Glad fredag fra Ris

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Hjemme etter en magisk ferie i vårt egentlige hjemland - Italia. Lufthansagruppen har igjen levert topp opplevelser - på vær sin måte kommer både Lufthansa og Swiss på topp når det gjelder å krydre reisen. Mye godt gammeldags flyselskap over begge foran gardinen…men som vi for feks 30-40 år siden også opplevde bak gardinen hos de fleste selskaper. Nå natta - ganske mye på programmet denne fredagen til tross for at det er ferie. Nyt videre.

God morgen fredag fra Lampang, Thailand. Her måtte det bevilges litt ferie og derved har vi lagt ut på en liten Road trip. Skulle egentlig overnatte i Mae Kampong, men da gjestehuset som der var utpekt var under full renovering, kjørte vi videre til Lampang hvor vi valgte et gjestehus som viste seg til å være et kanonbra valg. Nå straks frokost før ferden fortsetter østover.

Ha en nydelig fredag :)

Utsikt fra terassen, Riverside Guesthouse:
0c670c44e19579d7b269de6abaa2a5cb.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

God morgen fra Hvalstad. Her fikk jeg klemt inn en liten økt fysisk fostring før det blir et litt for langt Teamsmøte. Høres også ut som støvsugerroboten forsøker rive ned underetasjen. Barnebursdag i kveld, så med hagen full av ville 9-åringene trengs det kanskje en sterk drink etterpå. Ha en fin dag

God morgen fra Kongsberg.

Da er akkurat kona og datter sendt avgårde til Kristiansand for en weekend tur så da blir sønnen og jeg alene her i helgen. Fullt program her i dag. Først skal jeg i en begravelse til min nærmeste nabo som falt fra for en drøy uke siden. Han var gammel og syk så det var ikke uventet. Deretter blir det Zoom møte med jobben.

Morn fra T-banen. Siste dag som Bærumsgutt før man i morgen returnerer til byen man er født, men ikke oppvokst, i. Satser på at man blir boende der til man er for gammel for enebolig, for nå er jeg lei flytting.

God fredag fra Oslo. Ikke så mye spesielt på agendaen i dag, i går var jeg og en kompis på Tusenfryd (gud så fredelig det var der sånn før skoleferien hadde satt ordentlig i gang). Fikk testet den nye berg og dalbanen Tusenfryd har investert 100 millioner kroner i. Den er faktisk litt skummel på tross av at turen ikke er veldig lang. Noe sier meg dog at det blir nok kø foran der i sommer hehe etter hvert som sommerferien tar til, i går var det nesten ikke kø noe sted. Men anbefales å teste den, det er den største nyvinningen på Tusenfryd siden Speedmonster kom i 2006 (?).

I morra blir det dobbeltvakt på sykehuset, men det betyr jo at man får mer penger og. Overtiden tas ut før vakten og det gir mye bedre betalt enn om overtiden tas ut etter vakten. Forstå tariffsystemet den som kan, men sånn funker det nå.

God morgen fra Linje 5. Altså, tbanen man tar når man ser linje 1 forsvinne foran seg.

Siste kontordag før 2 uker ferie er sjukt deilig. Ikke nok med det, vi skal faktisk ha skikkelig ferie også. Oversmurfen bestemmer og hun nekter å booke via Bongos Tryllereiser.

Det betyr 0 mellomlandinger. O separate bookinger. Vi skal være mer enn 2 dager på samme plass. Faktisk skal vi være på ca samme plass i 2 uker, noe jeg ikke tror jeg har gjort siden serie-shotte-konk med gutta på Kreta på 90-tallet. Siden da har jeg vært mer "langhelg i Sydney".

Dette blir best! Ha en super fredag

God formiddag fra Frejus / St. Raphael,

Her passerte nettopp AF4148 over oss med en B777-300 fra CDG inn til NCE.
Ikke så ofte å se dem her nede , men det er helg og trafikken er rimelig stor inn til NCE på fredager nå.
Dagen går med til seilflyging oppe i Fayence , senere bading utpå ettermiddagen og slaraffenliv forøvrig. Slik er det med den saken.
God fredag og helg.

God formiddag fra Furuset!

Her gjøres siste innspurt før en ukes ferie starter. Vi skal ikke reise så langt, ikke med fly, men spennende blir det lell.
Mandag er det overtagelse av en splitterny ferieleilighet så selv uten flytur bør det bli en okay ferie. :)
Fint vær er det også, skikkelig fint til og med grytidlig.
God helg og ferie! :) 20230623_052721.jpg20230623_052651.jpg20230623_052628.jpg

Sent fra min SM-G998B via Tapatalk

Hepp fra Fly Chicken hvor far og sønn venter på mengder med fritert fugl. Dagen startet på fantastiske Radiumhospitalet hvor de avkreftet noe skummelt som poppet opp i helgen. Deretter har det vært levering av unger på strender rundt omkring og nå generell råning med junior.

