Noen som vet hvordan dette med bag fungerer på håndbaggsje-reglene. 23 cm i høyden er vell vanlig regler, men betyr det at en ikke må fylle baggen mer enn 23 cm i høyden da?
Fungerer f.eks en X-small av North face duffel?
Dimensions:
XS: 18" x 11" x 11" (46 cm x 28 cm x 28 cm)
Tenkte å reise over dammen kun med håndbaggasje...
Merk at på Dubai-flyvningene til Norwegian så er det maks 8kg håndbagasje som tillates.
Fått sjekket på volum en gang på x antall flighter i over 20 år. Aldri sjekket vekt. Mange selskap.. .Hvor ofte veies egentlig håndbagasje? Har til dags dato aldri opplevd det...
Hvor ofte veies egentlig håndbagasje? Har til dags dato aldri opplevd det...
Hvor ofte veies egentlig håndbagasje? Har til dags dato aldri opplevd det...
Er vel ikke bare økonomi som er grunnen, men også tidsbesparelse..Har opplevd det flere ganger faktisk, med United, KLM og et par ganger med Ryanair. Skulle ønske flere selskap gjorde det for makan til mye håndbagasje enkelte skal ha med seg for å spare de få kronene det koster å sende bagasje! :-/
Har opplevd det flere ganger faktisk, med United, KLM og et par ganger med Ryanair. Skulle ønske flere selskap gjorde det for makan til mye håndbagasje enkelte skal ha med seg for å spare de få kronene det koster å sende bagasje! :-/
Man må skille mellom vekt og volum. Flyselskapene burde vært flinkere med og passe på hvor mange og store kolli folk drasser ombord, derimot kan neppe vekten spille noen stor rolle. Og jeg aksepterer ikke "sikkerhetskortet" her da det er såpass stort sprik mellom selskapene, alt fra det du kan løfte hos BA til såvidt en laptopveske hos andre
De gangene jeg har blitt stoppet er det pga vekt, og alle gangene med selskaper hvor kolli er inkludert i billetten, og jeg har hatt med en standard kabinkoffert. Tar man med laptop med tilbehør, treningstøy, noen dokumenter, skift for et par dager, ja da kommer man raskt over 8kg, ender selv da rundt 11-12kg og 98 av 100 ganer går det greit. Skulle gjerne sendt bagasje, men så lenge flyselskaper og flyplasser (med noen få unntak i enkelte "disiplinerte land") er så trege med og få levert ut bagasjen, så forsøker jeg unngå det
Kan det være noe med sikkerhet som gjør at det kun er 8kg, at ikke hyllene tåler så mye.
Ellers så er det helt hull i hodet da en hard case kabinkoffert på 2kg og 12kg tar opp like mye plass
By contrast, the Court considers that baggage that is not checked in, namely hand baggage must
be considered, in principle, as a necessary item for the carriage of passengers. Consequently, the
carriage of hand baggage cannot be made subject to a price supplement, provided that it meets
reasonable requirements in terms of its weight and dimensions and complies with applicable
security requirements. In that regard, the Court observes that there are differences between the
service of carrying checked-in baggage and that of carrying hand baggage.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.