Glad fredag fra Ris

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God morgen fra kjøkkenbordet. Nyheter, kaffe og ukens vintips er underveis. Først blir det kontorering både alene og på teams før det blir en tidlig ettermiddag med bobler i godt selskap på et av Oslos minst brune vannhull. Ha en ekstra best fredag.

Ukens vintips er en gammel favoritt som vi ikke hadde smakt på noen år før Sørlandets og bibelbeltes bobleekspert promoterte den på Snapchat for noen uker siden. Nok en Riesling - men denne gang fra USA og nærmere bestemt upstate New York.

Boundary Breaks Dry Riesling No. 239, 2020 er ung og frisk, saftig med sitruspreget frukt, innslag av grønne urter, eple, nøtter og mineraler. Mer sukker (10,5 gram Per liter) enn vi vanligvis drikker - men absolutt ikke søt. I kveld blir den servert til reker her ihuset. Kr 190,50 på Vinmonopolet fra Lillestrøm, via Vinderen/Majorstuen til Asker….og sikkert i mange flere utsalg.

God morgen fra Hvalstad. Her er barn klargjort og matpakker smurt. Klar til avreise men må ligge i holding til både barnehagen og SFO åpner, men vi sitter på første ankomst slot for dagen. En rask tur innom de gamle på morgenen, for å fikse det klassiske ilandsproblemet med å hjelpe til å flytte noen vinskap. Tror jeg har kontroll på dokumentene til avreise på søndag, men må ta en garderobesjekk etter jobb i dag. Ha en fin dag

Last edited:
God morgen fra prærien. Håper jeg finner gløden i dag for å skrive tilbakemelding til de resterende 18 ansatte. Det er bare noe med formatet det skal skrives inn i som dreper all lyst, men det blir jo litt gammel mann å skrive først i Word for å kopiere over. Har vel ambisjoner om å stikke avgårde en tur på langrenn.

God fredag fra OSlo og god vinterferie til de som måtte ha det. Det har ikke jeg, men er vel fort gjort at man møter på noen out of office svar fra lunchtider i dag tenker jeg...
Vel jeg har fri i dag og skal jobbe lørdag og søndag.
Likevel nok å fikse - jeg funderer på en tur til legevakta etter et ublidt møte med isen for noen uker siden ikke har gjort at smerten i det ene håndleddet har gått bort. Det er nok sikkert ingenting alvorlig, men litt spesielt at smerten skal sitte så lenge i. Morsomt med Bodø Glimt i går da, ypper seg virkelig i Europa.

Boundary Breaks Dry Riesling No. 239, 2020 er ung og frisk, saftig med sitruspreget frukt, innslag av grønne urter, eple, nøtter og mineraler. Mer sukker (10,5 gram Per liter) enn vi vanligvis drikker - men absolutt ikke søt. I kveld blir den servert til reker her ihuset. Kr 190,50 på Vinmonopolet fra Lillestrøm, via Vinderen/Majorstuen til Asker….og sikkert i mange flere utsalg.

Makan. Enda en grunn til å kle på seg på en fredag.

Sitter fremdeles i køya med mobilen og kaffe. Storsmurfen var flink til å servere oss kaffe og brus til hun dro i barnehagen. Etter det ble jeg og elefanten sittende her og skrike etter påfyll, men til ingen nytte så vi måtte gi opp og hente selv. Nå må vi altså kle på oss og dra på Polet også... makan!!!

I kveld blir det sushi og muligens litt planlegging av sommerferie. En liten guttetur som starter med OSL-HEL-AMS-ABZ (bongodirekte) og så ferge til Sumburg er allerede godt i gang. Men så er det hovedferie da...

Ha en stilig dag!

Nå må vi altså kle på oss og dra på Polet også... makan!!!

Ingen som sier at du må..?

I kveld blir det sushi

Hæ??

God dag fra gjemmekontoret. Her har man en slags følelse av at ting er under kontroll.
Nå skal jeg tolke en mail med opplysning om to biler jeg skal lage noen tollpapirer på. Det står på den ene at den "LASTER TIDLIG!!!", men det står 11:00 på begge.

God helg ønskes :)

God formiddag fra Forus,
Fredagens første møter er ferdig , tid for litt kaffe påfyll og noen uformelle diskusjoner med kollegene i prosjektet.
Så skal et knippe med jobb og fritidsreiser bestilles fremover. Kattepinen nå er ; skal SAS eller KLM benyttes?
Vel , I shall give it some thoughts..........
Ha en fin fredag og god helg

Nå skal jeg tolke en mail med opplysning om to biler jeg skal lage noen tollpapirer på. Det står på den ene at den "LASTER TIDLIG!!!", men det står 11:00 på begge.

Martin, nå har du jobbet med biler en stund, og du burde jo vite det at lastetid, det er satt basert på pilkast konkuransen på kjørekontoret. Og om de faktisk gjør som de blir bedt om er like normalt som å få katter til å gå i takt.... :headbang

I dag hadde jeg en bil som skulle laste et sted kl 07, etter å ha purret uten svar så sier terminalen at det ikke er noen bil der, mens trucking firma sier at står der og venter på å lastes....

Her tidligere i uka hadde jeg en som var forsinket til lasting, så sier de at han er der om 45 minutter. 2 timer senere ruller han inn foran rampa med godt humør.... hvordan han faktisk rakk å gjøre til FRA på den tiden han gjorde, det er jeg litt usikker på, men det gikk....

Ellers kan det nevnes at det er fredag, solen skinner, jeg har litt for mye å gjøre. Så da tror jeg at jeg tar turen og skaffer noe lunch. Så får jeg prioritere litt etterpå hva som kan være lurt å få unna

I dag trenger jeg :drink

Og jaggu der kom det en god kollega og tok opp bestilling på baguetter, så da ramler det inn en med bacon og brie om ikke så lenge.

