Gjennomgående flightnummer - uten flyskifte

JoeW

ScanFlyer Rusty
Gjennomgående flightnummer - uten flyskifte

Nettopp booket meg retur fra PHX etter Thanksgiving (og ble til og med nødt til å booke F for å få tider som passet). Har gjennomgående flightnummer, og visstnok samme equipment også siste stykket - med 55 minutter bakkestopp. Innebærer det at de gjennomgående passasjerne blir sittende - mens lokale pax og bagasje lastes av og på?

Ser ikke helt gevinsten vet dette i forhold til om jeg måtte ut og finne en annen flyvemaskin - men jeg antar jeg ihvertfall ikke kan miste connection. En ting er om man flyr melkeruter ala WF - men en transcontinental flight med et 45 min ekstra-leg? Jaja, får satse på at de serverer predeparture drinks under bakkestoppet i såfall..!

Re: Gjennomgående flightnummer - uten flyskifte

Med 55 minutter bakkestopp. må du nok ut .... Du skal sikkert gjennom en hub, så da er det sannsynligvis crewbytte.

De gangene jeg har reist tilsvarende, har det imidlertid stort sett vært flybytte, og hvis America West var involvert, fortrinnsvis til motsatt ende av terminalen.... :headbang

Jeg ville anta det, men min bekreftelse maser så fælt om "no plane change required" opptil flere steder - derav spørsmålet, i grunn. Men PHX-CLT er vel en "hublinje" for US, så det du sier maker jo perfect sense (og da spør jeg jo, som jeg har gjort før, om det virkelig er nødvendig med noe gjennomgående flightnummer i våre internetbooking-dager - men det er jo en annen sak...).

Jeg har reist flere ganger med Lufthansa på strekningen FRA - MNL med stopp på ca en time i Guangzhou (CAN). Gjennomgående passasjerer fikk da ikke lov til å forlate flyet. Passasjerer til CAN gikk av flyet, mens det ble lastet om bord litt mat og drikke og flyet fikk påfyll av fuel. Det var også crewbytte. Jeg kjenner ikke til din flight, men ser ingen grunn til at passasjerene må ut av flyet dersom du skal være med samme flyet videre.

Fløy en slik tur i sommer LAS-DFW-AUS med AA, der vi fløy videre med både samme flightnummer og samme maskin, og da måtte alle mann ut.

Kan virke som det er varierende praksis i USofA? Fløy MSY-ATL-NYC for noen år siden med DL. Da var det frivillig å gå ut i ATL. Ble opplyst om at man enten måtte forlate flyet med en gang eller bli sittende hele tiden.

(At man på internasjonale flighter ikke får gå ut på en stop-over kan være naturlig ifht. immigrasjon/toll o.l.)

Ser vel ut som om jeg må konkludere med å vente og se..

Da har jeg vært ute og reist!

Det ble ikke opplyst noe ombord, og på spørsmål ble det svart at de nok ville gått ut personlig da det ville være cleaning ombord - men at om jeg absolutt ønsket kunne jeg bli sittende. Så ikke ut til at noen ble sittende - ei heller ekteparet med infant på fanget på raden foran meg(forøvrig svært godt behaved baby i F!). Deler av crewet, inkl. purser ble byttet ut.

På turen til, hvor det var bytte av både fly og flightnummer i CLT, viste det seg at flyet mitt in til CLT gikk videre til Cleveland. Her så det ut til at en del ble sittende.

Det eneste som nå pisser meg litt off er de manglende 50 elite qualifying miles og kun 1 vs 2. elite qualifying points, ettersom returen, til tross for at jeg rakk å trekke kredittkortet mitt opp til flere steder på CLT, kun counter som et leg med milage som en direkte flight...

Back