• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Glad lørdag morgen...

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Glad lørdag morgen...

Ryggen er MYE bedre... Nå føler jeg meg "bare" skikkelig mørbanket - kan gå selv, kuttet ut de fleste piller og står opp i normal tid på en lørdag som er sånn 07.00... Ha en bedre lørdag...

Replying to Topic 'Glad lørdag morgen...'

God lørdag. Om ca 2 timer tøffer jeg avgårde til Orlando. Det blir en laaang dag i luften. 4 oppgraderinger er konfirmert, SEA-DTW ser håpløs ut, mens MEM-MSP får jeg trolig ved gate.
Ha en fin novemberdag, Daytona skilter med 25 og sol for tiden!:up:

Hva slags flyvninger er du ute på?

God morgen herfra, sitter og planlegger Seattle-turen vi skal på neste uke. Det blir besøk hos Boeing og Museum Of Flight, litt seightseeing i Seattle området blir det nok også tid til. Vi er fem stykker som drar over, og blir der fra 16 til 20 nov. En av deltagerne var forresten med på Scanair`s spottertur til AMS i fjor. De fleste har vært i området før, men tips mottas med takk! Har leiebil de dagene vi er der.

SK flighten går 18:30 når vi drar hjem, er der noen OK spottesteder rundt Seatac så vi kan spotte litt på søndagsettermiddagen før vi drar hjem?

Gaa og sett dere i den nye 'sentralhallen'. Der ser dere alt som foregaar.

Glad loerdag fra Atlanta! Her putrer kaffemaskinen lykkelig med nytrukket Starbucks, kona er paa jentetur i Charleston og det er Aston Villa-Liverpool paa TV. Life is good ....

Det regner på Nærsnes,men det er første dag av ferien "so who cares?":hi2
Tidlig tirsdag morgen er det avreise til Italia sammen med vinvenner og 5 dager i Piemonte.Ferien avsluttes med rakfisklag 19/11.Life is good,VERY good!:devot:

God ettermiddag. Da er jeg endelig på plass i Thailand igjen, etter en heller kronglete reise på Standby med 2 voksne og 4 barn. Håpet var å reise fra CPH torsdag kveld med SK til fra CPH til BKK, men den så vi allerede på torsdag ettermiddag at det ikke var noe håp, slik at vi reiset til FRA for å forsøke på kveldsflyene derfra med TG og LH. Det gikk heller ikke så bra, slik at det ble en natt på Frankfurt Steigenberger Airprort Hotel.
Men, lykken står den kjekke bi, og vi kom med på MH sin 777-200 direkte til KUL i går formiddag, landet i morges i KUL, og hadde en kort runde på den nye flotte flyplassen der før jeg fikk tak i 6 x billetter på et for meg nytt selskap, Air Asia. Helt kurant flytur til knapt 400 kr per person. Ble servert varm mat til og med :p

Gled deg til rakfisken FBU4EVER! Vi prøvde den i går...nam-nam. Håper vi kan få en meny på julebordet til Fly&Vin den 14. desember som inneholder rakfisk...:devot:

icon39.gif
Pondus ville vaert stolt - Liverpool vant 2-0, men jeg maa si at amatoerene fra Merthyr Tyfil og Walsall boed paa mer underholdning i gaar kveld...

Saa var det aa proeve aa finne en match paa radio, smekke paa hodetelefonene og gaa ut og klippe hekk. Med litt flaks glemmer BBC aa blokke sendingen ... :up:

Lørdagsmorgener er alltid gode. Og så er det enda en sove-lenge-morgen igjen...

LN-RKF:

Renton Airport!!! Sørøst av Seattle ved sydenden av Lake Washington, liten avstikker fra veien mot SeaTac, sånn midtveis. Link.

I gamle dager produksjon av B-727, nå masse maskiner linet opp utenfor fabrikken i påvente av en eller annen modifikasjon som utføres der (slik som på Boeing Field). Kom ikke helt inn på Boeings område, men flyene var godt synlig.

Verksted for restaurering av museumsobjekter ved sørøst-enden av RWY, første bygning når du svinger til høyre langs RWY. Litt detektivarbeid å finne inngangen og "noen hjemme". Vi fikk omvisning i, og fikk klå på, en B-17 høsten 2000. Hvis dere finner den, husk å donere noen $ til det gode formål.

Sjøflybase ved nordvest-enden av RWY. Het Renton Aviation, men finner den ikke på web lengre. (Ser ut til at Northwest Seaplanes har overtatt de orange Beaver'ne.) Av en ung mann der fikk vi anvisning til en modellsjappe på veien til/fra SeaTac, og der var det GODBITER skal jeg si. Dæven døtte - ha kronasje igjen på kortet!

:spin: :spin: :spin:

God morgen i fra veldig vest ogsaa, regner staar i bakken paa Bainbrigde. LN-RKF se PM

Originally posted by dc-8-63

God morgen i fra veldig vest ogsaa, regner staar i bakken paa Bainbrigde. LN-RKF se PM

Ja, jeg ble ikke akkurat veldig imponert over været der borte i veldig vest. 6-7 grader og regn... Nå er jeg tilbake i Florida, 25 og sol.
Sliten, men fornøyd etter 34 timer på reise.

Back