Germanwings med videreforbindelse

jb1

ScanFlyer Rusty
Medlem
Jeg vet ikke om dette har vært oppe før, men jeg ser at Germanwings har begynt å selge videreforbindelser via Køln, Stuttgart og Berlin. Spennende utvikling dette. Synd de ikke finnes på OSL lenger, å bytte i Køln hadde vært ok for mange videreforbindelser. I Norden er det kun Stockholm igjen, men de begynner å fly mellom Köln og Reykjavik i sommer.

Tar vel etter konkurrenten Air Berlin - de har hatt viderefobindelse i flerfoldige år nå, bl.a. på PMI.

Kanskje akkurat dette de hadde trengt for å gjøre det bedre på OSL. Fløy med dem høsten 2006 til SXF og de står fremdeles som den overlegent beste LCC'er jeg har flydd med. Begge veier var det forøvrig nesten helt fullt - men hva paxen betalte er jo en annen sak.

Kanskje akkurat dette de hadde trengt for å gjøre det bedre på OSL. Fløy med dem høsten 2006 til SXF og de står fremdeles som den overlegent beste LCC'er jeg har flydd med. Begge veier var det forøvrig nesten helt fullt - men hva paxen betalte er jo en annen sak.

Jeg fløy med dem flere ganger til Berlin og en gang til Köln fra OSL. Belegget var stort sett bra, men prisene varierte voldsomt fra svært billig til rimelig. Avgangstidene var ofte ganske dårlige. Til Berlin har jeg ikke tro på at de kommer tilbake ettersom Norwegian har økt til to daglige avganger, slik at det er flere avganger til Berlin nå enn da Germanwings fløy. Til CGN går det ingen fly idag, og selv om Düsseldorf ligger nær, har jeg tro på at Germanwings kunne få til noe der igjen, særlig med sikret videreforbindelse.

Back