Glad fredag:-)

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
God ettermiddag. Det ble tid til en skitur etter jobb i dag, og det var jo fantastisk føre rett oppi skogen her. De ble også humøret betydelig bedre enn det blir av å vasse nedi holkeføre og grus.

Må få booket noen billetter i dag også - kanskje det bør gjøres før man tar en rødvin eller to så man ikke går på en Fnate

Ikke noen eventyr på deg idag...?
Eventyr blir det nok, men kanskje ikke av den typen jeg håpet på. Personale dukket opp etter planlagt tid for avgang og jeg har nå sitter i over en halvtime i 9A og hørt på stadig nye forklaringer på hvorfor flyet ikke rører seg. De var visst ikke forberedt på kulde og det var noe de hadde glemt å gjøre med motorene... har bare fått med slutten av annonseringen.

Har en lang og kronglete ferd til hotellet i natt.

Da har de fått en timeslot for å ta av, men mangler ground crew for å få liv i flyet. Det mangler visst personale overtalt idag. I passkontrollen viste det seg at Shengen kun hadde 1 luke mens de andre hadde 2. Merket det ettet over 20 minutter i kø.

Da har de fått en timeslot for å ta av, men mangler ground crew for å få liv i flyet. Det mangler visst personale overtalt idag. I passkontrollen viste det seg at Shengen kun hadde 1 luke mens de andre hadde 2. Merket det ettet over 20 minutter i kø.

Ikke glad Fredag lenger?
Dette er BA, Britiah Airways? Skulle ikke tro det det er første gang de skulle ut på flytur men høres sånn ut :(

Har vært med på lignende før hvor alt gikk skjevt fra begynnelse til ende, lange dager da, huttetu. :(

Taxing inn og ut av rullebaner, frem og tilbak. Dette begynner å ligne på Air China. Forventer at vi kommer innom et gårdstun snart.

Her i Chiang Mai er fredag den 13. historie.
Grei flytur med Thai i går, god service og i god rute. Fikk beskjed i innsjekk at det var noe kø i passkontrollen, men etter en tur i loungen med helt greit klientell var køen i passkontrollen borte da jeg kom dit.
Det hjelper likevel så lite når det plutselig er en times kø i sikkerhetskontrollen i innenlands transit i Bangkok - aldri opplevd så lang ventetid. Hadde sannsynligvis vært raskere å gå ut og sjekke inn på nytt i stedet.

Det virker enda mer bortkastet når man kommer inn i samme flyet som man kom med for siste etappen til Chiang Mai.
Forandring var det i alle fall - denne gangen ankom flyet gate C8 så det var normal ankomst, men buss ved avgang.
I fjor ankom vi innenlandsgate ved ankomst fra Oslo med buss ved ankomst og samme runden i terminalen før viderereise med samme fly.

Er det rester etter streiken til Mixed Fleet? Eller har de startet en gå-sakte aksjon igjen?

(Ikke at jeg ikke forstår dem, tror ikke BA er særlig stas å jobbe for lenger)

Så ble det frokost på Det lille Apotek, byens eldste restaurant. Still going strong fra 1720 står det respekt av.

6fee2486056ba608e60cc5482828d963.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg tror faktisk ikke det er lov å sende sånne poster med mindre de er en del av et større hele. Heldigvis leste jeg den først nå, og hadde allerede litt brunt i glasset. Tror ikke det blir geitost til lunch i mrgen.
God helg!

Er det rester etter streiken til Mixed Fleet? Eller har de startet en gå-sakte aksjon igjen?

(Ikke at jeg ikke forstår dem, tror ikke BA er særlig stas å jobbe for lenger)
Dette smakte veldig aksjon. De kunne i det hele tatt ikke menyene, alle måtte ta opp menyene og peke på hva de skulle ha og de klarte ikke håndtere betalingstderminalen. Det luktet motvilje lang vei. Man kunne spise seg ferdig mens de gjorde ferdig rekken man satt på. De rakk fra rad 6 til 12 før de måtte ta bak vognen fordi flyet var på vei ned.

Dette smakte veldig aksjon. De kunne i det hele tatt ikke menyene, alle måtte ta opp menyene og peke på hva de skulle ha og de klarte ikke håndtere betalingstderminalen. Det luktet motvilje lang vei. Man kunne spise seg ferdig mens de gjorde ferdig rekken man satt på. De rakk fra rad 6 til 12 før de måtte ta bak vognen fordi flyet var på vei ned.

Ha ha ha. Den nye servicen med andre ord. Den crew trodde skulle gjøre dagen deres til en lek. Der har jeg null medfølelse (med crew altså. Er du med på leken osv...)

Back