Gate Gourmet skade

Etter våre beregninger er det ingen ting galt, vi har målt temperaturen et helt år, og gjennomsnittet er akkurat der det skal være.......

Ja det kan jeg tenke meg... Klart, tar man vintertempen i gatene også med i beregningen, havner vel snittet på et akseptabelt nivå.. Mener jeg hørte de hadde målt over 50 grader der en sommer for noen år siden...

Før man hetser OSL for mye så burde man vite hvordan de tenker....Og jeg tror ikke det er så mange her som er ansatt i OSL og kjenner til den interne driften ??

Jeg kjenner de ganske godt, i tillegg til at jeg har jobbet ganske tett med dem og selv om de (som oss andre) har sine utfodringer. Så er de ganske så oppegående.

Men til saken, de er fullstendig klar over problemet med varme på sommer og kulde på vinter. Men det er ikke så grusomt mye å få gjort med det.
Som vi vet så er det en designtabbe som er årsaken og det vil være veldig omfattende å bygge om.
Kjenner jeg de rett så har man allerede sett på muligheten men det blir kost nytte som avgjør. Noe som også er helt naturlig.

Men for å stikke fingeren i jorda, så er det ikke så mange dagene i året som er så ekstreme som denne helgen. Har selv jobbet disse varme dagene og det er grusomt.

Vi må også huske på at gjør man boarding riktig og man får folk til å sette seg så er det ingen som trenger å være på broa i mer enn et par tre minutter.

I tillegg på de varmeste dagene så åpner jeg opp dører og belg slik at det blir litt lufting noe som hjelper bitte litt.

Men det er helt klart at pre boarding i brua på slike dager burde være forbudt.
For et par uker siden så observerte jeg at man pre boardet en DY maskin en dag hvor det var nesten like ille som denne helgen. Og pax ble holdt i broa i 10-15 minutter. Vedkommende som gjorde dette skulle rett og slett hatt juling. Bare flaks hindret folk i å svime av....

Etter våre beregninger er det ingen ting galt, vi har målt temperaturen et helt år, og gjennomsnittet er akkurat der det skal være.......

Gjennomsnitt er en fin ting ja..

Om du stikker hodet i fryseren og ræva i stekeovnen, så har du det sikkert fint midt imellom.... At du fryser ihjel i ene enden og brenner opp i andre enden er jo uvesentlig... ^_^

Før man hetser OSL for mye så burde man vite hvordan de tenker....Og jeg tror ikke det er så mange her som er ansatt i OSL og kjenner til den interne driften ??

Man kan tolke det som kritkkk av driften ved OSL hvis man vil, men også som kritikk av designet. Det er veldig ofte (alt for ofte?) funksjonalitet ofres på bekostning av utseende og design, eller man er ikke flink nok til å tenke daglig drift når man lager løsninger. Jeg har eks. etterlyst benker ute ved bussene på ankomst, slik at man kan sitte å vente på bussen i stedenfor å sitte å dingle på gjerdet, men svaret har vært at det ikke passer inn designmessig. Heller ikke skikkelig skilting av hvilke busser som går hvor er "lovlig" ihht OSL-designet. Men slike ting gjelder ikke bare OSL, men mange andre steder i samfunnet også. Se eks. på de nye bill. automatene til NSB som veldig mange steder ble satt opp slik at de stod med skjermen i sola.

Som du sier, mange er veldig flinke til å forsøke å løse problemet på OSL fra dag til dag, men da burde man jo heller få løst det en gang for alle enn å la det skure å gå i årevis.

Ikke i Oslo Lufthavn nei. Ingen der er så veldig ofte nede i broene.

Jeg kjenner de ganske godt, i tillegg til at jeg har jobbet ganske tett med dem og selv om de (som oss andre) har sine utfodringer. Så er de ganske så oppegående.

Ja, de har det og det er ikke der det står på.

Men til saken, de er fullstendig klar over problemet med varme på sommer og kulde på vinter. Men det er ikke så grusomt mye å få gjort med det.
Som vi vet så er det en designtabbe som er årsaken og det vil være veldig omfattende å bygge om.
Kjenner jeg de rett så har man allerede sett på muligheten men det blir kost nytte som avgjør. Noe som også er helt naturlig.

Ja. Det er nemlig det, det skjer ikke noe før det ligger et lik i gangen. Basic kost/nytte analyse.

Men for å stikke fingeren i jorda, så er det ikke så mange dagene i året som er så ekstreme som denne helgen. Har selv jobbet disse varme dagene og det er grusomt.

Det er fra mai til september, de dagene det er sol ute.

Vi må også huske på at gjør man boarding riktig og man får folk til å sette seg så er det ingen som trenger å være på broa i mer enn et par tre minutter.

Teori og praksis.

Men det er helt klart at pre boarding i brua på slike dager burde være forbudt.
For et par uker siden så observerte jeg at man pre boardet en DY maskin en dag hvor det var nesten like ille som denne helgen. Og pax ble holdt i broa i 10-15 minutter. Vedkommende som gjorde dette skulle rett og slett hatt juling. Bare flaks hindret folk i å svime av....

Ja, det burde det. Men det er ikke bare i OSL hvor kost/nytte analysen eksisterer.

Back