• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Glad fredag fra Ris

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God morgen fra kjøkkenkontoret. Arbeidsdagen startet for en liten halvtime siden og det går slag i slag til vi setter kursen mot fjelltelt et par dager på lading. Nyt fredagen du også!

God morgen fra Lillestrøm! :)
Deilig med en fridag! Den skal utnyttes til en flytur til SVG med Flyr. Første Flyr for meg. Men først litt indretjeneste etterhvert her hjemme.
Ha en fin fredag! 20220513_063534.jpg

Sent fra min SM-G998B via Tapatalk

God morgen. Her venter vi på at barnehagen skal åpne. Praktisk med gjemmekontor i dag, så da får jeg pakket, trent og kanskje klippet håret, før Flyr tar oss til BLL i kveld. Satt opp MAX så da ligger det an til både ny flyplass og flytype i boka. Ha en fin dag

God morgen fra Grønland. Hjemme etter et par dager i Tyskland, tur retur med Lufthansa til München. Smekkfulle fly begge veier, oppgraderte til biz for noen hundrelapper på returen. Serveringen var ganske begredelig, fikk en liten kald laksebit med kraftig røyksmak og stekt(?) eggerøre. Ikke champagne i business, det kan kun kjøpes på økonomiklasse… Etter maten spurte jeg om en Wolfcraft øl, den kunne heller ikke serveres på business. Så da ble det i stedet en GT som kostet dobbelt så mye som ølet jeg hadde lyst på… Så egentlig en begredelig opplevelse, kun ledig midtsete som var positivt. Crewet var heller ikke bra, var mest opptatt av å skravle høyt med hverandre. Og nevnte jeg munnbind?

Men da var oppgraderingen hos Sixt desto bedre. Trøbbel med bookingsystemet, men det slo positivt ut for meg[emoji3] Og ellers hyggelig å være ute blant folk og å treffe forretningsforbindelser igjen. Ha en strålende fredda!
ab1bd13e6cb1b6d35f81b853a40b7f20.jpg

God morgen fra Oslo. Dette var visst uken for hurtige innkallinger. Onsdag ringte de fra tannlegen og ba meg komme i går (heldigvis var det ikke noe å sette fingeren på). Mens jeg var hos tannlegen ringte de fra Riksen med spørsmål om jeg kunne komme dit 0800 i dag for MR og ultralyd. Så da sitter jeg på trikken til Riksen. For å slippe å stå opp helt i ørska dro jeg inn i går og tok inn på Scandic Sjølyst. Hadde noen poeng som var i ferd med å gå ut så det passet greit å bruke dem. Det ble type 72 materiell fra Skøyen til Oslo S i dag. Mange år siden jeg har kjørt med det.

Det er ikke noe alvorlig med meg, men prøvene har vært litt ruskete siste uken så da ville de ta en sjekk på det. Planen er å dra hjem senere i dag, men en vet jo aldri hva de finner på der inne.

God morgen fra Randers. Her spretter vi straks ut i bilen for å ta en litt semi-lanlig bilrute til AAR. Deretter en svipp med ATR og en svupp med 321, og så er vi hjemme.

Det blir faktisk ekstra best. Ha en super fredag.

Mårnings fra det Sørlandske!
Dagen startet med forsovelse, så får vi håpe at dagen blir mer effektiv pga det... Her skal det regne i dag, så da er det greit at planen står på hjemmekontor. I morgen skal det bli bedre så da satser vi på årets første båttur til hytta.

setter kursen mot fjelltelt et par dager på lading.

Jeg har altså vanskelig for å se for meg at du kan lades opp i et fjelltelt.... Ja at du skal overnatte i telt på et fjell høres godt nok overraskende ut...

God helg...

Mårnings fra det Sørlandske!
Dagen startet med forsovelse,

Leste først "forlovelse" :drunk:

God dag herfra. Ingen forlovelse her heller, men en liten forsovelse her også.
Men de på terminalen som skal scanne inn godset hadde drøyd det litt, så jeg fikk ikke vite hva som stod på terminalen før 08:30 uansett. Omtenksomt av de, det.

Litt kontorering i noen timer, før det blir helg. Da skal jeg antageligvis lure på hva jeg skal i ferien min.

Nei Martin! Her er det ingen forlovelse!

Er mer i moduset "No woman - No Cry"....

Skål! Det er fredag!

Last edited:
God formiddag fra Skaun!

