Germania Flug (Sveits) blir Chair Airlines

Someone

Moderator
Medlem
Jeg trodde først det var en spøk, men den sveitsiske delen av Germania, som lever videre, har fått et nytt navn. Ved å slå sammen koden for Sveits CH, med air, så blir da navnet Chair. Mens jeg skjønner koblingen så blir det jo også "Stol"

https://www.20min.ch/finance/news/story/Germania-Flug-wird-noch-diesen-Monat-umgetauft-29916144

Jetzt ist der neue Name bekannt – die ehemalige Airline Germania heisst ab jetzt Chair Airlines. Laut den Verantwortlichen bedeutet dieser Neustart «mehr als nur ein Rebranding»

B667D821AB5719715ED33C472774BE50.jpg

Re: Germania Flug (Sveits) blir Chair

Noen ganger kan man spørre seg hva folk tenker med... Stuhl Fluggesellschaft :D

Et selskap du kan stole på regner jeg med.

Fantastisk bra navn. Regner med byrået som kom opp med denne ler hele veien til banken..

Håper markedet er der og navnet får satt seg skikkelig så de ikke vakler da.. :D

Å velge merkenavn er ikke noe man bare kan stikke under stol.

Navnet er jo på sett og vis svært treffende for hva man faktisk selger; stolseter.

Selv ville jeg nok sett svært grundig på de alternative navnene på blokken, dersom jeg hadde vært beslutningstaker for dette...

Navnet er jo på sett og vis svært treffende for hva man faktisk selger; stolseter.

Selv ville jeg nok sett svært grundig på de alternative navnene på blokken, dersom jeg hadde vært beslutningstaker for dette...

Enig. Men dette er vel ikke verre enn Lucky, Bingo, Bamboo og andre mer eller mindre rare navn på flyselskap de siste årene.

Espen

De planlegger ny og større businessklasse for å ta unna etterspørselen frå chairmen. Økonomiklasse skal hete Stool, eller var det Chtool?

Ser ut som Enter Air er strategisk partner.

... Stolleken begynner kanskje å nærme seg slutten?

Jeg synes denne var helt OK jeg...mest fordi den er annerledes. Men om jeg har tro på selskapet - tja.

Ja DETTE fargeskjema er faktisk et av de bedre. Maskinen blir et friskt (og ryddig!) innslag på tarmac´n. Skal bli interessant å se interior.

Enter Air eier 49,9% av Chair Airlines, mens Albex Aviation eier 50,1%.

Ch-Aviation;
Chair Airlines to use Enter Air code on Italy-Kosovo ops

Da har de fått sin første A320. Visstnok som erstattning for en A319 som i fjor ble skadet under vedlikehold

Airbus A320 -214 3923 HB-JOK CHair Air delivery 12dec21 OSR-ZRH

Back