Er dere sikker på at TSA Pre er kun for amerikanske statsborger eller folk med green card? Jeg har hatt TSA Pre de gangene jeg har fløyet LH og AF/KL.
To ting:
1) Man kan havne i Pre-lane uten "TSA Pre" fordi de bruker den som fasttrack eller overflow - har skjedd meg flere ganger, bl.a. med BA (som ikke er i TSA pre programmet)
2) Iflg. reglene så kan man få "TSA Pre" som individuelt program eller gjennom andre programmer (GlobalEntry m.fl). Man kan får det som ikke US-statsborger og ikke bosatt i landet om man har GlobalEntry. De andre krever at du er "lawful permanent resident" iflg. oversikten
https://www.dhs.gov/trusted-traveler-comparison-chart
Carry-on restriction: powder-like substances
For international travel to the U.S., powder-like substances over 12 oz. / 350 mL should be placed in checked bags.
Powders over 12 oz. / 350 mL in carry-on bags may be prohibited. Effective June 30, 2018.
Passengers departing from Australian international airports will soon be subjected to new security screening rules, restricting powdered items in carry-on baggage on all flights from June 30.
Under the new policy, all powders must be presented separately for inspection at the international security checkpoint. This includes everything from cosmetics – such as powdered foundation, blush and other similar items – through to baby formula, ground or powdered coffee, sugar, spices and more.
For ikke å snakke om kaffeposene og havregrynpakka!
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.