Glad fredag fra Ris

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
Funfact nr. tre om Rømskog og med en viss relevans for oss flyinteresserte: Det var i sin tid et uunngåelig punkt på ruten Fornebu - Stockholm den gangen man fløy Caravelle, DC-9 og sånt. Radiofyret RSK NDB var grensepasseringspunktet på luftled Green 3 (G3) østover. Neste fyr var Brattfors nordøst for Karlstad.

Annen funfact om Rømskog: Jeg kunne ha endt opp med å vokse opp der, da lokalavisen der nede presenterte min far om "landets yngste ligningssjef)" noen måneder før jeg ble født. Han var der dog bare et års tid, før han flyttet hjem igjen. Klager ikke på det.

Om han i tillegg ble besteget av faren til SK384 (men nå var vel dette før far til SK384 gav seg på "politikken"), som pussig nok også skal ut til Rømskog, så er jo dette rene sagaen.

Ok. Andy out

Last edited:
Fredag her i kolonien også: Godt å være hjemme etter en uke på Norgesturne: Stort sett heldig med været, men 13 graders forskjell fra en dag til neste. Siste dagen i Trondheim var det så ufyselig utafor at jeg bare holdt meg i hotell baren på Scandic Bakklandet, der var det lunt og fint, men det ble en dyr opplevelse, slapp dog å ta oppvasken.:rolleyes:

Pga av orkan i området var det ikke leiebil å oppdrive på FLL. Tok derfor toget til Richard Branson fra Fort Lauderdale til West Palm Beach.
Ganske imponert: På Premium billett får man Lounge med mat og drikke inkludert fatøl. Fikk også litt service på toget, frokost og kaffe.
Fikk leiebil på PBI for å levere på Daytona, DAB, men der var alt stengt pga samme orkan som feiet forbi Fort Lauderdale. (Var ikke så mye futt i den stormen men hadde litt kastevind på motorveien)

G’morgen fra litt lenger nord. ‘Stormen’ ble bare en liten promp, men litt vann blir det da av det. Over om noen timer, så da er det forhåpendtligvis tørt nok i morgen til at jeg kan blåse og brenne litt løv. Søndag, ihvertfall. Ikke mye igjen på trærne nå.

Hadde med meg litt vel mye snop hjem fra gamlelandet. Julemarsipanen var kommet, så da har man sikret seg til den tradisjonsrike julevakta. Og fått en ny favoritt, Minde lakrissjokkis. Dæsken så godt ..

God fredag fra kontoret midt mellom Tønsberg og Sandefjord.

Fikk biletter til Kaizers, selv om det ikke var lett. 3. datoen jeg forsøkte endte vi opp med

Jeg fikk ikke billett(er) denne gangen. Så da blir det hvertfall en ekstra øl til tacoen i kveld. Ganske sykt opplegg. Men flirer godt av alle oppkjøperne som ikke får solgt videre billettene sine (til høyere pris) på Finn akkurat nå. Når skuffelsen har lagt seg får vi håpe det åpner seg for muligheter i 2024.

G’morgen fra litt lenger nord. ‘Stormen’ ble bare en liten promp, men litt vann blir det da av det. Over om noen timer, så da er det forhåpendtligvis tørt nok i morgen til at jeg kan blåse og brenne litt løv. Søndag, ihvertfall. Ikke mye igjen på trærne nå.

Hadde med meg litt vel mye snop hjem fra gamlelandet. Julemarsipanen var kommet, så da har man sikret seg til den tradisjonsrike julevakta. Og fått en ny favoritt, Minde lakrissjokkis. Dæsken så godt ..

Lakrissjokkisen fra Minde er Ekstra Best

Back