S

Martin, nå har du jobbet med biler en stund, og du burde jo vite det at lastetid, det er satt basert på pilkast konkuransen på kjørekontoret. Og om de faktisk gjør som de blir bedt om er like normalt som å få katter til å gå i takt.... :headbang

Jo takk, jeg vet.

Hos oss tror jeg det går mest i tider som ligger i Excelarket til de som sender meg bilnumrene. En del copy+paste der, tror jeg.

Hadde en bil fra en kunde, der kunden ikke akkurat er kjent for å være tidlig ute med papirer, og tidspunktet i mailen fra naboavdelingen sa lasting ca. midt på dagen en gang, og så regner man et par-tre timer til grensen.

Enten kom papirene sent, eller så var det noe feil og jeg måtte etterlyse nye. Maste veldig på kunden, og truet med at bilen ville bli forsinket og det ene og det andre.. Så kom det mail om at "bilen laster 16:30": :headbang.

En annen var en kunde som sender kanskje et par ganger i måneden, om de sender hver måned, og det kommer en mail fra "naboavdelingen" med papirer og all info, og vi pleide ofte å få de minst en dag før bilen faktisk skulle laste. Det kom en mail, og det stod den skulle laste neste dag.
Så kom det mail fra transportør, som kunne fortelle at bilen stod på grensen, og lurte på et referansenummer han måtte ha. Bare et døgn for tidlig ute, der altså.. :rolleyes:

Hei fra Forus. Dagen skulle egentlig bli tilbragt i frihet(?) men de klarte jammen lure meg til å jobbe noen timer i dag også. Slapp heldigvis å komme i morges så da fikk jeg gjort unna en god treningsøkt før jeg gikk på jobb. Nå er det bare sjarmøretappen igjen og så blir det en rooooolig kveld vil jeg tro. Ha en fin en!

G'morgen ... siste innspurt gjennom VPN-tunnellen før det blir helg. Blir vel litt romstering på et svensk skrivebord også før jeg gir meg.

Blæs litt her hos meg også, men på langt nær som på balløya. Feeden til LHR synes å være tungt belastet, men det er jo flere med kamera rundt flyplassene i dag. Fint å bruke som 'kontorvindu.

Ellers har man rukket en tur på dynga. Nå s kal kaffekoppen fylles, og så bærer det igang ...

God kveld fra Kongsberg.

I dag har jeg faktisk vært innom campusen vår i Drammen og snakket litt med gode kollegaer og min leder. Jeg har ikke vært der siden august. Det var utrolig kjekt å treffe litt andre mennesker enn bare nærmeste familie og personer som enten er kledd i hvitt eller grønt.

Det ble også tid til en trim i dag. Dagens gåtur ble på rundt 3 km. Ikke veldig langt akkurat, men jeg må ta det litt gradvis. På dagens rute er det en del bakker og det er jo fint for mosjonen.

P
Og siden det er så mange fra Lillestrøm-området her ... Hvorfor ikke støtte et viktig kulturobjekt? Din lokale platesjappe .....

https://bidra.no/prosjekt/til-plate...7X_s5axmIfbiWyTVb-FKCttq-2FstWf2-z9DRwYP58MaI

Bidrag gitt. Platesjappa er jo helt sjef. Men jeg ble litt i tvil. Jeg er ikke stor fan av å støtte Falck. Men Platesjappa er sjef.

EDIT: angrer litt at jeg ikke leste nøyere. Men hvis de ikke når 10.000,- går da alle pengene til Falck? Burde man bare fylle potten så ihvertfall Platesjappa får bonusen? Makan. The struggle.

:)

EDIT: Han gjør det. Men men, han trenger dem vel han også :)

Last edited:
Haha - nei, det går tilbake til deg. Men de er halvveis allerede, så den går inn. Veldig bra, jeg donerer en hundrings selv for å feire. Selv om jeg ikke er fra Lillestrøm.

Falck er OK, har vært en del i kontakt med ham i forbindelse med Norske Albumklassikere-seien. Han er entusiast. Virkelig entusiast. Han har fått ut nesten 250 CD'er og en haug LP'er og bøker det siste året. Samt en del samlebokser. Jeg har selv over 50 stk CD'er stående i hylla ved siden av meg. Det er en glede å gå i postkassa når det er cd'er på vei. Make postkassa great again!

Haha - nei, det går tilbake til deg. Men de er halvveis allerede, så den går inn. Veldig bra, jeg donerer en hundrings selv for å feire. Selv om jeg ikke er fra Lillestrøm.

Nå er det 94%.
Jeg håper ikke Elefanten og Fnate taper pengene sinne.

Nå er det 94%.
Jeg håper ikke Elefanten og Fnate taper pengene sinne.

Som sagt, feiler prosjektet får man pengene igjen. Men denne går inn. Og finnes det en selvstendig platesjappe i området ditt, gå gjerne inn på facebooksiden til Norske Albumklassikere og legg inn forslag eller stem på hvem som blir nestemann ut.

Norske Albumklassikere er stjerneeksemplet på hvordan crowdfunding skal gjøres. Kulturbevaring i praksis.

P

Bidrag gitt. Platesjappa er jo helt sjef. Men jeg ble litt i tvil. Jeg er ikke stor fan av å støtte Falck. Men Platesjappa er sjef.

EDIT: angrer litt at jeg ikke leste nøyere. Men hvis de ikke når 10.000,- går da alle pengene til Falck?

Da gikk den inn! :D

Nestemann ser ut til å bli en sjappe på Ski.

Back