Gjør alvor av do-gebyr?

Re: Gjør alvor av do-gebyr?

Kjempesmart! Da må man faktisk veksle til seg euromynter når man skal fly Ryanair. Jeg tror fortsatt ikke på at dette vil skje...

Helt latterlig, smart gjort for å spare drivstoff! Man kan jo ikke vente annet av RyanAir? :D

Det skal nok blive festligt med kun et toilet ombord når det er fyldt eller går i stykker, men mon ikke det blot er anden runde af deres PR-BS. som medierne blot endnu engang hopper ukritisk på.

God tur....

Kjempesmart! Da må man faktisk veksle til seg euromynter når man skal fly Ryanair. Jeg tror fortsatt ikke på at dette vil skje...

Neida, det blir sikkert mulig forhåndsbestille, man krysser av for "Toilet Use 10.00 GBP" når man bestiller :D Er man litt kvalm er det sikkert lurt og bestille "paper sick bags 5.00 GBP.

Flytevest må de da vel kunne ta betalt for, folk er jo så opptatt av sikkerhet i disse dager, kan jo bli en gullgruve for mister Mol... :(

Da tror jeg det vil lønne seg å innføre betaling for å komme ut .. .eller skal de ha en f/a stående og passe på at folk ikke holder døra for hverandre? :p

Jamen EU må jo så ind over her.....
Det er vel en krænkelse af den personlige frihed, vil jeg mene....Gebyr for at gå på toilet
!!! tror ikke den holder hvis den kommer for en eller anden EU ret.
OG ja, Endnu en grund til at tryne FR
Hilsen
Ole

Men denne uken har jeg lært at det er totalprisen som er det eneste som teller - så er vi fortsatt unna/over svinedyre SAS og ikke fullt så dyre Norwegian så er dette rett og slett ren fornuft!!!

Tror de fleste aksepterer og i mange tilfeller synes det er fornuftig at personer med bagasje betaler mer enn de med bagasje, og at det er greit at den som vil bestemme sete selv betaler litt mer.

Men tror også at de fleste opplever det som å gå over en grense når man (hvis man) innfører et begebyr for noe som er helt nødvendig. Her kommer det også inn at f.eks. personer med sykdommer etc kan ha mer behov for toalettbesøk enn andre, og at det således blir en slags diskriminering.

Men tror også at de fleste opplever det som å gå over en grense når man (hvis man) innfører et begebyr for noe som er helt nødvendig.

Ja - betal for din drink og betal igen for at komme af med den :cry: Man skal da sørge for at have godt med kontanter med...

Ikke noe problem. Det er bare å beholde tomflasken og fylle den opp ved behov.

Pilotshop har flasker for oss ( tidligere ) småflyførere... Har den faktisk fortsatt....;):colgate:

Egentlig er jeg litt overrasket over at de ikke har begynt å selge 'forhåndsbetalte' kort - a la gavekort - hvor man kjøper et kort med et visst antall Euro som kan brukes til betaling av Ryanair-varer. enten det er reiser, mat/drikke ombord, dobesøk etc etc ....

Vil fungere fint helt til folk begynner å pisse seg ut, eller spy på gulvene:) for så å beklage veldig

Er det første, andre eller tredje gang FR kjører dette 'publicity stuntet'?

Det funker visst hver gang :D

Som EB så fint har lært, er det totalprisen som teller!

Kanskje SAS kunne finne opp et system som koblet toalettene til et system for å omgjøre avføringen til bio-drivstoff! Hvis bare nok folk dreit seg ut i løpet av flyturen, kunne de jo spart masse dyrt drivstoff. Ja, kanskje man til og med kunne få betalt kg pris for å gå på do i løpet av flyturen! Og da må man jo regne dette fra den svindyre billettprisen igjen!!

Hvis ikke det er realistisk, kunne et slikt påfunn sikkert gjort seg bra på 1. april om ikke annet! Synes det hørtes artig ut, jeg!!

BF:colgate:

Det som vil skje er at førstemann som må på toalettet vil ende opp med å betale. Han vil fungere som en bjellesau overfor andre tissetrengte som raskt vil stille seg i kø. Når førstemann da forlater toalettet, vil de andre kunne gå inn gratis etter tur - forutsatt at ingen er så smarte å lukke døren etter seg før den neste har fått gå inn. Dette vil i sin tur føre til at Ryanair innfører snikegebyr på 1000 Euro for alle som går på toalettet uten å løse billett.

Hvad vil der ske, rent balancemæssig, hvis toilettet er placeret aft, og alle 189 rejser sig
på samme tid og vil stille sig i kø ????
Så vil der på et eller andet tidspunkt opstå kaos, idet der jo ikke er plads til at 2 kan passere hinanden, og hvordan vil crew forhindre at kun en betaler og holder døren for de
næste 188 ???
Det her er kun med til at give MOL mere reklame, men lige præcis dette gebyr kan backfire. Det vil helt givet gå ud over salget om bord.
Iøvrigt kan jeg kun anbefale at du tager din egen mad og drikkevarer med ombord
Hilsen
Ole

Hvad vil der ske, rent balancemæssig, hvis toilettet er placeret aft, og alle 189 rejser sig
på samme tid og vil stille sig i kø ????

Ingen ting, ettersom det fysisk ikke er plass ... ;)

Back