Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Som forklaring på at han ikke brukte den (sjekklisten), gir han den noe oppsiktsvekkende informasjonen at han har fått inntrykk av, i motsetning til det han ble opplært til under utdannelsen i USA, at profesjonelle småflygere i Norge ikke bruker sjekklister, men heller benytter hukommelsen..
Si meg.. er han helt blåst - eller inne på noe?
Da må vi først vite definisjonen av en "profesjonell småflyger"!
Vil noen prøve seg?
Litt av problemet, er at sjekklisten i mange flyklubber er unødvendig tung,
og har flere punkter repetert unødvendig mange ganger.
f. eks. for en C172 på takeoff, hva annet enn Fuel-selector to both og mixture rich, trenger du egentlig?
Dører og vinduer lukket? Riktig flap setting for en eventuell soft/short field take-off? Sjekke at Carb. Ht. er på COLD? Magnetos Both? Briefe Emergency Procedure ved eventuell motorkutt etter avgang? Transponder på Mode C i kontrollert luftrom? Landings-/Strobelys? Gyrokompass er aligned med C/L på rullebane?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.