• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Glad fredag

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God morgen fra Bergstaden. Klar for første dag i ny jobb - litt av en åpning på adventskalenderen :-) Skal bli rundt minus 20 - flott med et sted hvor det fortsatt er skikkelig vinter. Ha en herlig fredag der du er.

Morn fra Alicante området.

Det er vinter i Spania. Kun 8 grader ute nå kl 6. Ventes 15 grader midt på dagen.

Av prinsipp så går jeg i shorts når man er i «varmere» strøk alla syden. Helt greit at jeg tok med meg en tykkere jakke enn først tenkt.

Kjølige hilsener fra «syden»

Sent from my iPhone using Tapatalk

Mornings fra Oslo Nord/Øst YR.NO viser minus 4 og opphold. Klar for ukens siste arbeidsdag og klar for julebord i kveld - og folkens ikke glem julekalenderen din :)

Jan

Gratulerer med ny jobb, EB ! :)

Ikke glem å sjekke julekalender her på Flyprat heller, tips: sjekk Fotoforumet.
Ha en god dag!

God morgen, fra trikkevogn nummer 103. Får vel komme meg på jobb for dagens innsats. Kona er på julebord, så da får vi gutta styre hjemme. Ha en fin dag

Hey-ho fra Schiphol!
Vi greide på mirakuløst vis å drikke oss fra fighten til Nice i går kveld, så det ble tidlig på'n idag i stedet. Mye folk og god stemning.
Snabelaktig ukeslutt ønskes:)

God morgen fra OSL, klar for langhelg til SFO. Minus ut og plus hjem, med håp om oppgradering på hjemturen.
SAS endret flytype på OSL-CPH og klarte faktisk å endre sete slik at jeg fortsatt hadde nødutgang. For min del har de historisk vært flinke her.

Snork og god morgen fra ARN!

Straks boarding på SK939, så skal det soves noen timer etter en våkenatt.

Den «ekstra sikkerhetssjekken» besto av en hyggelig dame i servicedesken som spurte om jeg hadde pakket solkrem og tannpasta. Og at jeg hadde gjort det helt alene :) Tok ca 20 sek, sa selv at jeg ikke hadde elektronikk i kofferten så var alt ok!

God helg!

Hei og hopp, og glad 1. desember fra Sørlandet. To hjemmeeksamener er levert så da kan jeg fokusere på lesing til de to siste eksamenene før juleferie! Pinnekjøtt til middag i kveld, akkompagnert av vinteridrett fra Calgary på TV-boksen i kveld/natt :)

Lykke til i ny jobb EB!

Mornings fra Forus. Snart helg!

1.desember og fredag og alt er stort sett bare velstand her på kontoret. Kaffekoppen er byttet ut med tekoppen da jeg er litt uggen i halsen.

Hey-ho fra Schiphol!
Vi greide på mirakuløst vis å drikke oss fra fighten til Nice i går kveld, så det ble tidlig på'n idag i stedet. Mye folk og god stemning.
Snabelaktig ukeslutt ønskes:)

Hahahah - det er sånn der følelse man bare går rundt og roper faen faen faen. Det har skjedd før - om man hopper over på naboforumet var det en stor fest i Dubai i september 2014.
https://insideflyer.no/forums/threads/vi-som-ikke-rakk-ek159-4-9-2014.1580/

God morgen fra Oslo - etter litt hjemmekontorering pga halvdårlig form de siste dagene fant jeg ut at det var best å komme seg på kontoret i dag. Julebord i kveld, men ikke med jobben. Så skal man også rekke innom og hente en dress fra rens. Lenge siden jeg gjorde det så var på tide.

God fredag fra Kristiansand. Turen går til Krabi via Oslo og Doha. Fikk en fin low pass rett over hodet av en Herkules mens vi boardet.

Ha en fin dag!

God morgen fra Rio. På vei til GIG for å reise hjem via GRU og CDG.

Gleder meg ikke mest til turen, men å komme hjem imorgen formiddag... Det blir sjef. Er sååååå glad jeg ikke skal kuke her i to dager til. Åjåjåj.

Ha en fin en

UPDATE: Håndbagasjekontrollen var rimelig intens på GIG. 4 ganger gikk de opp og ned langs boardingkøen med målebånd og falkeblikk. Det er smått utrolig at jeg slapp igjennom nåløyet. Ikke at det hadde vært så nøye heller. Brasil er vanvittig effektivt land på security og bagasje. Europa har seriøst noe å lære.

Vel vel, det nærmer seg departure med Latam. Så da blir det vel det sedvanlige skuespillet der alle 5 crew må bruke hele flighten på catering til piloter. Pilotene synes å skulle ha fullt 3 retters måltid på alle flighter, uansett lengde. Og det virker å være svært viktig å sende halvparten tilbake for ytterligere oppvarming eller bytte til noe annet. Mulig det er en "aksjon" de har. Det er ihvertfall tidvis komisk. :)

Last edited:
God litt over lunsj fra det Sørlandske!

Full fart på kontoret, men må finne tid til å løpe over på Vinhomopolet og få fatt i noen flasker champagne til et lite "styremøte" før en bedre middag på Bølgen og Hoi i morgen.

Men i aften skal det bli Schnitzel på tysk vis med weissbier og Jägermeister! Storveis!
Det er fredag og jeg kjenner at jeg er skikkelig tørst!

Er det rart jeg drikker???

Riiiight.... Og hva var oddsen for at Russland fikk Saudi Arabia, Egypt og Uruguay?

Hei og hå ... En frisk førstetime på jobb gjør at jeg først kan trekke pusten nå. Og før det tok det 35 minutter å fyre opp pc'en. Jaggumeg litt av en oppdatering. Dere er herved advart hvis dere ennå ikke har oppdatert utysket. Deretter ville VPN'en krangle litt, men ser ut til å slappe av etter at jeg dyttet en hundrings inn i USB-porten.

Så da får man håpe at resten av vakta forløper fredelig. Nå skal jeg ihvertfall kose meg med litt julemusikk siden vi allerede er i desember.

https://cosmograf.bandcamp.com/track/a-festive-ghost

Riiiight.... Og hva var oddsen for at Russland fikk Saudi Arabia, Egypt og Uruguay?

Egypt og Uruguay er begge sterke lag, og det er flere grupper som er 'lettere' enn dette. Gruppe H, f.eks. med Polen, Senegal, Colombia og Iapan .. Til gjengjeld må Island baske med Argentina, Kroatia og Nigeria, men det blir vel lett match for bønda fra nord, :up:

Egypt og Uruguay er begge sterke lag, og det er flere grupper som er 'lettere' enn dette. Gruppe H, f.eks. med Polen, Senegal, Colombia og Iapan .. Til gjengjeld må Island baske med Argentina, Kroatia og Nigeria, men det blir vel lett match for bønda fra nord, :up:

Island sliter, ja. Sverige fikk det vel ikke sånn griseenkelt de heller. Men jeg er fortsatt skeptisk til gruppe A

Vurderer å vedde på vinter OL på Krim halvøya eller i Mall of Dubai nå

Sverige fick en ok lottning. Man får vara nöjd att det inte blev värre.

Rysslands grupp är kanske inte svagast men den är svag.

Back