Glad lørdag fra Ris

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Glad lørdag fra Ris

God morgen fra kjøkkenbordet. Kaffe og forum er en god start på en av ukens bedre dager. Sjansen for at neste kopp blir på Kolbotn er vel ganske stor. Ellers skal et lite julemarked i Schweigaardsgate besøkes før det blir familiemiddag på Kolbotn i kveld. Ha en best lørdag!

Re: Glad lørdag fra Ris

Kaffen er klar paa Kolbotn ;-) God morgen fra nettopp Kolbotn, litt jetlag som i grunn passer med Teams moete med Maui hvor det ennaa er fredag ettermiddag.

Mornings fra Hvalstad. Espresso i koppen og blir vel en tur ned på skøytebanen etterpå. Siden kona skal avsted får jeg kjøre mitt egen enkeltmannsjulebord: rakfisk og ringerikspotet er anskaffet. Ha en fin dag

God lørdag snart te og frokost før det braker løs på Grefsen fra kl 09, det blir gøy :)
så blir det nok litt fotball i kveld.

God morgen fra Stavanger. Her ble beins slått i dørken ved halv sjutiden. Første aktivitet var å fyre opp i ovnen. Det ble egg & bacon til frokost og nå nytes kaffe til knitring fra ovnen mens en ser på noen gamle episoder av Debatten.
Senere går turen ut til SVG hvor Widerøe skal ta meg til Bergen der det er duket for julebord.

Ha en nydelig lørdag der ute :)

f97e832f18eb2c62dc13f9dd6baee7c2.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

God morgen fra Forus. Har vel vært våken siden sånn roughly halv seks og er allerede et par timer ute i denne helgevakten. Avsluttet fredagen med nok et lite julebord så det kjennes. Jeg har ikke planer om jinxe noen ting som helst men det kan godt være at man klinker til med en frossenpizza i kveld siden fruen skulle ut på noe annet.

God morgen fra Kongsberg. Kaldt her i dag med -12 grader. Det passer nok best til inneaktiviteter. Det gjør ikke noe det siden det er så sinnsykt med sport på TV. Jeg har ellers fått en endel øvelser fra fysioterapeut som jeg enkelt kan gjøre hjemme, så jeg får prøve å få trent litt også.

God formiddag fra Grønland. Tidlig oppe og har kjørt kona på jobb. Så nå blir det sen frokost, kaffe og litt tv-sport. Så får man sette kursen mot Kongsberg for å få en smak av vinterværet. Tilbake til Oslo i kveld, kanskje en tur på den lokale puben for å se England - Frankrike. Ha en strålende helg[emoji3]

Mornings fra Vikersundbakken. Det er -10 her og ikke videre varmt innendørs heller. Jeg våknett opp på Brunosten i Drammen, eller River Station hotell som Stordalen har kalt det. Etter en bedre frokost med egg, kyllingsossiser og bacon, samt ett par brødskiver med røkelaks, var det en turbuss fra Vy, med lokal sjåfør som tok oss opp hit til bakken. Nå blir det å være her både under først jentenes Continentalcup (COC) renn og så under guttas COC renn alt i 105 meters bakken. Retur til hotellet i Drammen blir rundt klokken 18, dersom alt går etter planen. Havner derimot noen på sykehus er det mulig det blir å følge dit. Ellers blir det å se på hoppingen, se på TV og surfe på nettet.

Hepp fra Knuasen.. Det ble Mimosa-fri frokost grunnet litt utagerende intim-julebord med sylte og Schous øl. Nå er det familieråd om hva som skjer frem til Dragen skal på byen - når hun er uta av døren er det ialle fall quesedillas og Home Alone med alle tre i arverekka.

God lørdag fra Trondheim. Her er det litt jul- og julebord hver dag, heldigvis primært av den lettere sorten, torsdagens pinnekjøttutskeielse satt godt og lenge i :cool:
Herlig vintervær i landet!

God lørdag. Formen er heldigvis fin nå i dag og matlysten er iallefall tilbake der den skal være etter at jeg var litt nede for telling natt til i går og i går. Så jeg prøver meg på et julebord i kveld. I mellomtiden får jeg nok booke ting. Man kan bli gal av å lese anmeldelser på Tripadvisor på hoteller og lignende. Ofte er det en del bra, men så kommer det noen dårlige som gir en stjerne. Heldigvis er San Francisco en by jeg kjenner relativt godt hvor det er trygt og ferdes og ikke, men Denver er en annen sak. Jeg lurer på om jeg skal ta det hotellet jeg bodde i 2018 i San Francisco, det er nokså nært der Amtrak bussen stopper og plukker opp folk. Siden den bussen går kl 8 på morgenen så er det greit å ikke ha den lengste veien dit. Amtrak frakter en nemlig ikke til San Francisco, men til Emeryville rett over bay bridge, men de setter opp busser som korresponderer med togene derfra.

Også kan jeg konkludere med at det står flere advarsler på en Battery boks enn det gjør på en røykpakke. Sjeldent jeg drikker det skvipet men jaja - jeg kjøpte det nå inn for nattevakten egentlig så hvorfor ikke bare ta den?

Last edited:

Man kan bli gal av å lese anmeldelser på Tripadvisor på hoteller og lignende. Ofte er det en del bra, men så kommer det noen dårlige som gir en stjerne.

