Geografikunnskaper på SAS Facebook

Re: Geografikunnskaper på SAS Facebook

Vet ikke om dette er riktig tråd, men er ihvertfall relatert...

Har SAS' FB-team mistet siste rest av forstand? På FB-sidene står følgende å lese:

Ikke at jeg bryr meg blanke om Eurovison Cong Contest, men her risikerer man å tråkke samtlige danske og norske kunder på tærene - helt uten mål og mening.

Man bør ikke akkurat være noen PR-guru for å innse at dette neppe er et sjakktrekk når man representer et skandinavisk selskap - har SAS kvittet seg med litt for mye kompetanse i nedskjæringene?

Jeg kan ikke se den posten. SAS sitt facebook team er veldig flinke til å målrette sine poster. Slik at vi som er bosatt i Norge kun kan se poster på Norsk, Svensker på svensk, dansker på dansk, og andre på engelsk. Vist jeg husker riktig så poster de på polsk også til det polske markedet.

Du har vel ikke tilfeldigvis lagt inn på din facebook profil at du bor i Sverige? Kan det være det som har skjedd?

Jeg kan ikke se den posten. SAS sitt facebook team er veldig flinke til å målrette sine poster. Slik at vi som er bosatt i Norge kun kan se poster på Norsk, Svensker på svensk, dansker på dansk, og andre på engelsk. Vist jeg husker riktig så poster de på polsk også til det polske markedet.

Du har vel ikke tilfeldigvis lagt inn på din facebook profil at du bor i Sverige? Kan det være det som har skjedd?

Sitter i Gøteborg om dagen, sikkert derfor jeg ser det. Dog er det ikke bare svensker som har sett det, og det er allerede landskamp i kommentarfeltet....

Eget banner har dem lagd og:
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/971407_10152833744555788_2125167602_n.jpg

Geografikunnskaper på SAS Facebook

Ikke at jeg bryr meg blanke om Eurovison Cong Contest, men her risikerer man å tråkke samtlige danske og norske kunder på tærene - helt uten mål og mening.

Man bør ikke akkurat være noen PR-guru for å innse at dette neppe er et sjakktrekk når man representer et skandinavisk selskap - har SAS kvittet seg med litt for mye kompetanse i nedskjæringene?

pa9upuzu.jpg

Andre end SAS har vel også kunder i Danmark, Sverige, Finland og Norge. Og dette opslag var ihvertfald ikke targeted blot et land på FB.

Men men. Herregud det er bare ESC og mon ikke de fleste oppegående er enten ligeglade eller godt kan se det hyggelige i en lille venskabelig landskamp og godt kan gennemskue hvem opslaget er rettet mod.

Personligt kan jeg ihvertfald ikke blive fornærmet over hverken DY's eller SK's Facebook post.

La nå de ansatte få vise at de er mennesker de også da. Det at det menneskelige og varme, morsomme får skinne igjennom i arbeidet gjør at de ikke blir oppfattet som roboter og gjør samtidig servicen ti hakk bedre.

Dersom det virkelig (hvem nå enn det kan være) finnes personer som føler seg så tråkket på at det skrives noe slikt på facebook at de vil skifte flyselskap, så tenker jeg at de har større problemer og det kanskje ikke er noe stort tap for SAS. Man kan ikke og man skal ikke gjøre alle til lags.

pa9upuzu.jpg

Andre end SAS har vel også kunder i Danmark, Sverige, Finland og Norge. Og dette opslag var ihvertfald ikke targeted blot et land på FB.

Men men. Herregud det er bare ESC og mon ikke de fleste oppegående er enten ligeglade eller godt kan se det hyggelige i en lille venskabelig landskamp og godt kan gennemskue hvem opslaget er rettet mod.

Personligt kan jeg ihvertfald ikke blive fornærmet over hverken DY's eller SK's Facebook post.

Norwegian markedsfører seg vel i høyeste grad som et norsk flyselskap ;)

Ellers kan jeg si meg enig. Man skal lete rimelig lenge for å finne noen som lar dette påvirke valg av flyselskap.

Turkish Airlines er hakket verre i geografi

Turkish Airlines bommet med 11.000 kilometer, sendte ekteparet til feil kontinent, rotet bort bagasjen - og nektet dem erstatning.

At en liten tastefeil kan få enorme konsekvenser, fikk ekteparet Sandy Valdivieso (31) og Triet Vo (39) smertelig erfare.

I stedet for å sjekke dem inn på flyvningen til Dakar i Senegal, sendte flyselskapet dem til Dhaka i Bangladesh.

http://www.vg.no/nyheter/utrolige-historier/artikkel.php?artid=10110455

Ellers er jo denne også morsom
70-åringen fra Los Angeles endte på en skikkelig bomtur pinsehelga. Sist fredag skulle hun fly fra Oslo til Svolvær, men i stedet endte hun i Longyearbyen - på Svalbard.

http://www.dagbladet.no/2012/06/02/nyheter/innenriks/turisme/21892155/

Last edited:

SAS reklamerer for SAS Plus på facebook.
Hva er din favoritt? Ikke stå i kø? Komme raskere frem? Tjene dobbelt så mange poeng? Sise og drikke? Bære nesten 50 kilo? Ombestemme deg så mye du vil? Koble helt av?

Må si min favoritt må være å bære 50 kg eller å sise.

Lasse Niska:
hvilke fly drar dere opp med til kikenes fra oslo? 737-300?

SAS: Hej! De flesta direktavgångarna kör vi med 737-300, medan några körs med 737-600. //MH

Har gått meg hus forbi at SAS har fått enda en ny flytype....

Back