Sankthansfeiringen blir ved vannkanten på Snarøya. Sommer ass.

God ettermiddag fra lett kaotisk bortekontor

Her har det gått i dobbeltakt hele uka. Pga av diverse omstendigheter, så ble man spurt om man kunne hjelpe litt til med Sverige, men det var en underdrivelse, det var å drive Sverige denne uken. Og uten info eller annet slikt som er kjekt å ha, så ble det en smule bratt læringskurve... Bonus når vi oppdaget at svenskene når vi innså at de stenger broderlandet på midtsommer, da skal man danse rundt en stang og ikke drive med frakt og slikt....

Kjenner det bare er en uke til ferien starter....

S

Siste kontordag før 2 uker ferie er sjukt deilig. Ikke nok med det, vi skal faktisk ha skikkelig ferie også. Oversmurfen bestemmer og hun nekter å booke via Bongos Tryllereiser.

Det betyr 0 mellomlandinger. O separate bookinger.

Bare vent .. Karma vil nok blte deg i rompa. Hardt. :old

G’morgen .. Straks i gang med temming av paypaltroll og terging av andre moroklomper som tror de skal få fly for andres regning.

Cowabunga, suckers!

Hepp fra Fly Chicken hvor far og sønn venter på mengder med fritert fugl. Dagen startet på fantastiske Radiumhospitalet hvor de avkreftet noe skummelt som poppet opp i helgen. Deretter har det vært levering av unger på strender rundt omkring og nå generell råning med junior.

Sankthansfeiringen blir ved vannkanten på Snarøya. Sommer ass.

Radiumhospitalet ja, det bygget der er reelt sett gammeldags, men godt det snart kommer nybygg. Sengerommene der har knapt plass til ja nettopp senger. . Håpløse greier ass, men bra du fikk avkrefta at det var noe skummelt!
Det gamle bygget skal de vel fortsette å bruke, men da mer som kontorer.

Radiumhospitalet ja, det bygget der er reelt sett gammeldags, men godt det snart kommer nybygg. Sengerommene der har knapt plass til ja nettopp senger. . Håpløse greier ass, men bra du fikk avkrefta at det var noe skummelt!
Det gamle bygget skal de vel fortsette å bruke, men da mer som kontorer.

Ja de skal bruke gamle bygget på Radiumen, men jeg antar at det skal gjennom en grundig rehabilitering når resten står ferdig. Det er skikkelig nedslitt der nå. Jeg har ikke vært der så ofte, men enkelte undersøkelser sender Riksen til Radiumen på områder der de har bedre kompetanse. Men det verste med å trø gangene på Radiumen er å se alle de svært alvorlig syke pasientene som er der.

Vel, vel, siden legen min har opphevet alkoholforbudet mitt blir det en slik i kveld. Det skal smake. Siden jeg fremdeles må være forsiktig med alkohol får det holde med en liten boks.

Attachments

• 340286.jpg
    340286.jpg
    20.3 KB · Views: 124
Ja de skal bruke gamle bygget på Radiumen, men jeg antar at det skal gjennom en grundig rehabilitering når resten står ferdig. Det er skikkelig nedslitt der nå. Jeg har ikke vært der så ofte, men enkelte undersøkelser sender Riksen til Radiumen på områder der de har bedre kompetanse. Men det verste med å trø gangene på Radiumen er å se alle de svært alvorlig syke pasientene som er der.

Vel, vel, siden legen min har opphevet alkoholforbudet mitt blir det en slik i kveld. Det skal smake. Siden jeg fremdeles må være forsiktig med alkohol får det holde med en liten boks.
Ja Radiumhospitalet har mange alvorlig syke pasienter. Så finner jeg en smule ironisk på Ahus at barselhotellet og palliativ avdeling ligger rett ved siden av hverandre i samme etasje.Kontrastene kunne ikke vært større... På barselhotellet er man de første levedøgn mens litt lenger borti gangen er det folk som er på de siste levedøgn. Nei takke meg til mer eller mindre vanlige sengeposter. Men det skal sies at jeg har vært borti mer eller mindre palliative pasienter der og.

Sent fra min SM-G990B via Tapatalk

Men det verste med å trø gangene på Radiumen er å se alle de svært alvorlig syke pasientene som er der.
.

Det er rart du nevner det.. Det som sitter igjen mest etter en slik uforglemmelig dag var den vonde, urettferdige følelsen når man gikk ut de skyvedørene "friskmeldt" mens de andre satt igjen..

Back