En helg med konfirmasjon og Eurovision endret seg kjapt da en kollega ble syk, og nå må jeg plutselig til London på jobb i morgen tidlig.

På så kort varsel var det KLM som var klart billigst, og har jaggu klart å karre meg til 1A på begge flights over fjorden.

Det betyr fotballkamp på søndag når mitt kjære Tottenham møter Burnley hjemme og etter storseieren mot Arsenal i går kveld ble jo alt mer spennende! Billetter alt i boks! :)

Sen kveldsflight hjem fra LCY på mandag, kommer i hvertfall hjem til flaggene skal heves 17 Mai!

Her skal det pakkes nå, ha en fin fredag alle sammen!

Kim

På så kort varsel var det KLM som var klart billigst, og har jaggu klart å karre meg til 1A på begge flights over fjorden.

Får håpe du flyr 737 da. I Embraerne er det så fullt om dagen at 1A er trangere enn 23B hos Ryanair. :)

Happy flighting

Det første strekket fra TRD er Embraer, men flydde den for et par uker siden i 1A også, og hadde veldig god plass.

Siste leg er med 737, så vurderer sovepose og hengekøye da. :)

Kim

God ettermiddag fra Forus,
Her jobbes det for fullt for å bli ferdig med "milestones" denne uka.
En måned igjen til sommerferie start og mye som skal være ferdig innen den tid.
Jobbing på 6ern vår i ettermiddag på museet er på planen.
Så blir det rekefest i heimen.
Ha en fin dag.

God fredag den 13 fra Lommedalen. I går ble det plutselig en kjapp liten kjøretur Oslo-Ålesund tur-retur, Jeg så reinsdyr, elg masse hjort, hare, rev, grevling, sau, geit, hest og ku på turen (Hest og ku er ikke noe nytt for en fra Lommedalen. Resten av kommunen mener det lukter hest og ku av oss alle sammen) Var ikke hjemme før 05.00 i morges.
Det mest interessante var en Antonov 124 på veg til å lande på OSL, som passerte lavt, rett over meg, der E6 passerer Andelva.
Nå kom det en SMS med beskjed om at ny frontrute er montert inn min nissan leaf, så da er det bare å komme seg til Riis bilglass i sandvika for å hente den, samt ta den på etterkontroll, så den blir EU godkjent. Kjerringa har dratt på hytta sammen svigers så da blir det sykkel tur til Sandvik.

Det første strekket fra TRD er Embraer, men flydde den for et par uker siden i 1A også, og hadde veldig god plass.

1A på Embraer er helt konge, det. Vindu og midtgang i ett. :D Hadde det på søndag. Ikke KLM, riktignok ….

G’morgen fra terrassen. Finfint her nå.

00cd78a656a5b47b97329f6403fd305e.jpg

God fredag ettermiddag fra Oslo. Nå skal jeg straks ut på en sen lunch/veldig tidlig middag alt etter som man ser det med en jeg ikke har truffet på en stund. Det blir koselig. Så fikk jeg en jobbvakt i morgen også . Dessverre mens FA cup finalen pågår mellom de røde og de blå i England, men det får gå. Kommer nok til å følge med litt på VGLive. :old

1A på Embraer er helt konge, det. Vindu og midtgang i ett. :D Hadde det på søndag. Ikke KLM, riktignok ….

Mente mer at de fyller opp alle setene i business om dagen. Så da føles det nokså intimt foran der på vindu og med litt mat. Men ja... det er vel et først wørld pråblem da. Innrømmer det.

God dag fra Radisson Blu, OSL.

Norwegian var plagsom full over fjellet. Skulle valgt SAS for der ville eg fått Ringi, Kvikklunsj og muligens ledig midtsetet. Ja ja, greit med en påminnelse om hvor en hører hjemme.

Check-in gikk kjapp og eg fikk nesten god følelse når hun skulle finne rom etter mitt ønske. "Ja, eg har ett rom med utsikt mot rullebanen. Her er romkortet", går til heisen og ser at rommet er i 2.etg.

Neste gang må eg visst spesifisere at rom med utsikt ligger i høyden **milde moses** Og hun i resepsjonen var ikke blond engang.

God helg

316fef05ad7ee656e75c920b779c3b86.jpg

FQTV

God dag fra DY968. Klar for ølfestival i Køben. Skål!!!!

Sent fra min SM-A530F via Tapatalk

Back