, men på den ene siden, så uten noe rorutslag drar det friskt mot babord.

Back