Gigantisk devaluering av Eurobonus - ingen mer F-class award med LH (falsk rykte?)

SE-AER

ScanFlyer Blue
Fra businessclass.se:

Fick den tråkiga nyheten bekräftad idag. har misstänkt det under en tid nu eftersom inge platser öppnat upp i O-klass (First) hos Lufthansa vid 14-dagarsfönstret. Eurobonus har inte längre tillgång till First Class hos Lufthansa.

Någon annan som har koll på First hos andra bolag?

http://www.businessclass.se/sas-eurobonus/11518-mer-first-class-med-eurobonus.html

Dette er ikke noe annet enn en gigantisk devaluering av verdien av EuroBonus-poengene. Jeg overveier at overgi dette programmet, men samtidig tjener jeg alt for mange poeng på kredittkort og annet, noe som rett og slett ikke er mulig i samme utstrekning på konkurrerende programmer, hvis man bor i Norge.

Last edited:
Re: Gigantisk devaluering av Eurobonus - ingen mer First class award med Lufthansa :(

Dette var dagens dårligste nyhet. Jeg hadde tenkt å ta meg en tur til høsten med Lufthansa F til USA. Hva skal man bruke alle poengene til, som til stadighet renner inn?

Re: Gigantisk devaluering av Eurobonus - ingen mer First class award med Lufthansa :(

Spørs om det stemmer. Hilsen en som fløy LH F på mandag med Eurobonuspoeng

Æsj... Håper dette ikke stemmer... Hadde tenkt å prøve å endre min C-billett til F den 21. juli... :'(

Spørs om det stemmer. Hilsen en som fløy LH F på mandag med Eurobonuspoeng
Håper virkelig det ikke stemmer, men RogerJ på businessclass.se er en Pandion som har ganske god innblikk i SAS. Men han kan jo selvsagt ha feil. Når du skriver at du klarte å booke en reise i F for maks 2 uker siden (regner jeg med?) så kanskje det finnes håp om at kilden til RogerJ er feilinformert.

Hvis det stemmer at det er slutt med LH F så må SAS kommunisere dette på en eller annen måte. Og i sånn fall burde de varslet om dette et par måneder før endringen trer i kraft, slik at folk får sjansen at bruke poengene sine.

Gigantisk devaluering av Eurobonus - ingen mer First class award med Lufthansa

Rart at SK skulle tatt initiativ til noe slikt, iallfall om det bare gjelder LH? Katastrofe om alle F klasser kuttes!

Gigantisk devaluering av Eurobonus - ingen mer First class award med Lufthansa

Fløy TG First på MUC-BKK for en uke siden, hjem i samme klasse BKK-FRA neste uke. Billetten er Eurobonus award booket i begynnelsen av mai. Så foreløpig er hvertfall Thai fortsatt et alternativ...

Re: Gigantisk devaluering av Eurobonus - ingen mer First class award med Lufthansa

Fløy TG First på MUC-BKK for en uke siden, hjem i samme klasse BKK-FRA neste uke. Billetten er Eurobonus award booket i begynnelsen av mai. Så foreløpig er hvertfall Thai fortsatt et alternativ...
Billetter booket for dager/uker/måneder siden er ikke relevant for om det kan bookes fra og med i dag. Dessverre.

Avventer en offisiell bekreftelse før jeg åpner klageslusene. At en EBP har støtt på noen inkompetente kundebehandlere hos EB (outsourcet), er vel strengt tatt mer sannsynlig enn at SAS stenger tilgangen til LH First Class. Det er i hvert fall liten grunn til at LH skulle stenge tilgangen, ettersom de ikke blokkerer dette for noen andre (selv om egne medlemmer har prioritet +14 dager).

Puh...

Trodde at RogerJ på businessclass.se hadde snakket med noen av sjefene for EuroBonus, for businessclass.se-gjengen har ganske så gode kontakter innen SAS. Heldigvis var det kun inkompetente / feilinformerte agenter denne gangen:

Hoppas det inte stämmer?! Min "källa" är två agenter oberoende av varandra. Samt att det inte går att boka. Jag håller tummarna att det bara är något fel

Denne tråden kan stenges :)

Last edited:
Back