Generelt om å reise med Finnair

Generelt om å reise med Finnair

Hei skal til Helsingfors med Finair 2 mars, og lurte på innsjekking i den forbindelse. Har de automat og bagdrop på Gardermoen? Som kan brukes når som helst. Spør siden jeg liker å være ute i god tid, og da jeg fløy med BA i fjor sommer ble jeg gående ganske lenge i avganshallen før innsjekk åpnet. Noe jeg ikke har lyst til å oppleve igjen.

Re: Innsjekking Finnair

Hei og hå

Du kan jo sjekke inn på nettet. Da slipper du å vente

Hei og hå

Du kan jo sjekke inn på nettet. Da slipper du å vente

Hei takk regnet med at jeg kan sjekke inn på nett. Men det kunne jeg med BA og, alikevel måtte jeg vente til desken dems åpnet 2 timer før avgang for å avlevere bagasjen. Hjelper ikke å ha sjekket inn på nett hvis man ikke for levert fra seg bagasjen.

Så vil det være mulig å avlevere bagasjen og når man ønsker?

Ååååh... sjekke inn bagasje ja. Det har jeg aldri gjort med Finnair

Vet ikke om de har endret dette etter utbyggingen, men forrige gang var det bare å stille seg pent i kø selv om man har sjekket inn på forhånd på njetet.

Last edited:

åpner 2 timer før avgang, med dedikert bag-drop skranke, men dog ikke mulig å sjekke inn før dette.

Re: Generelt om å reise med Finnair

Hei på returen min fra Helsingfors skal jeg fly med en Embraer som strengt tatt er opperert av FlyBe Nordic, som har Finnair som hovedeier og den er og malt i Finnairs farger og flygningen er oppført som en Finnair flygning. Men mitt spørsmål bør jeg i flightdiary registrere denne flygningen på Finnair eller FlyBe?

Hei på returen min fra Helsingfors skal jeg fly med en Embraer som strengt tatt er opperert av FlyBe Nordic, som har Finnair som hovedeier og den er og malt i Finnairs farger og flygningen er oppført som en Finnair flygning. Men mitt spørsmål bør jeg i flightdiary registrere denne flygningen på Finnair eller FlyBe?

Det er det jo ingen fasit på, og er rent smak og behag ;)

Selv er dette i mine øyne på alle måter en Finnair flyvning, og hadde registrert det som det. Akkurat som jeg registrerer Cimber/Jettime/Cityjet flyvninger for SAS under SAS i Flightmemory

Selskapet heter vel nå uansett Nordic Regional Airlines/Norra og er jo uansett eiet av Finnair

Jeg diskuterer ofte lignende problemstillinger med meg selv. Her ville jeg nok registrert FlyBe og med "AY" flightnummer.

Takker blir nok til at jeg registrerer den som Finnair.

Returen er sen ettermiddag, kan jeg sjekke inn når som helst i løpet av formiddagen, eller er det noen max-tid? Slik som for eks BA har på LHR.

Selv hadde jeg registrert den som Finnair med teksten Operated by Norra.

HEL har self bag drop hele dagen, kan sjekke inn anytime.

Back