Glad fredag fra Ris

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
Den mezzaninen der er den man kunne gå opp en trapp uten noe sikkerhet eller noe, er det ikke?

Husker Pappa tok meg med dit (tror jeg) i blant i gamle dager så jeg kunne stå og glane på fly. Noe jeg var fullstendig oppslukt av. Men jeg var liten nok til at det er relativt vage minner. Husker bare at jeg stod en sånn plass ved et gelender, med bamsen min Wolfgang under armen, og stirret på fly så ofte han gadd å kjøre dit.

Eller er det en annen plass (eller for den saken skyld gamle Gardermoen) man kunne dette?

Så da var det bare en bamse, altså?

Man kunne spise is og glo på fly på gamle Gardermoen uten å ha flybillett, men det tror jeg var en "vanlig" annenetasje.

Så da var det bare en bamse, altså?

Man kunne spise is og glo på fly på gamle Gardermoen uten å ha flybillett, men det tror jeg var en "vanlig" annenetasje.
Wolfgang var primærbamse og bakgrunn for historier jeg løp rundt og fortalte til folk vi møtte. Wolfgang levde nemlig i en parallell verden og holdt på med masse ting. Foreldrene mine hadde flere runder der de måtte oppklare for folk at det ikke var sant det jeg løp rundt og fortalte, men at jeg heller ikke var spik spenna gal. Bare at jeg hadde en litt alternativ fantasi. :)

Fikk også skremt en dame på toget med at broren min var så uheldig å ha blitt født med hjernen opp ned og derfor ikke var helt som alle andre.

Litt sånt. Det har ikke forandret seg stort

Last edited:
Glad fredag fra Stillehavet, foerste morgen tur med hundene ble ogsaa en «Low key whalewathcing» hvalene ute i havet, oss paa stranden, ingen Rib, ingen stoey, bare lyden fra det ikke saa Stille Havet.
Newport Oregon er «my kind of port» en skikkelig skjult perle, stor fiskeflåte gir fersk fisk og om man kun foelger Highway 101 ser man i grunn det vaerst USA kjeder kan by paa: Kroger, Walmart, Starbucks - mens minutter unna finner vi smaa bakerier med ferske bakevarer (sammenlignet med Starbucks som serverer 2-3 maaneder gamle «holdbare» scones - yuuuck og MAKAN).

God kveld fra Comfort hotell Flesland. Noe snodig å bo på hotell i egen by, men flyavgang kl. 06:00 krever spesielle tiltak for å få en halvtime ekstra søvn! Skal videre med SK til LAX i morgen formiddag, og for et par dager siden ble A333 byttet med A359, noe betydde at det plutselig ble mange ekstra seter tilgjengelig i C. Dermed ble det minimumsbud for oppgradering, og kjapt akseptert bud. Tenker derfor det kan bli en fin tur over dammen.

Her på Scandinavia er jeg i gang med kveldsvakten. Bare senga er større enn gårsdagens rom, så her skal det soves etterpå. Får besøk av en kompis også, så satser på en rolig vakt.
Var en tur på Fornebu også. Har ikke vært i terminalbygget siden 1998, men det var fortsatt enkelte gjenkjennelige områder. Bittersøtt.

Inni terminalbygget påFornebu for første gang siden 1998 ....
Litt rart, ja .....
de6d5661dd84a2c503a7446276cc8537.jpg

På restauranten der hadde de verdens beste sprøstekte kylling med kryddersmør. Ble ganske mange fine avreiser fra den plassen der.

Forøvrig fikk jeg hoppet på et tidligere fly fra LHR hjem og siter i en knallgul taxi nå forbi Kløfta og skjønner at man rekker en krukke vin med mor i sofaen. Nå er det null reising før tirsdag.

Den mezzaninen der er den man kunne gå opp en trapp uten noe sikkerhet eller noe, er det ikke?

Yepp - stemmer, den var på avgangsnivå landside.

...
Wolfgang levde nemlig i en parallell verden og holdt på med masse ting. Foreldrene mine hadde flere runder der de måtte oppklare for folk at det ikke var sant det jeg løp rundt og fortalte, men at jeg heller ikke var spik spenna gal. Bare at jeg hadde en litt alternativ fantasi. :)
...

Fikk plutselig Tommy&Tiger'n på netthinnen her :lol:

Back