Min favoritt (fra en del år tilbake): Hotellet lå for langt unna jernbanestasjonen, og det var kronglete å trille koffertene på brosteinene mellom stasjonen og hotellet, så derfor var hotellet dårlig :rolleyes:

Her lures det på om det skal bookes en konsertbillett. Er bare at den også krever minst et par fridager fra jobb, og det er nesten et år fram i tid, så jeg får neppe godkjent det før ca. august neste år. På den annen side, så får jeg neppe midt på på første rad om jeg skal vente til da. Også var det å kikke litt på Tripadvisor her også, da man aldri har vært i byen før. Og ikke minst, pønske ut hvilket hotell bandet muligens bor på?

Dessisjåns, desissjåns..

Ha en god en :)

Last edited:

Min favoritt (fra en del år tilbake): Hotellet lå for langt unna jernbanestasjonen, og det var kronglete å trille koffertene på brosteinene mellom stasjonen og hotellet, så derfor var hotellet dårlig :rolleyes:

Her lures det på om det skal bookes en konsertbillett. Er bare at den også krever minst et par fridager fra jobb, og det er nesten et år fram i tid, så jeg får neppe godkjent det før ca. august neste år. På den annen side, så får jeg neppe midt på på første rad om jeg skal vente til da. Også var det å kikke litt på Tripadvisor her også, da man aldri har vært i byen før. Og ikke minst, pønske ut hvilket hotell bandet muligens bor på?

Dessisjåns, desissjåns..

Ha en god en :)

hehe ja. Nå har det jo for noen år siden også blitt avslørt at en del av de en stjernesanmeldelsene på Tripadvisor har kommet fra rivaliserende bedrifter.

God lørdag. Formen er heldigvis fin nå i dag og matlysten er iallefall tilbake der den skal være etter at jeg var litt nede for telling natt til i går og i går. Så jeg prøver meg på et julebord i kveld. I mellomtiden får jeg nok booke ting. Man kan bli gal av å lese anmeldelser på Tripadvisor på hoteller og lignende. Ofte er det en del bra, men så kommer det noen dårlige som gir en stjerne. Heldigvis er San Francisco en by jeg kjenner relativt godt hvor det er trygt og ferdes og ikke, men Denver er en annen sak. Jeg lurer på om jeg skal ta det hotellet jeg bodde i 2018 i San Francisco, det er nokså nært der Amtrak bussen stopper og plukker opp folk. Siden den bussen går kl 8 på morgenen så er det greit å ikke ha den lengste veien dit. Amtrak frakter en nemlig ikke til San Francisco, men til Emeryville rett over bay bridge, men de setter opp busser som korresponderer med togene derfra.

Også kan jeg konkludere med at det står flere advarsler på en Battery boks enn det gjør på en røykpakke. Sjeldent jeg drikker det skvipet men jaja - jeg kjøpte det nå inn for nattevakten egentlig så hvorfor ikke bare ta den?

I Denver er Kimpton meget bra, 2 hoteller Kimpton Hotel Monaco - i sentrum, og Kimpton Hotel Born ved Union Station. Broder EB og jeg har bodd paa Monaco og var svaert fornoeyd - Kimpton er en mindre kjede som stort sett har Vin smaking vaer ettermiddag i Resepsjonen.

G’morgen .. Ja, man må filtrere bort litt. Enkelte gir jo dårlig review når de f.eks. ikke får den oppgraderingen de vil ha ….
Her på terrassen råder latskapen. Bikkjene følger nøye med ekornenes aktiviteter og jeg nøyer meg med kaffe og forum. Nytt Pondus dumpet inn i postkassen i går, så det blir dagens høydepunkt sammen med Frankrike-England.
Men først tror jeg at jeg skal innvilge meg en lur ….

I Denver er Kimpton meget bra, 2 hoteller Kimpton Hotel Monaco - i sentrum, og Kimpton Hotel Born ved Union Station. Broder EB og jeg har bodd paa Monaco og var svaert fornoeyd - Kimpton er en mindre kjede som stort sett har Vin smaking vaer ettermiddag i Resepsjonen.

Ja det har jeg ofte lagt merke til hos mindre amerikanske kjeder eller frittstående hoteller som ikke bare er et enkelt motell da at de har vinsmaking og lignende på ettermiddagen et par timers tid. De disker også ofte opp med noe enkel servering også i form av snacks eller lignende.

På den annen side, så får jeg neppe midt på på første rad om jeg skal vente til da.

Allerede nå er det visst for sent :wow:.

Kun fire ledige igjen, helt ytterst til venstre. Makan...

God efta fra Lillestrøm. Dagen har båret litt preg av 2 dager med julebord, men straks er det faktisk på'n igjen.

Fikk supreste bilen hjem fra Cartels i går da. Sjåføren hadde betalt 70.000,- ekstra for Burmester popanlegg som han oppfordret oss til å teste ut. Så Storsmurfen DJ'et oss nordover på E6 og hele veien hjem. Så nå skal vi nødvendigvis "aldri ha en annen sjåfør igjen".

Men nå skal jeg straks hente en kompis til vors, og så skal vi alle opp til nok en kompis for å spise både ribbe og pinnakjøt. I morgen blir å rape piggtråd.

Ha en ekstra best dag.

Back