Generelt om håndbagasje (vekt/størrelse)

Re: Generelt om håndbagasje (vekt/størrelse)

Tror jeg har flydd ca 20-25 ganger med STAPPFULL sekk (da snakker vi 20+kg), i SK/DY/BA/UA/EK etc. Aldri har den blitt veid. Beste tipset er å ikke gjøre det veldig tydelig hvor tung håndbagasjen egentlig er. :)

Re: Norwegian - innsjekk/bagasje/setereservasjon

Fått sjekket på volum en gang på x antall flighter i over 20 år. Aldri sjekket vekt. Mange selskap.. .
Eneste WF/SK- handling i ABZ (vekt) og BE når jeg flyr Saabene deres (mål) som jeg har hatt problemer med

PC-skjerm som håndbagasje

Hei,

Jeg har fått det for meg at jeg skal transportere en 27" PC-skjerm av typen Apple Thunderbolt Display mellom Oslo og London iløpet av denne uken (som håndbagasje).

Noen som har erfaring med dette? Stygge blikk er greit sålenge jeg får med skjermen over...

Tenker å ta 07:xx avgangen til SAS eller BA søndag morgen, er jeg heldig er det lite folk.

Noen forskjell på SAS og BA hva gjelder å godta slik type håndbagasje langt utenfor reglene?

Last edited:
Re: PC-skjerm som håndbagasje

Jeg hadde med meg en iMac 21,5'' fra OSL til BOO på direkteflighten til SAS tidligere i høst, i originalboksen som er en jævel av en pappeske.

Den var for stor for scanning i sikkerhetskontrollen, så den måtte manuelt bli sjekket for eksplosiver o.l.

I gate så hadde jeg en rimelig ydmyk approach i det gatepersonalet ankom. Jeg hadde ikke noe annen håndbagasje med meg, så jeg satset jo på at det skulle gå greit. De mente at det skulle gå greit å få den ombord. Inne i flyet, så smatt den rett opp i hattehylla, no questions asked.

Fly med SAS: Fest alle Diamond/Gull-lappene du har på skjermen, slik at det "flashes" til alle ansatte i alle ledd under reisen. Da går det bra :)

Takk for svar, jeg prøver. Jeg tror desverre boksen er for stor til å passe i hattehyllen, men vi får se.

Hvor i kabinen har du tenkt å oppbevare en 27" skjerm???

Folk får jo ombord celloer, så denne lille (store) skjermen burde vel være overkommelig, hæ? ;)

Lurer på om det lureste kanskje er BA Biz en søndag morgen, er nok ikke usansynlig at det finnes et usolgt sete og jeg dermed får en treseter for meg selv.

KA/CX 5kg carry on limit

Min carryon veide 6.1kg men ble nektet å ta den med inn da maks er 5 kg. Veldig tungvint. Er det mange selskap som har 5 kg limit, og som er så strenge? Dette var fra PVG til HKG.

Re: KA/CX 5kg carry on limit

Dette var veldig strengt. Nye regler fra i morgen (15. september), da er det 7 kg som gjelder, så du har vært maks uheldig.

Re: KA/CX 5kg carry on limit

Kom på at de sa CX var 7 kg, mens KA er 5kg. Er du sikker på at det er 5kg hos KA fra i morgen?

Back