Re: Glad lørdag morgen
Her er man kommet hjem til gamlelandet etter en interessant tur med DY. Novia som handling agent overbeviste ikke (kun om at jeg gjorde et riktig valg ved å ikke arbeide for dem...)...
CUSS-maskinen virket ikke på bookingen min, så jeg checker inn i skranke. Får 23A... Spør om han ikke tilfeldigvis har 1C, som har blitt mitt faste DY-sete, ledig... Nei, hele rad 1 var visst full.. (Jeg var BN20...) Jeg spurte om den bare ikke var blokkert som nødutgang, men nei. Han kunne gi meg 2C. Godt nok. Men da virker plutselig ikke BP-printeren hans, og han skriver ut fem blanke boardingpass som han så river i to... Så kommer kollegaen hans, og skriver ut tre blanke til, og jeg kan ikke dy meg, men sier at "jeg har jobbet bak skranken selv, og personlig ville jeg forsøkt å sette inn boardingpassene andre veien...(de brukte blanke bps, så foran og bak var relativt likt, så kjøper i utgangspunktet problemet, men de burde vite solution selv...). Vips, så hadde jeg et BP med 2C. Så dere som bruker Amadeus Swift2Check eller hva det heter for tiden; er nødutgangene merket med en annen bokstav eller noe?
På gaten tenker jeg som så at det er fryktelig rart at hele rad 1 skulle være tatt hvis jeg bare var BN20, og min erfaring med at rad 1 alltid er ledig... Så jeg spør gate manager om det ikke skulle være mulig å bytte til 1C, og jommen sa jeg smør, null problem.
Vel om bord i flyet viser det seg imidlertid at rad 1-6 er blokket av weight and balance-årsaker, og purser sier at det er 30 pax ombord, så det var bare å finne et annet sete... Hakket irriterende, men setter meg på 13A, nødutgangsete med god benplass, og finner frem bladet Details som nettopp var kommet i min postkasse. Hvorfor visste ikke Novia om weight and balance-problemene?? Skriver kapteinene i DY loadsheet selv??
Etter at skiltet med fest setebeltet var slukket gikk det imidlertid ikke lang tid før en grell dansk pige på 27 dumper ned i 13B. Jeg hadde i utgangpunket hele raden alene, og var dypt inne i bladet mitt, men denne desperate piken så ikke ut til å minde det... Og vips, så måtte jeg konversere denne jenten som skulle på skiferie og fest i Asker i kveld under hele turen. Jeg følte meg i grunn litt som Speedbird, men var veldig glad jeg ikke hadde checked bags og kunne si "hadet" ved baggasjebåndet hurtig, og uten utveksling av kontaktopplysninger.
Med andre ord, en litt mer eventful trip med DY enn vanlig, likevel antagelig ikke nok til å kvalifisere som tripreport.
GOD LØRDAG!